Spring naar bijdragen

Ontmaagdingen van caches


mr.Bean

Zou er een ranglijst moeten komen van wie de meeste ontmaagdingen op zijn naam heeft staan?  

132 leden hebben gestemd

  1. 1. Zou er een ranglijst moeten komen van wie de meeste ontmaagdingen op zijn naam heeft staan?

    • Ja
      25
    • Nee
      101
    • Geen mening
      6


Aanbevolen berichten

Heel vreemd als je ziet hoeveel mensen er Nee stemmen en ziet ook hoe snel een nieuwe cache ontmaagd wordt.

 

Is dit nu wat ook wel schijnheilig genoemd wordt?

Misschien zijn het ook wel bijna altijd dezelfde cachers die een cache onmaagden. Niet echt boeiende statistiek dus die bovendien voor maar een paar mensen die er misschien, herstel zeker weten, niet naar kijken. Lees Barny's bijdrage maar.

En trouwens wat heb je aan die statistieken? Ik kijk toch nu al niet in de ranlijsten. Mede omdat het nergens op slaat. Het is namelijk oneerlijk. Sommige mensen zijn in het voordeel. Bij bijvoorbeeld voetbal speelt iedereen onder dezelfde omstandigheden. Bij cachen is dat niet zo. Oneerlijk dus.

En zoals Williii het omschrijft, het gaat om het doen, dat is het spannendst en niet 'de statistiek'. Zeker als je zwaar in het nadeel bent en je weet een cache te ontmaagden die heel ver weg is vlakbij het huis van een andere zeer actieve cacher, dan is dat erg leuk. Het gaat om de actie en niet om de statistiek. Net als bij 'normaal' cache lopen dus. Daar gaat het mij ook om de cache, de omgeving enz en niet om de statistieken waar je dan een plaatsje omhoog schuift.

 

Groetjes Quaerens :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast Yvonne (GOTCHA)

Wij hebben vannacht een cache 'ontmaagd' en ik denk dat van de 503 caches dit de vierde is of zo. Wij houden dat helemaal niet bij. Het was gewoon even de lol een paar andere bekende cachers voor te zijn ook omdat het voor hen gewoon leuk is om het 'ontmaagden' vol te houden omdat er concurrentie is.

Op zichzelf hebben we namelijk een hekel aan 'maagden' omdat er vaak iets niet klopt en wij nu eenmaal geen zoekers zijn.

Ik heb wel voor Ja gestemd omdat ik me kan voorstellen dat het voor de mensen die er wel lol in hebben leuk is als ook dit wordt bijgehouden.

Het zou mij trouwens tegenhouden om als eerste te gaan omdat ik dan nog meer dan nu het aan anderen die er duidelijk plezier in hebben zou gunnen.

Ach, ik ren weer voor een TB als het een leuke is en zo vult dus eenieder het cachen op zijn eigen wijze in. Geweldig toch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel vreemd als je ziet hoeveel mensen er Nee stemmen en ziet ook hoe snel een nieuwe cache ontmaagd wordt.

 

Is dit nu wat ook wel schijnheilig genoemd wordt?

 

Nee, het een staat los van het ander. Als ik weet dat er in mijn nabije omgeving een cache komt, dan hou ik dat in de gaten. Ik laat het zelfs in de gaten houden.

Als de cache er is dan wil ik die best wel ontmaagden, als ik tenminste niet werk of geen last van mijn rug heb.

Ik ga er geen 10, 20 kilomter voor rijden op "normale werkdagen. Als ik vrij ben en niets anders te doen heb, of cachen staat al gepland voor een bepaalde dag, dan wil ik wel verderweg op jacht naar een maagd. Maar, een ranglijst? Alsjeblieft zeg. Zou voor mij eigenlijk een reden zijn om niet meer zo'n haast te maken.

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van mij hoeft het niet zo nodig, maar je krijgt wel de indruk dat het belangrijk gevonden wordt door redelijk veel mensen, waarom dan de ene statistiek wel en de andere niet. Het liefst dan ook met details erbij, b.v. ontmaagdingen na 12 uur 's nachts en bij volle of juist nieuwe maan, en of het gedaan is door een jongen of een meisje. of ligt het een beetje in de taboesfeer ? spreekt men in Engelstalige landen over ' to deflorish a cache ' of is het typisch nederlands ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of ligt het een beetje in de taboesfeer ?

Met alle respect, maar dat kan ik niet helemaal volgen.

Hoe kan het ontmaagden van een cache, dus de eerste keer dat een cache gevonden wordt, in de taboesfeer zitten?

Dat zou betekenen dat degene die de cache als eerste vind, het maar niet gaat loggen? Dan is de tweede dus de eerste die hem logt en ook gelijk taboe?

Als het als eerste een cache loggen in de taboesfeer zou hangen, dan is dat volgens mij het einde van onze sport.

 

Ik heb nog nooit gemerkt dat iemand geheimzinnig deed as hij/zij de cache als eerste gevonden heeft.

 

Meer gegevens snap ik ook niet. Degene die de cache als eerste gevonden heeft, logt hem toch met zijn naam? Als je daarop dubbelklikt dan kun je uit de proflie van de vinder meestal wel halen of het een man, vrouw of gezin is.

 

Zoals ik al schreef, ik kan het niet volgen. Het gaat hier dus over het als eerste vinden van een cache.

 

Kruimel :cry:Even kijken hoe de vork erbij hangt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog nooit gemerkt dat iemand geheimzinnig deed as hij/zij de cache als eerste gevonden heeft.

 

ik bedoel natuurlijk het gebruik van het begrip ' ontmaagding' voor dit doel.

Misschien ligt dat een beetje in de taboesfeer, niet voor alles wat de eerste

keer gedaan wordt, gebruik je dat woord. Toen de amerikanen als eerste mensen op de maan landden, sprak men toen b.v. over de ontmaagding van de maan ?

Verder heeft klikken op 'profile' niet altijd zin als je wilt weten of degene die

ontmaagd heeft een jongen of een meisje is. In het geval een team dat uit meerdere mensen bestaat weet je niet wie het nu is geweest tenzij het duidelijk in de log staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik bedoel natuurlijk het gebruik van het begrip ' ontmaagding' voor dit doel.

Ja, ik ook. Het begrip ontmaagding voor dit doel is: als eerste de cache vinden.

 

Misschien ligt dat een beetje in de taboesfeer, niet voor alles wat de eerste

keer gedaan wordt, gebruik je dat woord. Toen de amerikanen als eerste mensen op de maan landden, sprak men toen b.v. over de ontmaagding van de maan ?

De maan was maagdelijk voor wat het betreden van de maan door de mens betrof. De een zegt maagd, de ander zegt ongerept.

Verder heeft klikken op 'profile' niet altijd zin als je wilt weten of degene die ontmaagd heeft een jongen of een meisje is. In het geval een team dat uit meerdere mensen bestaat weet je niet wie het nu is geweest tenzij het duidelijk in de log staat.

Als het een team is, is de cache door het team ontmaagd. Het begint nu wel aardig weird te worden.

 

Maar goed, met mijn quasie onnozele manier van vragen probeerde ik je er eigenlijk al er op te wijzen dat jouw gedachten aardig puberaal zijn, zo niet sexistisch. Ik probeerde het op deze manier duidelijk te laten zijn zodat ik straks geen puberale antwoorden moet wegmodereren.

 

Ontmaagden van een cache is niets anders dan een cache als eerste vinden en loggen. Het heeft dus niets met sex te maken.

 

Ik denk ook niet dat het de bedoeling van deze poll is dat we over taboes praten als het over het ontmaagden van een cache gaat, alsof ontmaagden van een cache gelijk is als het ontmaagden waar jij mee in je gedachten worstelt.

 

Als het nu nog niet duidelijk is dan graag via PM verder. Ik zou graag zien dat de topic weer ontopic gaat.

 

Kruimel :cry:Wanneer één deur sluit, wordt een andere geopend; maar vaak kijken we zo betreurd naar de gesloten deur dat we niet zien welke er voor ons open gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En trouwens wat heb je aan die statistieken? Ik kijk toch nu al niet in de ranlijsten. Mede omdat het nergens op slaat. Het is namelijk oneerlijk. Sommige mensen zijn in het voordeel. Bij bijvoorbeeld voetbal speelt iedereen onder dezelfde omstandigheden. Bij cachen is dat niet zo. Oneerlijk dus.

 

voetbal is ook oneerlijk, het ene team heeft vaak betere spelers dan het andere, en daar kan je zelf weinig aan doen. Of je zelf en je teamgenoten erg goed zijn is voor het grootste deel genetisch bepaald, en dat is iets waar je zelf geen invloed op hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En trouwens wat heb je aan die statistieken? Ik kijk toch nu al niet in de ranlijsten. Mede omdat het nergens op slaat. Het is namelijk oneerlijk. Sommige mensen zijn in het voordeel. Bij bijvoorbeeld voetbal speelt iedereen onder dezelfde omstandigheden. Bij cachen is dat niet zo. Oneerlijk dus.

 

voetbal is ook oneerlijk, het ene team heeft vaak betere spelers dan het andere, en daar kan je zelf weinig aan doen. Of je zelf en je teamgenoten erg goed zijn is voor het grootste deel genetisch bepaald, en dat is iets waar je zelf geen invloed op hebt.

Da's wat anders. Je kan veel oefenen om beter te worden. In voetbal of in geocachen. Een deel daarvan is inderdaad aanleg. Maar aanleg kan je niet meten en hoort dus bij 'hoe goed je bent'. Je kan goed zijn door oefen in samenwerking met talent. Maar de omstandigheden voor voetballers zijn allemaal hetzelfde, ze spelen allemaal tegelijk op hetzelfde veldje, ze wisselen zelfs van helft! Geocachers 'spelen' echter niet onder dezelfde omstandigheden. Voetballers en voetbalclubs kan je dus in statistieken (standen) zetten, maar geocachers niet.

Bovendien draait geocachen om het vinden van/ de mooie natuur/ de speciale plek/ enz.

Wel een beetje off topic. Voor on topic zie mijn vorige berichtje. :thumbup:

 

Groetjes Quaerens :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je toevallig tegen een nieuwe cache "aanloopt" als eerste is dat grappig. Net zo goed als dat je een TB aantreft die niet net voor je neus is weggekaapt. Maar wij hoeven hier geen ranglijst van, de knop nieuwe caches gebruiken we ook niet zo vaak en wanneer je een mailtje ontvangt over de laatste caches zijn ze meestal alweer gevonden. We zijn van mening dat een ranglijst voor "deflorishing caches" inderdaad geocaching oneigenlijke praktijken in de hand werken. Maak je wel zo'n lijst dan is ook de lokale bezettingsgraad van nieuwe caches in Nederland van belang. En daar begint de ongelijkheid al..... :thumbup:.

Maar wie maakt eens een massasprint cache? Allemaal opstellen voor de lijn...3...2...1...GO CACHE 'M. Kijk.. dan heb je iets aparts. Net zoals uitverkoop in je nakie....heb je misschien extra plezier van je ontmaagding :beerchug: (sorry Kruimel, kon het niet laten :thumbdown: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's wat anders. Je kan veel oefenen om beter te worden. In voetbal of in geocachen. Een deel daarvan is inderdaad aanleg. Maar aanleg kan je niet meten en hoort dus bij 'hoe goed je bent'. Je kan goed zijn door oefen in samenwerking met talent. Maar de omstandigheden voor voetballers zijn allemaal hetzelfde, ze spelen allemaal tegelijk op hetzelfde veldje, ze wisselen zelfs van helft! Geocachers 'spelen' echter niet onder dezelfde omstandigheden. Voetballers en voetbalclubs kan je dus in statistieken (standen) zetten, maar geocachers niet.

Bovendien draait geocachen om het vinden van/ de mooie natuur/ de speciale plek/ enz.

Wel een beetje off topic. Voor on topic zie mijn vorige berichtje. :beerchug:

 

Het speelveld van geocaching is de wereld. Dat kan betekenen dat de 1 een filmkokerrolletje 10 meter van zijn voordeur uit de goot kan oprapen terwijl de ander daarvoor een wereldreis moet maken. Maar je kan ver komen met je fiets.

Deze kan je b.v. meenemen in de trein. Je kan ook als een veldrijder je fiets op je schouders meenemen en dan gaan liften. Oneerlijk? Ja hartstikke oneerlijk maarja dit moet je dan maar enigszins relativeren. Andere sporten hebben ook wel wat oneerlijks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...