Spring naar bijdragen

Welk Gps Apparaat Past Bij Ons?


De vier bergjes

Aanbevolen berichten

@De vier bergjes

 

Wij hebben een aantal aanloop probleempjes gehad omdat we nooit eerder met een handheld gewerkt hadden. Maar in dit draadje http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21095 zijn we perfect verder geholpen. Wij hebben geen spijt van deze aankoop, wat niet wilt zeggen dat we nooit meer een andere kopen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Ik gebruik nu de Garmin GPS 60 navigator, omdat deze te koop stond voor een lage prijs op MP. Echter vind deze niet fijn om mee te cachen. Inmiddels ben ik dab ook op zoek naar een (andere) GPS en mijn oog was al gevallen op de Dakota 20, vooral vanwege de relatief lage prijs. Alleen lees ik bij reviews ook over problemen met kaarten.

Wat is jullie ervaring met de Dakota 20?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vind je er niet goed aan. De 60 csx is de beste Garmin die ooit is uitgebracht, en dat wordt door velen bevestigd. Is alleen te langzaam voor moderne NT kaarten als je ook nog op rijden moet. Probleemloos, accuraat, geen issues. Bij mij zit hij in de reserve bak. Garmins nadien lopen vaak vast en hebben talloze problemen (op de eenvoudige en zeer volledige etrex 30 na). Dus: wat vind je er niet prettig aan: de zelf in te stellen lijst met subprogramma's, of omdat het geen gpx machine is en een Garmin upload protocol voor kaart en caches heeft ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik nu de Garmin GPS 60 navigator

 

 

Wat vind je er niet goed aan. De 60 csx is de beste Garmin die ooit is uitgebracht,

 

Ik vraag me af of het hier om dezelfde gps gaat, thex. Ik heb vroeger ook de GPS 60 gehad (de gele), en daarvan liet de signaal-ontvangst toch wel wat te wensen over, hoewel die zeker beter was als die van de eerste gele Etrex.

Die van de latere 60 cs en 60 csx-serie was wat dat betreft toch wel een heel stuk beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ze beide nog liggen en inderdaad het oude model ziet regelmatig de satellieten niet (dat was normaal voor die tijd dat dit model is uitgebracht). De rest is hetzelfde (behalve snelheid en memory versus sd kaart). Maar dan nog kun je geen advies geven, wil je een gevoelig touchscreen, wil je een hoge precisie, wil je een gps met een eigen leven en eigen wil, wil je veel verschillende topo kaarten tot je beschikking hebben.

De 60csx (en etrex 30) is precieser dan een oregon 600, die er maar een slag naar slaat. De 62 map vond ik een ramp apparaat, de 64 ook, de rest heb ik geen ervaring mee, maar zouden analoog aan de oregon moeten zijn (afgezien grootte, font, en snelheid).

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al vier jaar gebruiken we de Dakota 20 met veel plezier. Ongetwijfeld zijn er nu misschien meer high tech beschikbaar maar deze voldoet nog steeds perfect.

Het gedoe met vastlopen van kaarten hebben we praktisch geen last van, na een aantal sw updates is dat verholpen.

Soms blijft ie hangen, maar even in en uitzoomen lost dat weer op.

Het zicht bij zon erop is wat minder maar ervaren we niet als storend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb idd de oude gele. Om mee te beginnen is ie prima, maar ik wil wat meer gaan cachen en het hoeft allemaal niet zo heel technisch te zijn. Echter in een klein park hier in mijn dorp raakt ie onder een stel bomen 'de weg al kwijt', laat staan in het bos en dat zorgt dan ook voor de nodige frustraties tijdens het zoeken naar de caches.

 

Wat ik zoek is iig een touch screen en gebruiksgemak. Een kaart van de benelux en duitsland zou al voldoende zijn. Daarnaast zou het denk ik handig zijn als er waypoints gedownload kunnen worden. Hier heb ik echter nog geen ervaring mee, maar zou iig een stuk makkelijker zijn dan alles handmatig elke keer met knoppen in te moeten voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Ik heb idd de oude gele. Om mee te beginnen is ie prima, maar ik wil wat meer gaan cachen en het hoeft allemaal niet zo heel technisch te zijn. Echter in een klein park hier in mijn dorp raakt ie onder een stel bomen 'de weg al kwijt', laat staan in het bos en dat zorgt dan ook voor de nodige frustraties tijdens het zoeken naar de caches.

 

Wat ik zoek is iig een touch screen en gebruiksgemak. Een kaart van de benelux en duitsland zou al voldoende zijn. Daarnaast zou het denk ik handig zijn als er waypoints gedownload kunnen worden. Hier heb ik echter nog geen ervaring mee, maar zou iig een stuk makkelijker zijn dan alles handmatig elke keer met knoppen in te moeten voeren.

 

We zijn weer een paar weken verder en ik heb vorige week een nieuwe GPS gekocht. Ondanks dat het prijsverschil aanzienlijk was, ben ik toch voor de oregon 650 gegaan. Nu al een paar keer mee op stap genomen en we zijn zeer tevreden over het gebruiksgemak. Na een paar keer gebruik weet mijn dochter mij al precies te vertellen hoe het ding werkt :clap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede keuze. Hebben het ding nu een klein jaar.... Zijn er nog dagelijks blij mij. Heeft af en toe een paar nukken, maar die heb ik ook. Dat voorrecht gun ik het apparaat. Maar voor de rest brengt hij je op een comfortabele en goed zichtbare manier bij de cache, waar je vervolgens toch echt zelf even moet zoeken..... Heel veel plezier er mee!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...