Spring naar bijdragen

Multicache En Waypoints


smash4

Aanbevolen berichten

( toevallig iemand een tip om mee te beginnen in de buurt van Nijmegen...?)

Rust wat : een niet al te ingewikkelde cache in een schitterende omgeving.

of Heumensoord. In Hernen: Heerlijkheid Hernen. Er zijn er nog veel meer, maar deze zijn niet al te ingewikkeld en lopen door een mooi gebied.

bewerkt door topzoekertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoewel het draadje afgesloten lijkt, toch nog wat info voor de topicstarter om het te verduidelijken.

Bij een multi is het coordinaat boven aan de pagina meestal het parkeercoordinaat of het coordinaat van wp1

Over het algemeen zijn er twee types multi

1: je krijgt van tevoren alle wp's en op elk wp vindt je een stukje informatie voor de eindcache.

2: je vind op een wp, informatie om het volgende wp te bepalen en dus ook de eindcache informatie.

 

Het voordeel van methode 1 is dat je van tevoren al weet waar je ongeveer (precies) gaat lopen en dat je alle wp's van tevoren (via een gpx-import) in de gps kunt zetten.

Het voordeel van methode 2 is dat je gedurende de tocht bevestiging krijgt over je antwoorden, als je op een wp twijfelt over een antwoord, dan wordt op het volgende wp meestal bevestigd (of juist niet) dat je goed zit gekozen hebt.

 

Het voorbeeld is een 1 ster moeilijkheid en dus beginnersgeschikt en hier wordt door de cache eigenaar methode 1 gebruikt.

De info staat een beetje...merkwaardig bij de wp's maar het is wel gewoon duidelijk.

 

Conclusie...met deze nieuwe informatie op pad en even de cache vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tip: Als je multi's loopt kun je dat beter niet paperless doen. Je moet dan van een erg klein schermpje en vaak is de opmaak van de internetpagina ook verminkt. Bij multi's moet je dus gewoon een uitdraai meenemen. :beerchug:

 

Ben ik het niet mee eens. Ik heb van mijn meer dan 200 multi's zeker meer dan 150 multi's paperless gedaan. Op mijn Nokia gaat dat prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar in dit geval lijkeenn de coordinaten bovenaan de pagina de coordinat van de cache te zijn, en dat is erg ongebruikelijk. Verder heeft Heracross het uitstekend uitgelegd.

Ik snap echt niet waar jullie op baseren dat de coordinaten van de stash al gegeven zijn. Volgens mij worden die gewoon berekend uit de gegevens die je bij de eerdere WPs vindt.

Wat wel erg jammer is, zoals al eerder aangegeven, is dat de vragen bij waypoints staan die niet naar je GPSr gestuurd worden omdat daar het coordinaat niet van gegeven is. Dan sta je dus mooi te kijken in het veld als je deze papierloos wilt doen...

 

En voor de topic starter: er zijn speciale lijsten met caches voor beginners (starters). Ik weet zo snel niet waar die staan, maar volgens mij zijn die ergens hier op het forum te vinden. Daar staat vast ook wel iets in jouw buurt bij?

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben er geweest, dus ik kan het weten :blush:

de methode van gegeven tussenpunten met de bijbehorende vragen als onbekende punten is wat eigenaardig.

maar verder is het gewoon informatie verzamelen en dan de eindcache berekenen.

uit het kaartje maak je hooguit op waar de eindcache ongeveer ligt.

maar zeker niet de exacte locatie.:rolleyes:

bewerkt door barnold
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb een voorliefde voor multi-caches omdat de cache voor mij uiteindelijk niet zo belangrijk is maar wel de vaak mooie wandeling die er naar toe leidt. Het gebeurt ons vrij regelmatig dat we _door onze eigen fout- de cache niet vinden. Niet erg maar we krijgen er flink de pest in als de wandeling resoluut moet worden afgebroken als het volgende waypoint niet berekend kan worden. We vinden het veel beter als alle waypoints gegeven worden en dat de opdrachten die daar uitgevoerd moeten worden alleen dienen om de coördinaten van de eindcache te berekenen. Als dat niet lukt houd je er in ieder geval nog een leuke GPS-wandeling aan over! De meest geslaagde cache die ik tot nog toe ben tegengekomen was een cache die ik níet heb kunnen oplossen. Het betreft een fraaie stadswandeling door Den Haag :"anno 1860" Geen cache gevonden maar dankzij de gegeven waypoints en het plezier van het puzzelen een geweldig dagje Den Haag gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij doen ook graag multi's en dan ook het liefst met al gegeven WP's. Het doosje aan het eind is dan leuk, maar het gaat dan die dag om de wandeling. We hebben wel eens 45 KM gereden en liepen vast op WP 2 doordat er info zoek was :crybaby:

Zeker bij stadscaches zijn gegeven WP's prettig omdat je dan "gewoon" de leuke locaties bezoekt.

Jammer dat je "anno 1680" niet helemaal hebt kunnen afmaken.. hij is leuk :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super bedankt allen!!!

We gaan eerst de voorbeelden proberen en op de site/ forum zoeken naar de overige beginnerscaches.

En mijn "probleem" cache komt ook zeker nog aan bod!

thanks!!!

 

Als het jou lukt om door de ietwat merkwaardige listing heen te kijken dan zie ik eigenlijk geen reden waarom jij als beginner niet door de Klompenwaard zou kunnen gaan struinen ... de vragen lijken duidelijk en eenduidig te beantwoorden. En als de listing problemen blijft opleveren dan kun je wellicht ter voorbereiding met knippen en plakken een voor jouw duidelijke listing maken en uitprinten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik heb ook nog nooit een Multi gelopen omdat ik het niet snap. Maar ik heb meegelezen en nu denk ik dat ik het snap: eerste coördinaat Loop nu naar N 51°50.245’ – E005°53.798’.

 

Punt 02: Deze lichtbron is genummerd: ABCAD (Als het niet klopt, houdt dan je hoofd eens anders.)

A=

B=

C=

D=

Het volgende waypoint berekent u door N 51°49.BC(B-D) – E005°54.(B-C)CA

 

Dus stel dat A=1 B=2 enz. enz dan zou het eerste coördinaat zijn N 51*49 .237 en E 005*54.931

 

klopt mijn theorie ?

 

Groetjes Brenda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brenda. In de formule zit B-D en B-C. Met andere woorden: de B is groter dan de C en ook groter dan de B. Jevoorbeeld is dus niet zo handig gekozen. Een poging mijnerzijds. Stel dat je voor die ABCAD op de lichtbron het getal 18516 aantreft. Dan zijn de A, B, C en D respectievelijk 1, 8, 5 en 6. Het volgende coördinaat wordt dan N 51°49.852 – E005°54.351

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...