Spring naar bijdragen

Met Welk Weer Cachen Jullie Wel/niet?


Diederikus

Aanbevolen berichten

Als het regent of hard vriest, dan weerhoudt mij dat niet om naar buiten te gaan.

Als het stormt dan ga ik het bos niet in. Boven de 28 graden ga ik er ook niet op uit.

Met welk weer cachen jullie wel/niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Altijd.

Als het heel hard regent, kijk ik even of dat zo blijft. Zo ja, dan maak ik in elk geval geen lange tocht.

 

Boven de 34 graden was me echt te heet, tenminste met de kinderen erbij. Alleen heb ik dat nog wel getrotseerd.

 

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=32f8d630-3a9c-4baa-b4c6-cbd692e805cd

 

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=abb71900-1694-4b9a-b74c-44f40e698492

bewerkt door MarcoDomi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mede teamlid krijgt van kou in combinatie met teveel wind al snel oorpijn, dus om het gezellig te houden zijn dat omstandigheden die we proberen te vermijden. Verder gecached bij min 12 in de sneeuw tijdens een skivakantie tot plus 34 in de tropen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een echte mooi-weer loper. Ik heb een gloeiende hekel aan regen :wacko:. Als het sputtert bedenk ik me wel 2 keer voordat ik een wandeling ga maken. En mocht ik toch een wandeling gaan maken in de regen: het gaat altijd ten koste van m'n humeur :(.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk met alle soorten weer wel, bij extremen passen we een beetje aan. Bij hitte vertrekken we vroeg en zijn dus op "tijd" thuis. Bij koude verlaten we de geliefde bosomgeving en gaan richting de stedelijke omgeving, met als back-up een (warme) bakker.

Maar bij aanhoudende regen en sneeuw houd het voor ons echt op, misschien nog net een tradi, en anders ontkomen we er toch echt niet aan om eens de nodige klussen in huis aan te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liefst het weer van afgelopen zondag , maar een miezerbuitje maakt niet uit. Als ik buiten ben en het stort ineens naar beneden dan stopt mij dat niet om dan door te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf eigenlijk nooit thuis vanwege de weersverwachting, omdat het meestal ter plekke wel meevalt. Maar het kan wel gebeuren dat ik ter plekke van de cache besluit om toch niet te gaan cachen, bijvoorbeeld omdat het te slecht is geworden of omdat het juist te warm is.

Daarnaast maakt het ook uit waar ik van plan ben te gaan cachen. Zo ga ik bij erg warm weer bij voorbaat al niet een heidegebied in omdat het daar dan een oven is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cachen is bedoeld als uitje! En een uitje is toch het leukst bij aardig weer. Geen regen, storm of sneeuw dus, en liefst niet te heet of te koud. Dan blijven er nog genoeg dagen over waarop ik graag een natuurwandeling zou willen maken, maar helaas aan andere verplichtingen vast zit. Prima eigenlijk want anders zou het voorraadje multicaches binnen fietsafstand veel te snel uitgeput raken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoef niet per se altijd te cachen, heb ook wel eens wat anders te doen.

Wandelen met een paraplu vind ik niet erg, als het niet te hard waait. Een eind fietsen doe ik niet als het regent.

Zelf vind ik warm weer niet zo prettig, maar vroeg vertrekken helpt dan natuurlijk wel. Of ik kies een plaats aan de kust/het water uit, waar het dan altijd net wel wat meer waait of iets frisser is. Kou vind ik geen probleem, door het lopen wordt ik vanzelf wel warm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gaan toch het liefst op pad als de weersvooruitzichten redelijk zijn. Als het dan toch onverhoopt slechter wordt, hebben we in onze cachetas regenkleding en miniparaplu's.

We breken een tocht niet zomaar af, behalve wanneer we zouden moeten loggen in de stromende regen. Dat vinden we zonde van de betreffende cache.

We merken dat meer cachers een hekel hebben aan vochtige logboekjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...