barny Geplaatst 29 april 2017 Geplaatst 29 april 2017 echt weer groundspeak dat bedrijf verdiend miljoenen, maar elke verandering loopt weer uit op een flater van jewelste mijn goeie vriend heeft al eens een alles verduidelijkende plaatje gemaakt Barny
Peetee Geplaatst 29 april 2017 Geplaatst 29 april 2017 Bij mij werkt het enkel als ik de taal op Engels zet. Wanneer ik die op Nederlands instel werkt het onder geen enkele browser. Blijkbaar ligt het dus aan de taalmodule.
@rend Geplaatst 29 april 2017 Geplaatst 29 april 2017 Ja dat met de taal instellen klopt. Ik gebruik Safari en als ik de Engelse taal kies, kan ik op de nieuwe manier loggen. Gewoon wachten totdat dit weer verholpen is. Snap niet dat dit software matig een probleem is, je test de hele zaak toch eerst goed.
Sivota Geplaatst 29 april 2017 Geplaatst 29 april 2017 Bij mij werkt het enkel als ik de taal op Engels zet. Wanneer ik die op Nederlands instel werkt het onder geen enkele browser. Blijkbaar ligt het dus aan de taalmodule. Ik heb daarover een opmerking neergezet op het Groundspeak forum bij de release notes (van 27 april) 2
Linkalovers Geplaatst 29 april 2017 Geplaatst 29 april 2017 (bewerkt) Bij mij werkt het enkel als ik de taal op Engels zet. Wanneer ik die op Nederlands instel werkt het onder geen enkele browser. Blijkbaar ligt het dus aan de taalmodule. Ik heb daarover een opmerking neergezet op het Groundspeak forum bij de release notes (van 27 april) @Sivota: niet iedereen 'zit' dagelijks op het GC forum en kan dit direct vinden. Voor alle anderen, de opmerking staat HIER Ps. iets programmeren is ongeveer 10% van het werk, de rest is testen. 29 april 2017 bewerkt door Linkalovers
Flo van Co Geplaatst 29 april 2017 Auteur Geplaatst 29 april 2017 En dan de vertaling Heb je haar gevonden Het zal taakkundig wel correct zijn "haar" maar het blijft een rare vraag...
regenboog2 Geplaatst 30 april 2017 Geplaatst 30 april 2017 Het is wel even wennen, ik heb toch (nog) wel een voorkeur voor de oude manier van loggen. Het lastigste vind ik dat je niet meteen bij het uploaden van de foto een naam/onderschrift kan toevoegen. Dan moet je eerst je log weer openen, foto bewerken kiezen en dan de details bewerken. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
barny Geplaatst 30 april 2017 Geplaatst 30 april 2017 ik mis de mogenlijkheid om een coordinaat bij je log te zetten als er weer eens te gehaast een coord door de plaatser is geprikt Barny
Birdie.NL Geplaatst 30 april 2017 Geplaatst 30 april 2017 Het is wel even wennen, ik heb toch (nog) wel een voorkeur voor de oude manier van loggen. Het lastigste vind ik dat je niet meteen bij het uploaden van de foto een naam/onderschrift kan toevoegen. Dan moet je eerst je log weer openen, foto bewerken kiezen en dan de details bewerken. Maar misschien zie ik iets over het hoofd? Zo blijk je nu ook maar 1 foto te kunnen uploaden, wordt de bezoekdatum bij een tweede of verdere log steeds teruggezet naar de datum dat je aan het loggen bent, onderhoudsmeldingen komen niet meer apart bij de cache owner want die hele categorie is afgeschaft. Duidelijk geval van onderschatting bij Groundspeak - naast dat een beta test opeens aan de gehele community wordt opgedrongen - ergo een te snelle implementatie.
regenboog2 Geplaatst 30 april 2017 Geplaatst 30 april 2017 Birdie.NL: rechtsonder kun je toch bij het vraagtekentje aangeven dat er onderhoud nodig is? Komt dat dan niet meer bij de cache eigenaar? Als je meer foto's wilt oploaden kan dit nu nog wel met een omweg: je log weer openen en dan foto's uploaden. Dat gaat dan nog op de oude manier.
Birdie.NL Geplaatst 30 april 2017 Geplaatst 30 april 2017 Ja maar nu samen met de gewone log - naar ik begrijp.Voor meerdere foto's moet je houtje-touwtje de oude logmanier gebruiken of je log telkenmale openen - logisch hé Enige vooruitgang lijkt dat je nu als cache owner je eigen cache niet meer als found kunt loggen - alleen onderhoud plegen, notitie, disablen, archief of coordinaat aanpassen.
barny Geplaatst 30 april 2017 Geplaatst 30 april 2017 Enige vooruitgang lijkt dat je nu als cache owner je eigen cache niet meer als found kunt loggen - alleen onderhoud plegen, notitie, disablen, archief of coordinaat aanpassen. het enige wat niet interessant is, een "vooruitgang" noemen is echt zoeken naar iets positiefs wat er eigenlijk niet is Barny
Birdie.NL Geplaatst 1 mei 2017 Geplaatst 1 mei 2017 Birdie.NL: rechtsonder kun je toch bij het vraagtekentje aangeven dat er onderhoud nodig is? Komt dat dan niet meer bij de cache eigenaar? Toevallig de mogelijkheid geprobeerd bij een nieuwe cache - er wordt wel een apart logje gemaakt maar je hebt slechts 4 opties, die je niet standaard kunt toelichten. Er verschijnt "This geocacher reported that there is a problem with this cache." Je kunt deze log wel weer aanpassen - maar dat krijg je als eigenaar niet standaard in je mailbox
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden