Spring naar bijdragen

Ontmaagdingen van caches


mr.Bean

Zou er een ranglijst moeten komen van wie de meeste ontmaagdingen op zijn naam heeft staan?  

132 leden hebben gestemd

  1. 1. Zou er een ranglijst moeten komen van wie de meeste ontmaagdingen op zijn naam heeft staan?

    • Ja
      25
    • Nee
      101
    • Geen mening
      6


Aanbevolen berichten

Ik heb nee gestemd. Hoewel ik het best leuk vind om de eerste te zijn, vind ik het onzin om daarvan een lijst bij te houden.

 

Tav Azimuth:

Ook als je bij een puzzel de eerste bent die logt weet je nog steeds niet of je de puzzel als eerste hebt opgelost, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Omdat je sowieso moet kijken in de logs per cache, kun je iets heel simpels doen:

Zet een note op de cache-pagina en anti-dateer die. Kies een datum die vóór de allereerste log van die cache ligt. In de note zet je alleen de naam van de ontmaagder, meer niet.

 

Misschien kan van al die eerste log notes de statistiek worden vervaardigd, waar een minderheid van de cachers toch wel belang bij heeft.

 

Het gaat om ongeveer 1500 caches, wel veel, maar toch beperkt en het is een eenmalige actie.

 

Voor de continuïteit lijkt het me geen probleem, dat de cache-eigenaren voortaan deze actie zelf even plegen, dus een note zetten met de naam van de eerste vinder.

Ik vind dit wel een creatieve gedachte. :yes:

Onder voorwaarde dat iemand dat gaat uitzoeken, heb ik een verbeterd idee, namelijk opnemen als een van de eigenschappen van die cache. Ik kan hem zo bij de DHZ instellingen opnemen.

 

Ik zit alleen met het probleem van bijhouden. De ervaring leert dat de eigenschappen van caches, voor de introductie door gc.com, nooit verder is gekomen dan 50%. Gevolg is, denk ik, dat iemand zich moet opwerpen voor het onderhoud van die lijst.

 

Als iemand zich voor die doorlopende klus aanmeld, dan wil ik er wel eens een blik op werpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit alleen met het probleem van bijhouden. De ervaring leert dat de eigenschappen van caches, voor de introductie door gc.com, nooit verder is gekomen dan 50%. Gevolg is, denk ik, dat iemand zich moet opwerpen voor het onderhoud van die lijst.

Dat zul je ook nooit gaan halen. Hoe goed we met zijn allen ook ons best doen met geocaching.nl, voor het spelletje heb je uitsluitend geocaching.com nodig.

Overigens vind ik het allemaal tamelijk triviaal. Ik zal in ieder geval niet gaan bijhouden voor mijn caches wie hem ontmaagd heeft. Voor mij is het volledig irrelevant en van generlei waarde. En de cache-eigenaar zal het toch moeten gaan administreren?!

Hoe carambalig het ook mag klinken, ik vind het een verloren zaak; juist omdat de cache-eigenaar die administratie moet bijhouden.

 

Edit: bovendien laat deze poll op dit moment zien dat 78% van de respondenten het niet ziet zitten, zo'n ranglijst.

bewerkt door camelion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.... Overigens vind ik het allemaal tamelijk triviaal. Ik zal in ieder geval niet gaan bijhouden voor mijn caches wie hem ontmaagd heeft....

....bovendien laat deze poll op dit moment zien dat 78% van de respondenten het niet ziet zitten, zo'n ranglijst.....

Volkomen mee eens. Dus niet aan beginnen.

Ook ik zal het voor mijn caches en eventueel nog te plaatsen caches niet gaan bijhouden.

Ruud :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gehanteerde Engelse term die ik in buitenlandse logjes tegenkom is: FTF, oftewel First To Find.

 

In het nederlands vertaald zou het dan worden AEG (als eerste gevonden)

wat als nadeel heeft dat het sluikreclame is voor wasmachines enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<ftf>Biertjuh</ftf>

<stf>Camelion</stf>

<ttf>Reintje de Vos</ttf>

 

Ik wil de regio oostland wel doen.

:yes: Wat moet ik daarbij voorstellen? Dat jij de administratie voor mijn caches gaat doen? Dat lijkt me geen goed plan.

Als men dan toch beslist wil bijhouden wie mijn caches heeft ontmaagd, vind ik dat prima, maar niet op mijn pagina's en zonder mijn medewerking.

 

Overigens, wat betekenen die <ftf> en <stf> dinges-gedoe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<ftf>Biertjuh</ftf>

<stf>Camelion</stf>

<ttf>Reintje de Vos</ttf>

 

Ik wil de regio oostland wel doen.

:yes: Wat moet ik daarbij voorstellen? Dat jij de administratie voor mijn caches gaat doen? Dat lijkt me geen goed plan.

Als men dan toch beslist wil bijhouden wie mijn caches heeft ontmaagd, vind ik dat prima, maar niet op mijn pagina's en zonder mijn medewerking.

 

Overigens, wat betekenen die <ftf> en <stf> dinges-gedoe?

Ach ik dacht slim te zijn, Williii zijn idee wat verder uit te werken en de statistieken in xml in een log op de openingsdatum te frotten.

Blijkt niet te werken. Alle vreemde tags worden weggegooid.

Nu heb ik als voorbeeld een soort INI bestand entry als eerste log neer gezet.

Dat werkt wel. Zie hieronder.

 

Voorbeeld

 

En zoals gezegd wil ik dat best voor alle caches in het Oostland op me nemen.

Moet er alleen nog een andere gek zijn die een tooltje maakt die:

- alle cache-logs in Nederland doorspit met als datum de begindatum van die cache;

- controleert of de log is gemaakt door een van de (door jullie?) geaccepteerde vrijwilligers;

- controleert of de tekst begint met [statistics]

- en vervolgens de 3 volgende regels leest en in de statistiek database zet

 

Was maar een idee jullie weten vast wel iets beters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gehanteerde Engelse term die ik in buitenlandse logjes tegenkom is: FTF, oftewel First To Find.

 

In het nederlands vertaald zou het dan worden AEG (als eerste gevonden)

wat als nadeel heeft dat het sluikreclame is voor wasmachines enzo.

 

 

Omdat we toch al genoeg engelse termen gebruiken (stash, cache, explorer etc.) kunt je het toch gewoon FF noemen: First Found :yes: . Dit stond ook in de log van de Nemo's bij onze cache. Hoef ik mijn zoon(tje) ook gelukkig nog niet uit te leggen wat ontmaagden is :dribble: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige nadeel is dan wel dat je mensen krijgt die elkaar lopen aftesnijden etc. om maar als eerste bij de cache te zijn, gaat het idee van lekker rustig wandelen niet echt meer op.

Als je lekker rustig wil cachen, kun je sowieso beter niet een poging doen tot ontgroenen van de cache (klinkt beter dan ontmaagden). Ook de zondag is geen rustige cache-dag. Drukdrukdruk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Yvonne (GOTCHA)

Wij vinden het vaak leuk om in het weekend een vrij nieuwe cache te doen. Dan ontmoet je nog eens medecachers in het veld!

En ik geloof niet dat het voor de liefhebbers van een FF uit zal maken die logs hoor, dus afsnijdpraktijken, ik moet het nog zien. Ik geloof er trouwens helemaal niets van. Hooguit wordt er straks een beroep gedaan op de approvers om op een vast tijdstip (zaterdagochtend 8 uur?) nieuwe caches te plaatsen waardoor eenieder evenveel kans heeft.

Wij gaan wel als derde of nog later! Dat verhoogd namelijk de kans aanzienlijk dat we hem ook vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of we nu 200e staan of 20e, als we besluiten voor een maagd te gaan maakt dat verder niks uit. Die worden door ons toch per geval beoordeeld, en de mate van fanatisme ook. Er ontstaat soms een soort van competitie tussen teams die bij elkaar in de buurt wonen. Dat vind het wel humor en mag er graag aan meedoen. Af en toe kom je 'concurrerende' teams tegen tijdens een ontmaagding. Bij ons resulteert dat tot nu toe altijd in het gezamenlijk afmaken van de tocht en een leuk weerzien, en niet in afsnijdpraktijken. Het loef afsteken gebeurt in de praktijk alleen ongezien.

Een landelijke statistiek is voor ons dan ook in het geheel niet belangrijk, maar wel aardig om af en toe wat te loeren, dus neutraal gestemd.

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...