Spring naar bijdragen

Gps Kopen, Again...


MarcoDomi

Aanbevolen berichten

Ik neig naar een nieuwe dus omdat een gebruikte geen garantie meer heeft...

 

Ik vroeg het al, maar denken jullie dat ik beter voor de nieuwe kan gaan of is de garmin 60csx zo geweldig dat ik die gebruikte moet overwegen?

 

Ik kan daar niet paperless mee cachen iig. Ook niet mee chirpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik neig naar een nieuwe dus omdat een gebruikte geen garantie meer heeft...

 

Ik vroeg het al, maar denken jullie dat ik beter voor de nieuwe kan gaan of is de garmin 60csx zo geweldig dat ik die gebruikte moet overwegen?

 

Ik kan daar niet paperless mee cachen iig. Ook niet mee chirpen?

 

 

dakota gaat 25% langer met batterijen mee. Ik doe er rustig 24 uur mee. 60csx kan niet chirpen of anders draadloos overdragen.

 

Tja, ik zou voor nieuw gaan. ben ik 2 maanden terug ook geweest toen ik mijn oude dakota op het dak van de auto had laten liggen en toen 30 km ging rijden. Weg. Acuut een andere dakota 20 gekocht.

 

het is aan jou, maar ik heb wel een uitgesproken mening in die prijsklase. En zou ik 200 meer hebben, dan de nieuwe oregon 600

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij hebben de etrex 20 en een 30

 

de 30 is soms iets beter in de laatste paar meters.

het kompas blijft beter stil staan als je zelf stilstaat.

 

ook als je een nieuwe zoek opdracht ingeeft geeft hij gelijk de goede richting aan. dat vind ik wel makkelijk.

 

het groote voordel van de etrex vind ik dat het scherm beter leesbaar is en dat je de gps ook moet handschoenen aan kan bedienen.

 

je kan de gps helemaal zelf instellen waar alles staat dus de meeste instellingen die je veel gebruikt zijn zo op te roepen

 

alleen 1 minpuntje is dat je de gps in de winter warm moet houden anders zijn de batterijen zo leeg, maar ik weet niet of dat voor alle gps geld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook de batterijen van onze Dakota zijn bij temperaturen rond of onder het vriespunt duidelijk sneller leeg. We hebben altijd een kleine Canon camera bij ons, die op twee penlight batterijen werkt. Die vertoont hetzelfde fenomeen. Batterijen hebben een hekel aan de kou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als alternatief GPS-merk kun je ook naar Magellan kijken: http://www.gpsshop.nl/product/145950/category-4670-outdoor-gps/magellan-explorist-310.html#product_specifications

 

Laatst een collega team mee zien lopen. Er zijn open source kaarten voor, maar werkt anders dan op Garmin (zie http://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_Map_On_Magellan).

 

Paperless cachen is overigens niet zaligmakend: voor traditionals en mysteries werkt het goed met beschrijving, hint en logboeken. Bij een multi print ik toch vaak de pagina - kun je aantekeningen maken. Als alternatief werkt een smartphone goed, ook als je foto's nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan heb je ook de Oregon 450 nog voor 32 euro meer (232 laagste prijs op dit moment).

Fijn apparaat kan alles wat hierboven ook staat, groter scherm dan de Dakota. En mogelijk ook goedkoper te krijgen 2e hands.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga voor de etrex 30!

 

Nog wat aanvullende vraagjes..

 

MacDD, waar kon ik zo'n screenprotector estellen?

 

En qua hoesje, je hebt er al 1 voor 11,95, maar ook voor 25 euro... wat is wijsheid?

 

Groetjes Dominique

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb om mijn dakota 20 echt zo'n rubber stootrand.

 

En die screenprotector zal ik even opzoeken ;

 

garmin etrex 30 bij bol.com 202 euro.

Ik heb mijn beschermfolie hier gekocht (was wel voor de dakota20) ; http://www.disagu.de/ Je moet zelf even kijken voor de Etrex 30, of anders vragen wanneer hij komt.

 

En voor hoesjes prefereer ik zoiets ; http://www.101geo.com.au/Heavy-Duty-Case-for-Garmin-eTrex-10-20-30-Grey-p/ac-0010.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En stel dat ik die garmin 60 csx voor een zacht prijsje (zeg rond de 100 euro) kan overnemen, is dat dan een nóg betere keuze?

 

Hij is ongeveer 5 jaar oud.

 

Ik zou geen oude 60 overnemen, er is geen software update meer mogelijk voor de 60 csx. Het is wel mogelijk om de kaarten te up-daten bv city navigator. Maar de firm software is al geruime tijd uit ontwikkeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

En stel dat ik die garmin 60 csx voor een zacht prijsje (zeg rond de 100 euro) kan overnemen, is dat dan een nóg betere keuze?

 

Hij is ongeveer 5 jaar oud.

Ik zou geen oude 60 overnemen, er is geen software update meer mogelijk voor de 60 csx. Het is wel mogelijk om de kaarten te up-daten bv city navigator. Maar de firm software is al geruime tijd uit ontwikkeld.

 

Waarom is dat een probleem? De 60csx is een krachtige en veelzijdige ontvanger, onverwoestbaar en praktisch. Als de firmware werkt, is het toch prima? Wat is dan de noodzaak van doorontwikkelen?

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

@Aventurijn Dank u voor de link. Hoe meer actuele informatie van een gps ( voor de aankoop ) hoe beter.

Dat de Garmin GSPMAP 64st steeds als aanrader wordt genoemd, vind ik ( als eigenaar van een GPSMAP 64s ) niet vreemd. Wat ik wel vreemd vind, is dat ze de st versie hebben gekozen.

Nu heb ik nooit de TOPO EU 100K kaart mogen bekijken, maar deze kan nooit erg gedetailleerd zijn ( het is tenslotte een 1:100.000 kaart ) en deze zou misschien alleen handig zijn als u 'grootse' ( Europese ) plannen hebt. Tevens betaald u ( bij de sTopo versie ) natuurlijk ook voor deze kaart.

Het zou beter zijn om de GPSMAP 64s te kiezen en daarop zelf een gratis kaart te zetten. Deze gratis kaarten zijn volop te vinden en legaal te downloaden, worden regelmatig bijgewerkt en zijn eenvoudig op een gps te zetten. Tevens kan op een moderne gps meerdere kaarten worden gezet en die kaarten kan je naar wens uit of aan zetten.

De laatste/nieuwste officiële Garmin Topo kaart van Nederland/Benelux is al jaren oud ( volgens mij, zelfs van ruim voor 2016 ) en sindsdien is er toch veel veranderd.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

2021 dat zijn al veel jaartje verder dan 2013 en onders tussen zijn al vele andere modellen.

Ik overdenk als ik nu eens een nieuwe zou willen , Welke zou een zeer goed ontvangst en betere nauwkeurigheid hebben

Ik dacht even aan een GPSMAP 66i

Nogal prijzig dus misschien zijn er ander middelen die ook ruimschoots voldoen...

Welke ervaringen hebben jullie en welke zouden jullie eventueel aanraden.

Alvast bedank voor jullie info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-3-2013 om 09:48 zei MacDD:

Ik heb hier zelf de dakota 20, dus kan je over dekompas geen info geven. Behalve dat ik het in mijn zoektocht niet voorbij heb zien komen.

Altijd hoesje erbij, maar die kun je ook via ebay voor een stuk goedkoper kopen. En een screenprotector (ik heb nog wel ergens een email-adres waar je voor een leuke prijs hele goede hebt).

Kaartmateriaal koop je niet. Praktisch alles kan via OS.

Je hoeft er nix extra's voor aan te schaffen. Iemand anders koopt een chirp, plaatst hem in een tunnen, jij kunt hem dan uitlezen.

Als ik goed begrijp bij de GPSMAP 66i zou deze geochaching live hebben, bedoelen ze daarmee je hoeft nooit meer dr cache in te laden, ze komen gewoon mee te voorschijn als je in een bepaald gebeid ben ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...