Barry Geplaatst 12 juli 2015 Geplaatst 12 juli 2015 (bewerkt) Hier Ziggo, nooit problemen gehad met de snelheid. Wel een vaste netwerkkabel. Ik hoef die extra straling niet in mijn huis. Mijn gezondheid is me dierbaar. Wellicht een tip voor de snelheidsfreaks (en je zadelt je buren ook niet op met je extreme stralingspraktijken). Twee vliegen in een klap. 12 juli 2015 bewerkt door Barry
Barry Geplaatst 12 juli 2015 Geplaatst 12 juli 2015 Barry heb jij altijd Ziggo gehad of eerder UPC? Voorheen heette het Casema, maar geen UPC in elk geval. Ik hoop maar dat je geen 4G hebt, Barry. Maakt niet uit of ik er wel of niet voor betaal, de 4G straling zit in de lucht en daar plukken we vroeg of later allemaal de vruchten van. En de gevolgen zijn nu trouwens al bekend, maar de commercie weegt zwaarder uiteraard. Waar ik zelf wat aan kan doen, dat doe ik dan ook, al is het maar een wifi-zendertje minder in mijn buurt.
Djoekster Geplaatst 12 juli 2015 Geplaatst 12 juli 2015 Bekabeld is altijd beter maar soms niet praktisch uit te rollen, zoals bij mij thuis ( zucht ) voor je mobieltjes en ander modern spul zou je de 5GHz band kunnen gebruiken als je router beide ondersteund. Dit werkt op de korte afstand prima en die band is nog lekker rustig.
typoo Geplaatst 12 juli 2015 Geplaatst 12 juli 2015 Het lijkt er op dat het probleem eerder in het oude UPC netwerk speelt en niet in het oude ziggo netwerk
Twentse Mug Geplaatst 12 juli 2015 Geplaatst 12 juli 2015 Kan iemand me uitleggen waarom het probleem zich alleen bij gc voordoet en niet bij andere websites?
typoo Geplaatst 12 juli 2015 Geplaatst 12 juli 2015 Het probleem doet zich alleen voor als je route naar je eindbestemming via het probleem station verloopt. Het raakt alleen gehoste sites uit seattle, mits je via dit station gaat. Neem je een andere route dan heb je hier geen last van.
illi Geplaatst 12 juli 2015 Geplaatst 12 juli 2015 Ook ik herken het probleem. Hier betreft het ook Ziggo, oud netwerk UPC, in de Achterhoek (winterswijk). Heeft iemand een oplossing voor het probleem?
junior504 Geplaatst 12 juli 2015 Geplaatst 12 juli 2015 Hierover contact gehad met ziggo, die zeggen dat ze er niets aan kunnen doen. Volgens Ziggo ligt het aan de site? Hebben alle providers hier last van? Anders wordt het overstappen, wordt er doodziek van..
Peetee Geplaatst 12 juli 2015 Geplaatst 12 juli 2015 Hierover contact gehad met ziggo, die zeggen dat ze er niets aan kunnen doen. Volgens Ziggo ligt het aan de site? Hebben alle providers hier last van? Anders wordt het overstappen, wordt er doodziek van.. Blijkbaar maakt het verschil wie je bij Ziggo aan de lijn krijgt. Want de afgelopen dagen gaf men bij Ziggo aan dat het aan een van de tussen knooppunten zou liggen. In ieder geval ligt het niet aan geocaching.com, en waarschijnlijk ook niet aan Ziggo zelf. Ik zit zelf bij Ziggo (vroeger @Home), en de site van Geocaching.com gaat hier momenteel als een speer.
Powk Geplaatst 12 juli 2015 Geplaatst 12 juli 2015 Ook wij zijn van UPC naar Ziggo gegaan en ondervinden veel vertraging op de Geocaching.com site. Zojuist de extensie van Zenmate uit bericht #10 geinstalleerd en dat werkt prima.
Twentse Mug Geplaatst 13 juli 2015 Geplaatst 13 juli 2015 Jammer dat die zomeractie Roadtrip 2015 in Europa nu flopt.
Peetee Geplaatst 13 juli 2015 Geplaatst 13 juli 2015 Ik kreeg vandaag nog een reactie van Ziggo, die ik (hoewel ik zelf als oud @Home-abonnee geen problemen heb) verleden week de suggestie had gedaan om het verkeer langs een andere route naar geocaching.com te leiden, om zo het tussenliggende knooppunt dat problemen geeft te omzeilen/mijden. Ze reageerden daarop vandaag als volgt: Goedemiddag Piet, navraag gedaan, probleem is bij ons bekend, er gaat iets mis met de routering echter zit dit probleem niet in Ziggo (voormalig UPC netwerk) maar bij een externe partij welke tussen de route zit. We zijn hier mee bezig. (oud) Ziggo klanten hebben hier geen last van omdat het verkeer van (oud) Ziggo klanten via een andere route gaat. Netwerken zijn namelijk (nog) volledig gescheiden. Voor thuisgebruik zou je misschien het via een webproxy kunnen proberen Afijn, de boodschap is dus eigenlijk: Het probleem is ons bekend, het ligt niet aan ons en we werken aan een oplossing. Het advies is dus om voorlopig maar een pakket als Zenmate gebruiken. 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden