Spring naar bijdragen

RSS uit het Forum


dmace

Zou je RSS gebruiken als het werd aangeboden?  

99 leden hebben gestemd

  1. 1. Zou je RSS gebruiken als het werd aangeboden?

    • Ja, kan ik meteen zien wat er allemaal nieuw is gepost.
      43
    • Nee, ik log liever in.
      12
    • Huh? Wat is RSS?
      41


Aanbevolen berichten

Werkt de rss feed nog ? :)

Ik krijg de melding: about:livemark-failed

 

en in de xml data op http://forum.geocaching.nl/rss.php:

 

XML-ontleedfout: ongedefiniëerde entiteit

Lokatie: http://forum.geocaching.nl/rss.php

Regelnummer 111, kolom 211:

 

groeten,

P@rick :no:

(Team LupuX)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Werkt de rss feed nog ? :cry:

 

Yep die werkt nog. Sterker nog deze week heb ik de index pagina zó bewerkt dat in de Browser Opera in de URL balk zichtbaar is dat onze site RSS ondersteund.

Achter de URL komt een blauw RSS teken te staan.

 

Opera is een geweldige browser voor dit doel omdat alle forum topics keurig onder elkaar komen te staan op een aparte page. Browser en reader in één dus.

 

Zeker voor onze moderators is dit een handig hulpmiddel.

 

De link naar onze RSS pagina is overigens http://forum.geocaching.nl/rss.php.

Dit voor de gebruikers van andere RSS readers zoals bijvoorbeeld het freeware programma Feedreader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De link naar onze RSS pagina is overigens http://forum.geocaching.nl/rss.php.

Dit voor de gebruikers van andere RSS readers zoals bijvoorbeeld het freeware programma Feedreader.

Ik zou liever zien dat hij RSS-compliant was volgens de standaard, en niet alleen volgens feedreader.

Misschien kun je hem aanpassen zodat we nette XML krijgen, en niet een pagina vol foutmeldingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De link naar onze RSS pagina is overigens http://forum.geocaching.nl/rss.php.

Dit voor de gebruikers van andere RSS readers zoals bijvoorbeeld het freeware programma Feedreader.

Ik zou liever zien dat hij RSS-compliant was volgens de standaard, en niet alleen volgens feedreader.

Misschien kun je hem aanpassen zodat we nette XML krijgen, en niet een pagina vol foutmeldingen?

 

Op de pagina kijken met een webbrowser/niet compatible reader levert inderdaad een puinhoop/foutmeldingen op.

 

Wat is de standaard? Die bestaat dus niet. :cry: V1.0 V2.0 Atom etc etc Binnenkort komt Microsoft mogelijk ook weer met een eigen standaard....

Zolang gerenommerde readers onze site goed afbeelden zie ik geen reden te gaan sleutelen. Dat sleutelen is zo wie zo problematisch daar RSS een plugin, cq hack is op onze forum software. De makers van deze 'plugin' vonden dat hij goed voldoet en compatible is met deze meeste readers.

 

Feedreader is een begrip, net als de browser Opera. Ook andere readers leveren de .nl feed keurig af. Niet alleen feedreader levert dus keurige pagina's af. Naast feedreader heb ik tig andere getest. Soms zitten er wat oudere, niet doorontwikkelde, tussen die zich verslikken.

Het team rond Feedreader komt om de paar manden met een update uit.

 

Welke reader gebruik je?

 

 

 

RSS is echter wel populair maar van een standaardiseringsproces is vooralsnog geen sprake (in tegenstelling tot het Atom-formaat). Daarmee ligt voor grote bedrijven de weg open om de technologie naar hun eigen hand te zetten, zo is de vrees.
Bron : Tweakers.net >Blogstorm rond naam Microsofts RSS diensten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker voor onze moderators is dit een handig hulpmiddel.

Klopt, en al tijden in gebruik.

 

Ik zou liever zien dat hij RSS-compliant was volgens de standaard, en niet alleen volgens feedreader.

Misschien kun je hem aanpassen zodat we nette XML krijgen, en niet een pagina vol foutmeldingen?

Werk al minstens een maand of 7 met de RSS-feed en die werkt prima. Ik werk wel met Kontact/Kaggregate als reader (Linux dus).

Volgens mij is er geen standaard voor RSS beschreven in een rfc, dus iedereen mag zijn eigen "standaard" bepalen. Als het maar conform XML versie 1.0 is. Lees hier meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is de standaard? Die bestaat dus niet.  :cry:  V1.0 V2.0 Atom etc etc Binnenkort komt Microsoft mogelijk ook weer met een eigen standaard....

Gewoon RSS 1.0 compliant werkt altijd :eek:

 

Zolang gerenommerde readers onze site goed afbeelden zie ik geen reden te gaan sleutelen. Dat sleutelen is zo wie zo problematisch daar RSS een plugin, cq hack is op onze forum software. De makers van deze 'plugin' vonden dat hij goed voldoet en compatible is met deze meeste readers.

De meeste gangbare die ik getest heb, geven geen problemen bij RSS-feeds.

 

Feedreader is een begrip, net als de browser Opera. Ook andere readers  leveren de .nl feed keurig af. Niet alleen feedreader levert dus keurige pagina's af. Naast feedreader heb ik tig andere getest. Soms zitten er wat oudere, niet doorontwikkelde, tussen die zich verslikken.

Het team rond Feedreader komt om de paar manden met een update uit.

Feedreader is aardig, maar ik werd destijds een beetje gek van de fouten en de updates. Toen heb ik het er uit gegooit en naar iets beters gezocht.

 

Welke reader gebruik je?

De RSS-functie van Thunderbird. 12 RSS-feeds en met geen enkele een probleem.

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb rssreader geporbeerd en heb er nu een geinstalleerd via mozilla.org (infoRSS)

Beide werken niet :cry: met geocaching

Ik krijg nu via infoRSS wel de nu.nl rss feeds binnen....

 

Misschien ligt het aan de pc op mijn werk :eek:

 

ga vanavond ff thuis kijken

 

groeten,

P@trick (Team LupuX)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb rssreader geporbeerd en heb er nu een geinstalleerd via mozilla.org (infoRSS)

Beide werken niet  :cry: met geocaching

Ik krijg nu via infoRSS wel de nu.nl rss feeds binnen....

 

Misschien ligt het aan de pc op mijn werk  :eek:

 

ga vanavond ff thuis kijken

 

groeten,

P@trick (Team LupuX)

 

Gisteren met rssreader, feedreader en met sharpreader geprobeerd, met alle 3 geen problemen. Na vergelijking ben ik toch bij sharpreader blijven hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren met rssreader, feedreader en met sharpreader geprobeerd, met alle 3 geen problemen. Na vergelijking ben ik toch bij sharpreader blijven hangen.

Al die dingen zijn wel leuk, maar liever heb ik het ingebouwd, zoals bij Thunderbird, Firefox of Opera.

Opera is wel aardig, maar ergens in het traject vond ik Opera nou niet echt mijn browser, en ik mis de vrijheid van Firefox.

En als andere RSS-feeds wel goed gaan, waarom zou het dan niet hier ook kunnen, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die dingen zijn wel leuk, maar liever heb ik het ingebouwd, zoals bij Thunderbird, Firefox of Opera.

Opera is wel aardig, maar ergens in het traject vond ik Opera nou niet echt mijn browser, en ik mis de vrijheid van Firefox.

En als andere RSS-feeds wel goed gaan, waarom zou het dan niet hier ook kunnen, toch?

 

Zou wel handig zijn als alles het goed doet dat het bij deze ook het geval is. Ben zelf nog niet gecharmeerd van Thunderbird of Opera, gebruik ze alleen om de websites die ik maak te controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik heb een RSS reader draaien en Geocaching.nl toegevoegd.

Als er forum updates verschijnen, krijg ik automatisch een 'bliepje' rechtsonder in de system-tray.

 

Errug handig! Hoef ik niet steeds te kijken of er wat gebeurd, ALS het gebeurd wordt ik daarvan op de hoogte gesteld.

 

Thanx voor de service.

bewerkt door rhgs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een aardige tussenoplossing: De Ultimate RSS Reader-Widget van Konfabulator.

Lekker proggie. Klokkie op m'n desktop, Weersvoorspelling, weerkaarten, taakherinneraar en nog veel meer mogelijk.

Prima te doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens, ik heb RSS ook draaien via een plugin op firefox en ook daar werkt het perfect.

In Opera is het gemakkelijker door de no nonsense.

 

Zo lees ik als modje gewoon alles zonder te moeten inloggen of te moeten zoeken op nieuwe berichten. Wil ik reageren? 1 klik op de url en ik ben ingelogd :thumbup: Scheelt me op sommige dagen wel een paar uur "werk" per dag, denk ik. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...