Spring naar bijdragen

Wolven Terug In Nederland?


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Tja, "...De afgelopen tijd zijn er in de provincie veel schapen gedood :down: en uit dna-onderzoek is gebleken dat dezelfde wolf :bangin: verantwoordelijk is...." dat zegt alles. Daar zijn we dan :no: niet blij mee.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ach, die kan er dan ook nog wel bij ( of toch niet ): Alpiene wolf duikt voor het eerst op in Nederland.

"...Een wolf die in Limburg en Oost-Brabant onder meer het kalf van een Schotse Hooglander heeft aangevallen, is een alpiene wolf, blijkt uit DNA-onderzoek. Het is voor het eerst dat een dergelijke wolf in Nederland is waargenomen...
... ...
...Alle wolven die tot nu toe in Nederland zijn waargenomen, komen uit de laaglanden van Centraal-Europa. Alpiene wolven leven met name in de Franse en Italiaanse Alpen..."

BRON.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Opinie: Wolf paste vroeger niet in Drenthe en nu zeker niet.

"...Bij het ontstaan van de provincie Drenthe was er voor arbeiders een jaarloon te verdienen als ze een wolf doodden. In het huidige, aangeharkte Drenthe is er voor wolven helemaal geen ruimte meer..."
BRON.
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Berenboot:

Is er dan sinds 1820 niets veranderd in Drenthe? :D

Natuurlijk wel: veel meer mensen, meer steden en dorpen, meer infrastructuur, meer bossen en natuurparken en dus minder 'wilde' ruimte.
 

Blijkbaar is het toch een keer tijd om in deze mooie regio op vakantie te gaan, om alles te verkennen. Maar dan a.u.b daarna, wel weer terugkeren naar waar u nu woont ;) en niet blijven plakken zoals zoveel westerlingen :o.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Berenboot:

...En mocht ik ooit verhuizen, dan ga ik wel ergens heen waar men het niet erg vindt dat ik blijf....:)

Ach, zo 'boos' bedoelde ik het ook niet :no:.

Maar alle 'niet Randstad' delen van het land, zullen waarschijnlijk begrijpen wat ik bedoel. Als iedereen hier rust en ruimte gaat zoeken ( én kan vinden, want gelukkig is dat hier nog ) en zich dan niet inpast, dan is voor iedereen de rust ( en ruimte ) gauw verstoort.
Het lijkt soms mode te zijn om verschrikkelijk bouwwerken ( villa's noemen ze dat ), op de mooiste/unieke plekken neer te poten. Misschien prachtig voor de eigenaars, maar de lokale bevolking is daar vaak minder blij mee.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hatsjekiedee, kijkbuiskinderen.
Ik begrijp die Drenten niet. Komt er een nieuw dier langs met tal van mogelijkheden:

  • wolfensafari,
  • wolvenfluisteraar
  • wolfshondenkennel
  • wolvenhek-industrie & -installateurs
  • wolvenvoer-industrie
  • wolvenbosbouw

Find your inner wolf. Ik keer maar terug naar het Grote Dierenbos ...
en ja, zo'n lief geocache-kokindje gaat er best in

(vrij naar Bor de Wolf)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Bor de Wolf kwam niet verder dan z'n theehuis en at alleen beukennootjes.

Vooral de laatste aanwijzingen 'oogjes dicht en snaveltjes toe', is met de echte wolf een struisvogel politiek. Niet te verwarren met juffrouw Ooievaar.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Linkalovers:

Het lijkt soms mode te zijn om verschrikkelijk bouwwerken ( villa's noemen ze dat ), op de mooiste/unieke plekken neer te poten. Misschien prachtig voor de eigenaars, maar de lokale bevolking is daar vaak minder blij mee.

Mijn financiële situatie is niet van dien aard dat ik elders in het land een villa ga plaatsen. 
Ben al meer dan tevreden met een gewoon huisje in een gewoon straatje :D 
Pensioenen worden al jaren niet meer geïndexeerd dus ik zie ook geen verbetering op korte termijn...... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

"Zeventien wolvenaanvallen dit jaar in Drenthe

Tot oktober dit jaar zijn in Drenthe zeventien wolvenaanvallen op schapen vastgesteld. Dat zijn al zeven meer dan in heel 2019, blijkt uit de meldingen van schade door wolven die BIJ12 heeft verzameld...."

Met een grafiek per provincie.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijf bij mijn standpunt dat een betere omheining een goede oplossing kan zijn. Wolven willen net als inbrekers, graag een goede en snelle uitweg en die is er dan niet. Draadje stroom doet wonderen. Hier niet zo ver vandaan werden een tijdje terug ook enkele schapen wederechtelijk om het leven gebracht. Een halve kilometer verder trof men een hoopje aan met schapenkoppen en de ingewanden. Rare wolven toch. Er worden in Nederland duizenden schapen op gruwelijke wijze om het leven gebracht, al dan niet eerst gestolen. Maar daar mag je niets van zeggen. Wolven kun je tegenhouden met een deugdelijke omheining. Die anderen niet. 
PS: gedurende mijn jonge jaren geruime tijd in Canada gewoond, beren zijn gevaarlijk, wolven niet. gewoon een soort grotere vos..

(Boeren worden schadeloos gesteld als wolven het gedaan hebben.)

bewerkt door Berenboot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...