Peetee Geplaatst 2 september 2011 Share Geplaatst 2 september 2011 Vandaag in het nieuws: Wolf gesignaleerd in Gelderland. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cernunnos Geplaatst 2 september 2011 Share Geplaatst 2 september 2011 Goed nieuws hé! Nu nog even doortrekken richting de veluwe dan krijgt het everzwijn ook weer een natuurlijke vijand terug! (sorry PN) LOL Ik kijk er naar uit om de eerste in het wild te zien. Zou de terrein waarde van caches in hun leefgebieden dan ook meteen omhoog gaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast JackHoe Geplaatst 2 september 2011 Share Geplaatst 2 september 2011 (bewerkt) Misschien niet de terrien waarde, maar wel de moeilijkheidsgraad om ongezien te loggen 2 september 2011 bewerkt door JackHoe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thex Geplaatst 3 september 2011 Share Geplaatst 3 september 2011 (bewerkt) Ben ff wezen kijken in kleef, en beesie heeft al de benen genomen. We rijden met de trojrka door 't eindeloze woud Het vriest een graad of dertig, het is winter en vrij koud De paardehoeven knersen in de pasgevallen sneeuw 't Is avond in Duiven, en nergens is een leeuw We reizen met de kinderen, al zijn ze nog wat jong Door 't eindeloze woud waarover ik zo-even zong Een lommerrijk en zeer onoverzichtelijk terrein Waarin men zich gelukkig prijst dat er geen leeuwen zijn We zijn op weg naar Kleef, maar de weg daarheen is lang En daarom vullen wij de tijd met feestelijk gezang Intussen gaat zich iets bewegen in de achtergrond: Iets donkers en iets talrijks, en het lijkt me ongezond Ze zijn nog vrij ver achter ons, ik zie ze echter wel Het is een hele massa en ze lopen nogal snel En door ons achterna te lopen halen zij ons in Wat onvoordelig uit kan pakken voor een jong gezin De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen Ze hebben grote tanden, dat is duidelijk te zien Het zijn waarschijnlijk duitse wolven, en kwaadaardig bovendien Al is de toestand zorgelijk, ik raak niet in paniek Ik houd de moed erin door middel van de volksmuziek We kennen onze bundel en we zingen heel wat af Terwijl de duitse wolven nader komen in gestrekte draf Het is van Duiven naar Kleef nog een kleine honderd werst 't Is prettig dat de paarden net vanmiddag zijn ververst Wel jammer dat de wolven ons toch hebben ingehaald Men ziet de flinke eetlust die hun uit de ogen straalt We doen heel onbekommerd en we zingen continu Toch moet er iets gebeuren onder moeders paraplu En zonder op te vallen overleg ik met mijn vrouw "Wie moet er aan geloven," vraag ik, "toe, bedenk eens gauw" "Moet Huntertje het maar wezen?", "Nee, want Huntertje speelt viool" "Wat vind je van Nu even Niet?", "Maar die leert zo goed op school!" "En Oliphientje dan?", "Nee, Oliphientje niet, zij heeft een mooie alt" Zodat de keus tenslotte op de kleine Veentje22 valt Dus onder het gezang pak ik het ventje handig beet Daar vliegt hij uit de trojka met een griezelige kreet De wolven hebben alle aandacht voor die lekkernij Nog vierentachtig werst en o, wat zijn wij heden blij We mogen Veentje22 wel waarderen om zijn eetbaarheid Want daardoor raken wij die troep voorlopig even kwijt Zo jagen wij maar voort als in een gruwelijke droom Ajo ajo ajo al in die hoge klapperboom Daar klinkt weer dat gehuil, en onze hoop is weer verscheurd De wolven zijn terug en nu is NEN aan de beurt Daar gaat de arme vent, zij was zo vrolijk en zo braaf Nog achtenzestig werst en in Den Haag daar woont een graaf Ik zit nog na te peinzen en mijn vrouw stort menig traan En kijk daar komen achter ons de wolven al weer aan Dus Hunt, 't is wel spijtig maar jij wordt geen virtuoos Nog tweeenvijftig werst en daar was laatst een meisje loos Nu Huntertje is verwijderd hebben wij weer even rust Maar nee, daar zijn de wolven weer, op nog een part belust De doodskreet van Thex snijdt ons pijnlijk door de ziel Nog zesendertig werst en in blauwgeruite kiel Mijn vrouw en ik zijn over, dus we zingen een duet En als 't even mee wil zitten halen we het net Helaas, ik moet haar afstaan aan de hongerige troep Nu nog maar twintig werst en Hoeperdepoep zat op de stoep Ik zing nu weer wat lustiger want Kleef komt in zicht Ik maak een sprong van blijdschap en verlies mijn evenwicht Terwijl de wolven mij verslinden, denk ik "Dat is pech Ja Kleef is een mooie stad, maar net iets te ver weg" Ode aan een nachtcache nabij Kleef 3 september 2011 bewerkt door thex Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pentagram Geplaatst 3 september 2011 Share Geplaatst 3 september 2011 Werd dat lied ook al niet verbasterd toen er een kluppie naar Polen ging? Spirit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Professor X Geplaatst 3 september 2011 Share Geplaatst 3 september 2011 Heerlijk! Laat de wilde beesten maar komen. Het meest gevaarlijkste beestje hebben we toch al jaren in onze altijd mooi aangeharkte natuur...........de TEEK. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 7 maart 2015 Auteur Share Geplaatst 7 maart 2015 Vandaag is met zekerheid 2x een wolf gespot in de provincie Drenthe. Nadat hij gisteren al gezien was in de omgeving van Meppen (D), is hij vanmorgen en aan het eind van de middag gezien in omgeving van Sleen en Wezuperbrug: Het laatste bericht op RTV Drenthe: Klikkerdeklik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
@rend Geplaatst 7 maart 2015 Share Geplaatst 7 maart 2015 Moet ie niet aan de lijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sivota Geplaatst 8 maart 2015 Share Geplaatst 8 maart 2015 Ik vind dat mooi, maar hou mijn hart vast. Als de "natuurminnende meute" daar de komende mooie dagen op af gaat zoals er voor waarnemingen van bijzondere vogels te hoop wordt gelopen, dan is die wolf zo weer weg (en gelijk heeft hij of zij) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
thex Geplaatst 8 maart 2015 Share Geplaatst 8 maart 2015 Heeft ie de reintegratie cursus wel correct doorlopen dan ? D.w.z. penning om, links en rechts kijken voor je overstapt, niet kwijlen naar vrouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoopy and woodstock Geplaatst 8 maart 2015 Share Geplaatst 8 maart 2015 Ben benieuwd hoe lang het zal duren totdat de eerste "wildbeheerder" zich niet kan inhouden en 'm overhoop schiet. Geheel in het belang van de natie natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de kikkers Geplaatst 8 maart 2015 Share Geplaatst 8 maart 2015 Woodstock: natuurlijk hopen wij dat die wolf nog een lang en gelukkig leven mag leiden in Nederland. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
barny Geplaatst 8 maart 2015 Share Geplaatst 8 maart 2015 totdat de wolf in groter getale voorkomt en dan begint met al die arme lammetjes op te eten, jou kat, je kippen, zomers je kinderen niet meer in een tentje in je voortuin kunnen logeren, de vos uit zijn habitat verdringt, en meer van dat soort ongemakken, dan gaan we weer heerlijk huilen met z'n alle en hebben spijt van al die dure ecoducten die het mogelijk maakte dat dat ongedierte zich in alle vrijheid en gemak kon verspreiden. ja hoor welkom wolf #NOT #NatuurGekken Barny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Barry Geplaatst 8 maart 2015 Share Geplaatst 8 maart 2015 Die zal er met onze landelijke schietclub Natuurbehoud niet lang zijn. Zonde. En het zal wel weer gebracht worden dat het een gevaar voor de mens is in plaats van andersom. 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Twentse Mug Geplaatst 8 maart 2015 Share Geplaatst 8 maart 2015 Een goed begin. Nu nog in de Waterleidingduinen en Oostvaardersplassen nog wat panters, poema's, tijgers en leeuwen erbij. Verder zou ik het toejuichen als er extra zebra's aangerukt worden in de verschillende natuurgebieden. Ook mooi om te zien. Olifanten zou ik mooi vinden op de veluwe. En ik zou graag wat meer variatie in de buffels en bisons willen die uit allerlei landen aangerukt worden. Op dit moment wordt de Veluwe onderhanden genomen met één of ander natuurplan tussen Elburg en Harderwijk. Ik zou het land helemaal gaan inzaaien met tropische bloemen. Bij de natuurbeheerders in Nederland is de gekte totaal toegeslagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden