Spring naar bijdragen

Loos Alarm Om Geocache

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Laten we eerder blij zijn dat de politie vijf keer teveel bij vals alarm uitrukt.

Bedenk even hoeveel geocachers er in Nederland zijn, en vergelijk dat met het aantal terroristen. Bedenk dan hoeveel groter de kans is dat een verstopt doosje (op een eiland) een geocache is dan een bom. Voor de mensen die problemen met rekenen hebben: Het antwoord is aanzienlijk groter dan vijf.

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rekenen kan ik wel.

Meen ik in alle bescheidenheid te kunnen stellen.

Schijnt mijn beroep te zijn.

Dat maakt het nog steeds bijzonder onverstandig en ongewenst indien bij een alarmmelding de politie ook aan pseudo-kansrekening gaat doen en op basis daarvan niet uitrukt omdat de kans dat het iets gevaarlijks betreft slechts 1 op (vul maar een getal in) is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vind ik het jammer... Het "stiekum" doen stilletjes weg sluipen, het uitkijken voor muggles enz. enz. vond ik toch wel leuk en een charmant onderdeel van het spelletje. Deze periode is dus duidelijk voorbij. Sterker nog, gaan we naar de toekomst waarin de cache niet verstopt hoeft te worden, iedereen weet toch al waar die ligt? Kortom, einde GC verhaal?

Nee hoor. Misschien is dit wel het einde van een fysieke eindcache. Behalve de nadelen zit hieraan ook voordelen, zoals:

- De eindcache kan iets worden ( b.v. stikker/tegel/glasplaat/zelfbouw ) waarop een code staat (á la Tb/coins ). Loggen gebeurt op dezelfde manier als nu met TB/Coin’s. Geen code = geen log ( ja, ja, ik weet het, dit systeem is zo lek als een zeef als je de boel wilt belazeren, maar zie andere voordelen. )

- Alleen loggen op internet.

- Iedereen kan dan ( in/met een log ) een found ‘opeisen’, omdat fysieke controle niet meer mogelijk is. Dus kunnen alle statistieken de prullenbak in. Hierdoor zal deze hobby minder interessant worden voor bepaalde groepen en dat heeft natuurlijk nog meer voordelen!!

- Geen volle/natte/verdwenen caches en/of logrollen meer ( sorry Co’s )

- Geen onderhoud aan eindcaches

- Geen geplunderde eindcaches

- Geen discussies over logs/founds/….

Voor rustig locaties ( midden in het bos/weiland/woestenij/.... ) verandert er niets. Daar kunnen de mooie zelfbouw 'projecten' rustig blijven liggen. Alleen een code toevoegen en klaar is kees.

Ps. Er zullen wel meer nadelen en voordelen te noemen zijn. Roept u maar……( a.u.b. niet schieten, dit is zo maar een hersenspinsel ).

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch vind ik het jammer... Het "stiekum" doen stilletjes weg sluipen, het uitkijken voor muggles enz. enz. vond ik toch wel leuk en een charmant onderdeel van het spelletje. Deze periode is dus duidelijk voorbij. Sterker nog, gaan we naar de toekomst waarin de cache niet verstopt hoeft te worden, iedereen weet toch al waar die ligt? Kortom, einde GC verhaal?

....

Voor rustig locaties ( midden in het bos/weiland/woestenij/.... ) verandert er niets. Daar kunnen de mooie zelfbouw 'projecten' rustig blijven liggen. Alleen een code toevoegen en klaar is kees

....

Wordt een mooie wandeling in het bos vervangen door een computerspelletje?

Tuurlijk ( ik hoop van ) niet. Speciaal daarvoor 2 regeltjes gereserveerd.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een mooie wandeling in het bos heb je geen geocache nodig. Tenzij je een puntjesjager bent natuurlijk ;-)

Jawel hoor, het geocachen heeft ons nu juist op plaatsen gebracht waar we anders nooit komen en/of geen weet van hadden, zelfs in onze directe woonomgeving!

Mooi meegenomen is dat we nu regelmatig naar buiten gaan om te fietsen (soms ook wandelen) omdat we een doel hebben

• Top! 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...