Spring naar bijdragen

RSS uit het Forum


dmace

Zou je RSS gebruiken als het werd aangeboden?  

99 leden hebben gestemd

  1. 1. Zou je RSS gebruiken als het werd aangeboden?

    • Ja, kan ik meteen zien wat er allemaal nieuw is gepost.
      43
    • Nee, ik log liever in.
      12
    • Huh? Wat is RSS?
      41


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Lees nu pas: Feeder.

Je hebt het dus over 1 xml-pagina die slechts een paar regels groot is.

Inpact op het systeem is niet noemenswaardig. Een 486 kan dat nog in een nanoseconde.

Je krijgt dan wel veel meer hits te verwerken, en dat kan (let op: KAN!) nadelig zijn.

Gezien de drukte en het aantal gebruikers van dit forum lijkt me dat voorlopig niet echt aan de orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog vrij nieuw in RSS, maar ik neem aan dat die xml file die je reader leest, elke keer volledig wordt vernieuwd door de rss-server. Als je een deel mist, mis je dus ook bepaalde headers/nieuwsberichten en is e.e.a. niet compleet.

 

Maar zoals ik al zei, ik weet nog net precies hoe die XML file gevuld wordt. Als je de url van een rss-feed in je browser plakt zie je de inhoud van de rss xml file

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, een RSS-file kan incompleet zijn. Dit is afhankelijk van de instellingen van degene die de xml-file aanmaakt.

Je kunt ook rustig de 200 laatste berichten nemen, maar als je 4 weken niet langs bent geweest mis je nog steeds berichten.

Deze worden overigens ook niet getoont in de "toon nieuwe berichten" aan de bovenkant.

RSS is ook niet ontwikkeld als database (als zou dat wel kunnen als alternatief), maar als een "ik-hoef-niet-in-te-loggen-voor-het-allarlaatste"-oplossing.

Meer moet je er ook niet van verwachten. :beerchug:

 

Ikzelf vind het erg prettig om gewoon het laatste nieuws te zien als ik on-line ben, zonder dat ik daar verder moeite voor hoef te doen. Dat is de grote kracht van RSS, en daarom denk ik dat het een welkome aanvulling kan zijn op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk zou .com ook zoiets moeten doen met de logs die je automatisch toegestuurd krijgt als een cache die jij in je watchlist hebt staan toegestuurd krijgt per email.

 

Ik heb 480 caches en TB's in mijn watchlist staan. Nu vragen al die logs niet veel ruimte maar toch :unsure: Ik had gisteren van een paar dagen in totaal 665 emailtjes alleen van geocaching.com. Die zijn totaal samen nog nog geen fractie van de grootte van een van de pocket qerie mailtjes die ik ook krijg van .com ;)

 

Dat scheelt wel een belasting van de server.

 

GRTZ

 

PettyThief, ja ik weet het, 480 in de watchlist is ook ietwat overdreven. Helaas wil de querie niet meer dan 500 bevatten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Op dit moment lopen er een aantal zaken die aandacht vragen.

Omdat RSS iets is waar "we" nog mee bezig zijn en nooit hebben "vrijgegeven" heeft dat niet zo'n hoge prioriteit.

Het is dus nog even wat nachtjes slapen voordat we met een RSS feed komen.

 

 

? ik volg al sinds een paar dagen het Forum via RSS. Op dit moment zelfs met feedreader rechtstreeks antwoord te geven.

 

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
 --> http://forum.geocaching.nl/rss.php 

 

Hij doet het met feedreader.

[right][post=50938]<{POST_SNAPBACK}>[/post][/right]

 

hm, werkt bij mij niet in feedreader. Ook in mijn browser krijg ik geen XML terug, maar een foutmelding.

 

Normaal (bv bij nu.nl) krijg ik wel de XML terug in de browser als ik de rss link invoer.

 

Edit: oeps, werkt wel, typefout in connection settings

 

Jan

bewerkt door jstevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi,

Ik zat nog wat dingen door te werken en bedacht me dat ik al een tijdje geen rss feeds meer van deze site had gehad.

Ik heb net geprobeerd de feed opnieuw in de rss reader te proppen, maar hij geeft aan dat er een error in de XML zit.

Is deze functionaliteit ooit vrijgegeven voor gebruik?

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...