Spring naar bijdragen

Eigen cache loggen...


Twumi

Is het OK om je eigen caches te loggen?  

70 leden hebben gestemd

  1. 1. Is het OK om je eigen caches te loggen?

    • Ja
      4
    • Nee
      65
    • Alleen onder bepaalde omstandigheden (gaarne toelichten)
      1


Aanbevolen berichten

Ik ben het fenomeen al vaker tegen gekomen. Het loggen van je eigen cache(s). Er wordt blijkbaar verschillend over gedacht. Wat vinden we er van? Er vind op dit moment wat discussie plaats op verschillende cache-pagina's van een cacher die ik hier niet met naam zal noemen. Het leek me handiger deze discussie op het forum te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je je eigen cache gaat loggen, doe je het in mijn ogen alleen om je eigen score op te halen. Wat ik erg zielig vind.

 

Nog erger is als je je eigen cache gaat loggen dat je dan erbij gaat zetten hoe goed en mooi hij was. En dat je bij bepaalde punten wel goed moest nadenken.

 

Voor mij is en blijft het een hobby en geen race tegen andere cachers om de hoogste aantal founds te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan, dat als je met meerdere teams één cache maakt, deze cache zal worden bijgeschreven bij de statistieken bij 1 van deze teams. Ik kan me voorstellen dat het andere team dan deze cache logt. Zodat de cache bij beide (of meerdere) teams wordt bijgeschreven.

Ik zal niet zeggen dat je altijd je eigen cache mag loggen, integendeel. Maar als je voor de getallen gaat, dan kan ik me voorstellen dat je om deze reden je eigen cache logt.

Groetjes Marja :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nergens staat dat het loggen van je eigen cache niet mag, danwel dat het not-done is. Ik doe het dus wel. En niet voor de statistieken, want dat zal me werkelijk worst wezen. Maar wel omdat ik dan wat makkelijker kan terugvinden welke caches ik nog wel en welke ik niet meer hoef te doen. Dit geldt voor de lijst van "nearby caches" en voor de kaarten op de DHZ-pagina.

 

Ik vraag me elke keer weer af waarom deze stomme discussie weer opgerakeld moet worden. Stomme ja, want ik kan me er over opwinden; maar dat doe ik maar niet meer.

Laat iedereen toch doen wat hij/zij wil. Het is mijn spelletje en ik speel het op de manier zoals ik dat wil voor zover mij die mogelijkheden zijn toegestaan. Het is ook jou spelletje maar dan ook op jouw manier.

 

Voor je het weet gaat ook dit draadje weer over wellessen en nietussen. Bovendien, wat wil je met de uitslag van de poll? Een regel afdwingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nergens staat dat het loggen van je eigen cache niet mag, danwel dat het not-done is. Ik doe het dus wel. En niet voor de statistieken, want dat zal me werkelijk worst wezen. Maar wel omdat ik dan wat makkelijker kan terugvinden welke caches ik nog wel en welke ik niet meer hoef te doen. Dit geldt voor de lijst van "nearby caches" en voor de kaarten op de DHZ-pagina.

 

Ik vraag me elke keer weer af waarom deze stomme discussie weer opgerakeld moet worden. Stomme ja, want ik kan me er over opwinden; maar dat doe ik maar niet meer.

Laat iedereen toch doen wat hij/zij wil. Het is mijn spelletje en ik speel het op de manier zoals ik dat wil voor zover mij die mogelijkheden zijn toegestaan. Het is ook jou spelletje maar dan ook op jouw manier.

 

Voor je het weet gaat ook dit draadje weer over wellessen en nietussen. Bovendien, wat wil je met de uitslag van de poll? Een regel afdwingen?

 

 

Om de score zuiver te houden wil ik mijn cache niet loggen, maar om de DHZ kaarten vrij te houden van "nog te doen caches" (iedere keer weer denk ik dat er weer een nieuwe is) ben ik het met Camelion eens.

 

Misschien is het mogelijk om ergens een optie te plaatsen zodat deze als eigen caches zichtbaar zijn? Oranje/paars/ bol bv. kleuren genoeg toch?

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er van uit dat als jij je eigen cache gaat loggen, dat je het voor de statistieken doet en persoonlijk vind ik het not done.

Je logt hem namelijk wel als een "found it" hoezo found it? Was je hem kwijt dan?

 

Als je jouw eigen caches niet wilt tegenkomen dan gebruik je gewoon GSAK.

Ik heb alle caches van Nederland erin staan. De caches die ik heb gevonden zijn geel, die ik nog moet doen zijn wit en die van mezelf zijn, zijn groen.

 

Wil ik alleen de caches zien die ik nog moet doen, ff filtertje inschakelen en klaar is Kruimel.

 

De caches die ik wil gaan doen selecteer ik en sla ik op in mijn GPS en in TomTom. De gegevens sla ik op als prc file voor mobipocketreader op de PDA en/of de smartphone en anders print ik ze gewoon uit.

 

Je hoeft echt je eigen caches nooit meer tegen te komen.

 

En als je echt volledig in de war raakt van al je eigen caches op de kaart en maar steeds blijft denken dat het caches van een ander zijn, vraag dan Reintje de Vos gewoon om in DHZ voor je eigen kaart als optie "Laat je eigen caches niet zien" erin wil bouwen.

 

Hij heeft nu al zoveel opties ingebouwd, dat deze er ook wel bij in kan.

 

En op geocaching.com kun je in de queries alle nearby caches elke dag toe laten sturen exclusief jouw caches en exclusief de caches found by You :cry:

 

Mogelijkheden zat om niet je eigen caches te moeten loggen :crybaby:

 

Ik ken ze die hun eigen caches zelfs meerdere keren loggen. "Per ongeluk" wordt iedere keer als ze een "note" willen plaatsen, een "found it" aangeklikt. En het valt hun zelf nooit op.

 

Straks hebben we een event en een cache, samen met HGOMSK. Hij heeft ze samen onder zijn naam aangevraagd, alhoewel ook onze namen erbij staan.

 

De cache, die we samen hebben uitgezet, ga ik niet loggen. Het event twijfel ik nog over. Ik vind dat weer wat anders. Ik ben er namelijk wel de hele dag geweest en dat is eigenlijk de bedoeling van een event. Als je op een event bent geweest, is tegenwoordig ook niet meer te loggen als een "found it" en wordt ook apart geteld.

 

 

Maar goed, zoals al geschreven is, iedereen moet weten wat hij doet. Zolang er geen regel voor is, gaat het gewoon voor je gevoel of je geweten of hoe zoiets ook heten mag.

 

Kruimeldief ballxmastr.gif

As't reegnt in november, is't kerst in december.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een onzin, eigen cache loggen!

Waarom log je? Om bij te houden welke caches je gehad hebt, of om aan andere mensen je SCORE te laten zien? Kun je beter de x-tig locationless caches gaan 'scoren', tikt lekker aan.

Kortom, je houdt jezelf voor de gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all.

 

Ja hoe moet ik hier nou op reageren: ik weet het eigenlijk niet zo goed, maar volgens mij doe ik iets verkeerd??????? :no:

 

Maar het gaat als volgt: ik bedenk een idee om een cache uit te zetten en dat valt tegenwoordig niet mee om iets leuks te verzinnen. ;)

 

Daarna ga ik hem plaatsen en aanmelden en als hij dan is goedgekeurd bedenk ik ineens heeeeeeeeee' wat een goed idee zeg laat ik hem ook maar gelijk aanmelden als een found dan gaat mijn score ook omhoog????!!!!!. :D

 

Dus mijn idee is als je een cache plaats meld hem dan niet aan als een found maar als een missinglink?????? :eek:

 

 

Groetjes keske( die zijn eigen geplaatste cache's nooit zal loggen)27 :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Score?

Ik dacht dat het er bij dit spelletje om ging lekkere wandelingen te maken, op mooie lokaties te komen waar je gewoonlijk nooit komt en vooral spannende dingen te beleven...

Misschien moet geocachen weer spannend worden, lekker belangrijk die "stats".

Het zegt mij in ieder geval niets en al helemaal niets over de cacher.

bewerkt door The Crow 666
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

>KNIP: Helemaal mee eens Kruimel

 

De cache, die we samen hebben uitgezet, ga ik niet loggen. Het event twijfel ik nog over. Ik vind dat weer wat anders. Ik ben er namelijk wel de hele dag geweest en dat is eigenlijk de bedoeling van een event. Als je op een event bent geweest, is tegenwoordig ook niet meer te loggen als een "found it" en wordt ook apart geteld.

 

Kruimel,

De event die jullie georganiseerd hebben zou ik, als ik jou was, zeker loggen. Je bent er immers zoals je al zegt de hele dag bij aanwezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als je echt volledig in de war raakt van al je eigen caches op de kaart en maar steeds blijft denken dat het caches van een ander zijn, vraag dan Reintje de Vos gewoon om in DHZ voor je eigen kaart als optie "Laat je eigen caches niet zien" erin wil bouwen.

 

Hij heeft nu al zoveel opties ingebouwd, dat deze er ook wel bij in kan.

 

 

Kruimeldief ballxmastr.gif

As't reegnt in november, is't kerst in december.

 

 

Dat zou erg mooi zijn, en omdat Reintje het liefst een mailtje of PBje ontvangt dan alleen op het forum melden, zal ik dat nu nog even doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je eigen caches loggen om de score op te krikken....

 

Cachers die zelf cachen neerleggen zitten over het algemeen ruim in de gevonden caches. Zou het nou echt de moeite zijn om die paar neergelegde caches te loggen om je stats op te krikken ? Ikzelf denk van niet. Het is makkelijker om een cache te lopen dan om er er een neer te leggen. Verder vraag ik me af waarom mensen erover zeuren. Jaloers? Een te groot competitie idee?

 

Ik denk dat deze mensen iets gemaakt hebben uit goecachen waar geocachen oorspronkelijk niet voor bedoeld is.

Dat moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten, een competitie mag van mij maar spreek er dan niet andere op aan terwijl die zelf misschien een heel andere idee over geocachen hebben. Cachen en laten cachen zeg ik in dit geval.

 

Zelf vind ik het wel leuk om een leuk aantal found te hebben en kijk ook bij mensen die ik ken hoeveel ze er hebben gevonden en ikzelf maak er dus ook een kleine competitie van. Ik ga ook zo snel mogelijk naar nieuwe caches om te kijken of ik de eerste kan zijn. Maar als andere cachers er een ander idee over hebben is dat ook prima.

 

just my 2 cents

 

Mindless

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je eigen caches loggen om de score op te krikken....

 

Nu we hier toch weer mee bezig zijn:

Wat moeten we met verdwenen / ontvreemde caches ?

 

Ik zie dat er nog wel eens een found log staat terwijl de cache verdwenen is

"Maar ik zie het gat waarin hij gelegen had" ?

IMHO is dat dan gewoon een "not found"

Iets voor een nieuwe poll ?

 

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...