Spring naar bijdragen

Wolven Terug In Nederland?


Peetee

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden zei Peetee:

Mooi toch?...

Hoe mooi dit ook gevonden wordt door 'Fauna-jan-en-alleman-Fauna', het is afwachten wat er gebeurt als de roedel groter wordt. Hoeveel kleine wilde dieren, kippen, schapen, geiten, veulens, paarden, koeien en ...... gaat dit experiment kosten? Want deze dieren zijn te slim om zich te laten tegenhouden door een omheining.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wolven hebben een groot territorium nodig, dus ook best kans dat de jong-volwassen dieren weer teruglopen naar Duitsland, wanneer ze de ouders verlaten.

Persoonlijk denk ik niet dat we hier veel grote roedel gaan aantreffen. Daar is Nederland te klein en (over)bevolkt voor.

En doodbijten? Tja als het getal de jaarlijks 8000+ schapen, lammetjes en reekalfjes  doodgebeten door niet aangelijnde honden (en die niet financieel gecompenseerd worden aan herders en boeren) overschrijdt, dan wil ik daar nog wel eens over nadenken...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mogen de wolven best terug komen. Laat de mens maar eens een stapje terug doen en de natuur zijn beloop laten.

Lijkt mij best wel spannend om tijdens het loggen van een cache achterom te moeten kijken of er geen wolf (of ander dier) achter mij staat :taz:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet toch eindelijk eens Roodkapje, de 7 geitjes, en de troika van Drs.P. :down:

Wolven gaan mensen uit de weg. Laat ze met rust mocht je er ooit een zien en houd je hond(en) aan de lijn in natuurgebieden, dat is ook als er geen wolven in de buurt zijn het beste.

Nogmaals: Ganzen, honden, dassen,aalscholvers en vele andere wel geaccepteerde diersoorten veroorzaken veel meer schade.

*( ik heb ook honden, maar in kwetsbare natuurgebieden blijven ze, ondanks dat het afgerichte en heel gehoorzame honden zijn, toch aan de lijn.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
1 uur geleden zei Berenboot:

Triest inderdaad. Zo werd hier in de buurt 2 jaar geleden een zeearend uit de lucht geschoten. Misschien door iemand die de natuur wil beschermen tegen andere natuur?? <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Berenboot:

 

54 minuten geleden zei Peetee:

Triest inderdaad. Zo werd hier in de buurt 2 jaar geleden een zeearend uit de lucht geschoten. Misschien door iemand die de natuur wil beschermen tegen andere natuur?? <_<

Onbegrijpelijk dat dit gebeurt.

Vandaag werd hier op de radio verteld dat de wolven populatie in Zweden aan het minderen is.

Maar helaas niet op een natuurlijke manier.

Ze hebben nl geconstateerd dat de wolf zo goed als niet meer voorkomt in Dalarna ,een 'provincie' in midden zweden.

Volgens natuurbeheer is het te danken aan de illegale jacht op wolven.

TRIEST.

Nog ff en dan zijn ook de beren aan de beurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ja, van de andere kant... 

Ik las vandaag in de krant dat in Denemarken 2 pony's waren dood gebeten door wolven. Een derde pony moest worden afgemaakt ivm wonden die hij had opgelopen. 

Zoiets werkt natuurlijk wel de illegale jacht in handen. 

De mensen die op die manier de dupe worden hebben er op een gegeven moment genoeg van, kost handen vol geld. 

Is moeilijk om een goede midden weg te vinden.

Denk zelf dat de wolf het moeilijk zal hebben en krijgen om zich te handhaven in het steeds drukker (dicht bevolkt) wordende milieu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Team Fridhem:

Denk zelf dat de wolf het moeilijk zal hebben en krijgen om zich te handhaven in het steeds drukker (dicht bevolkt) wordende milieu. 

De wolf heeft altijd al in het verdomhoekje gezeten. In die zin is er niets nieuws onder de zon, kijk bijvoorbeeld naar de sprookjes.

In Mecklenburg-Vorpommern is een mooie multi-cache met dit onderwerp: GC2VZ19

Op deze wiki pagina wat meer info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Berenboot:

Ik denk dat een goede afrastering wonderen doet. Wolven zijn panisch voor schrikdraad.

Wil je dan door heel Nederland een meters hoog hek zetten en dan bij de doorgang ( voor b.v. voetgangers, fietser, auto's en ... ) een bord plaatsen 'verboden toegang voor wolven?

Persoonlijk denk ik dat Nederland te klein en te vol is, voor grote roofdieren zoals de wolf. De 'beschikbare' gebieden zijn voor meerdere wolven/roedels te klein, terwijl alle andere gebieden in Nederland ( bijna 100% ) benut worden voor o.a. bewoning, landbouw of ... . En aangezien het onmogelijk is om de wolven 100% te scheiden, kan je ervan uitgaan dat de wolven in de verkeerde gebieden komen, met alle gevolgen van dien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...