Spring naar bijdragen

RSS uit het Forum


dmace

Zou je RSS gebruiken als het werd aangeboden?  

99 leden hebben gestemd

  1. 1. Zou je RSS gebruiken als het werd aangeboden?

    • Ja, kan ik meteen zien wat er allemaal nieuw is gepost.
      43
    • Nee, ik log liever in.
      12
    • Huh? Wat is RSS?
      41


Aanbevolen berichten

Ikzelf ben een groot gebruiker van RSS, waarmee ik nieuws en waarschuwing bekijk op het moment dat deze langs komen.

 

Ook kan ik me voorstellen dat anderen hier regelmatig gebruik van maken.

 

Zou het handig zijn om deze functie ook te implementeren in de forum-site van geocaching.nl?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Oke dan, wat uitleg:

 

RSS is een verzamelnaam voor het bijhouden van veranderingen op een website of weblog.

De afkorting RSS staat voor "Real Simple Syndication", en is 'uitgevonden' door Radio Userland, een website waar je een weblog kunt bijhouden. Een weblog is een elektronisch dagboek dat voor iedereen leesbaar is.

 

Hoe werkt RSS?

Een RSS-feed bestaat uit een webpagina geschreven in XML. Deze webpagina kun je uitlezen met een reader; een programma om verschillende RSS-pagina's van verschillende sites om de zoveel minuten uit te lezen, zodat je weet wanneer er iets nieuws op staat.

Hoewel ontwikkeld met weblogs in gedachten, maken steeds meer sites gebruik van deze techniek om geinteresseerden op de hoogte te houden van het laatste nieuws.

 

Hieronder wat links naar verschillende RSS-readers en sites met meer informatie en RSS-pagina's:

READERS:

www.feedreader.com / www.rssreader.com / Meer readers zijn HIER te vinden.

Ook zit in bijvoorbeeld Thunderbird (het mailprogramma van Mozilla) RSS al reeds ingebakken.

 

Meerdere RSS-pagina's kun je vinden via www.syndicatie.nl of Xiffy Feeds.

 

Zo wat duidelijker? Ikzelf gebruik hem voor FoK!, Nu.nl, Tweakers en nog wat meer sites die voor mijn werk belangrijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dan krijg je een mail. Dat is nogal intensief voor de server.

 

Nadelen:

- geen overzicht.

- 20 mailtjes met geen andere inhoud dan "er is wat gewijzigd".

- Mail is traag.

 

Daarnaast zijn er nogal wat voordelen:

- XML-pagina gebruikt minder bandbreedte.(dan mail)

- Als je niet online bent, vraag je niks op (lekker weekje op vakantie, 300 mailtjes in je inbox. Niet leuk!)

- Reacties zijn meteen te lezen zonder inloggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kweeniehoor...als ik wil zien of iets nieuws op forum staat, log ik niet in maar kijk ik in een flits op de beginpagina van .nl; Als ik op vakantie ben geweest, ga ik er van uit dat alles nieuw is.

 

Maar als iemand zich wil uitleven op RSS vind ik het prima hoor.

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O btw: Als je hier de laatste nieuwe berichten wilt zien moet je de volgende link eens bekijken:

 

Laatste berichten op het forum

das een handige, ik wilde net melden toen ik het begin van het draadje las, dat het wel een handige optie zou zijn om alle aktieve topics vanaf een bepaalde datum tevoorschijn te kunnen toveren.

Hoe doe je dat? Via het zoekformulier lukt het me niet of kijk ik ergens overheen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als op de begin page zit van het forum dan staan onderaan (boven de lijst van aanwezige forumisten)

"Actieve onderwerpen van vandaag" Als je die klikt zie je inderdaad die actieve onderwerpen van vandaag met bovenaan de page de keus "Toon mij actieve onderwerpen gepost vanaf (oudste datum): xxxxxx naar (nieuwste datum): yyyyyyy"

Kies maar: 1 dag geleden enz. tot 1 maand geleden.

Als iedereen hard gaat zeuren dan wordt dit misschien verbeterd en kan je 'van datum' & 'tot datum' invullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat lijkt me wel wat, maar aan de andere kant ben ik bang dat de nieuwsfeed enorm zal zijn. Beetje te veel van het goede, zeg maar.

Valt wel mee hoor. Je moet natuurlijk geen enorme XML-file gaan maken.

Gewoon de laatste 8 of 16 postings zijn genoeg.

Dat is nog niet eens een k groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...