Spring naar bijdragen

Welk Gps Apparaat Past Bij Ons?


De vier bergjes

Aanbevolen berichten

Wij zijn beginnende cachers en gebruiken momenteel een smartphone om te cachen. Dit gaat naar grote tevredenheid, maar we willen graag een GPS apparaat aanschaffen. De telefoon is vrij snel leeg en dan kun je zo moeilijk bellen ;-)

 

Mijn man wil graag een touch-screen, mij maakt dat niet zoveel uit.

Ik wil wel duidelijke kaarten kunnen inlezen en de mogelijkheid hebben tot uitbreiding met een sd-kaart.

Daarnaast moet het erg gebruiksvriendelijk zijn, want dat is mijn smartphone ook.

 

Wat adviseren de ervaren cachers?

 

Groeten,

Jessica

 

De vier bergjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

nou, ervaren....maar ik gebruik op dit moment de Oregon 600 tot volle tevredenheid (touchscreen), daarvoor een 62 (knoppen), ook een heel fijn toestel (maar die werd gestolen). Het is natuurlijk ook een kwestie van hoeveel je wilt uitgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 650 heeft een fototoestel aan boord. Vind ik absoluut niet nodig. Die maak ik wel met mijn smartphone of op vakantie met een echt fototoestel. Maar er zijn er ook die dit juist heel handig vinden. Ik vind het die meerprijs niet waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begonnen met een E-Trex 10 (welke ik nog te koop heb!!) en sinds kort overgestapt naar een E-Trex 20 , waar alles op zit wat jullie graag willen.

Over allebei de E-Trexen ben ik super tevreden.

Makkelijk duidelijk en nauwkeurig en de batterijen gaan ook nog lang mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik zelf ook de Dakota20, vooral vanwege de relatief lage prijs.

Een Oregon 600 of 650 is misschien wel vergelijkbaar met een smartphone, maar ook voor de prijs van een higher-end smartphone.

De vraag is of je als beginnend cacher dat geld er voor over hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Etrex 20, 30 of Dakota 20.

Ben je onder de 200 euro voor heel wat jaren klaar.

 

De Oregon 650 lijkt een geweldig apparaat (heeft nl. ook meer geheugen dan de Oregon 600, de camera hoef ik niet), maar is ook wel 2 maal zo duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben de Dakota 20 en de Oregon 550. De laatste vooral voor op de fiets, want het scherm is wat groter. Maar met de Dakota 20 heb je een buitengewoon handzaam apparaatje in handen, dat je iedere cache laat vinden, die je wílt vinden. En voor het geld hoef je het niet te laten. Belangrijk is wél, dat je er goed kaartmateriaal op plaatst, maar met de huidige beschikbaarheid aan OSM kaarten hoeft dat zelfs niets te kosten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De e-trex wil ik zelf ook nog wel gebruiken. je kan hem net verbergen in je hand. Makkelijk als je door drukke plaatsen gaat. Bediening is vaak net zo makelijk als de Map62 toestellen.

 

Verder heb ik de kleinere schermen nooit nadelig gevonden. Tijdens het wandelen heb je veel meer tijd om te kijken dan bijvoorbeeld tijdens het autorijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...