Spring naar bijdragen

Gsak 8 (Beta) Ervaringen Tips & Trucks


*BaJo*

Aanbevolen berichten

@terp1234 Kun jij ons uitleggen hoe jij al je gevonden caches binnen haald inclusief de caches die nu gearchiveerd zijn? Heb dus een pocket query aangemaakt, maar dan mis ik dus twee items ten opzichte van de "my finds". Ik krijg dus niet de gearchiveerde caches terug. Dat is toch wel jammer, gezien we dan bij het genereren van de statistieken niet goed uit komen.

 

Zou je dus ons en de andere bezoekers hier willen uitleggen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt? :)

Als je eenmalig een keer de My Finds download en op de oude manier inleest, heb je jouw gearchiveerde finds in GSAK zitten. Als je daarna bijwerkt met je eigen Finds PQ blijven ze er wel instaan. Ze hoeven daarna niet meer bijgewerkt worden, immers al gearchiveerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@terp1234 Kun jij ons uitleggen hoe jij al je gevonden caches binnen haald inclusief de caches die nu gearchiveerd zijn? Heb dus een pocket query aangemaakt, maar dan mis ik dus twee items ten opzichte van de "my finds". Ik krijg dus niet de gearchiveerde caches terug. Dat is toch wel jammer, gezien we dan bij het genereren van de statistieken niet goed uit komen.

 

Zou je dus ons en de andere bezoekers hier willen uitleggen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt? :)

Als je eenmalig een keer de My Finds download en op de oude manier inleest, heb je jouw gearchiveerde finds in GSAK zitten. Als je daarna bijwerkt met je eigen Finds PQ blijven ze er wel instaan. Ze hoeven daarna niet meer bijgewerkt worden, immers al gearchiveerd.

 

Totdat er dus weer neiuwe founds gearchiveerd worden. En je weet dus niet wanneer dat gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je eigen founds die gearchiveerd worden heb je dan toch al binnengehaald. En ze veranderen niet meer omdat ze gearchiveerd zijn. Dus hoeven ze niet in je pocketqueries te zitten.

 

Of zie ik dat verkeerd?

Ik zie het probleem ook niet.

En er staat al een vraag uit bij groundspeak om de Myfinds pq ook in de API op te nemen. Dus het zal allemaal wel goed komen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoef die PQ's eigenlijk niet meer in de mail te hebben. Volgens mij is er nergens een optie die het versturen per mail kan uitzetten, of wel?

Als je je PQ's instelt op meer dan 500 caches dan komen ze niet per mail.

Je hoeft ze verder niet te veranderen.

Het maximum is 1000. Maar als het alleen om het stoppen van de mail gaat dan kan je ook 501 kiezen.

Er is vast ook nog wel een andere mogelijkheid maar dit is wat me te binnen schoot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je eigen founds die gearchiveerd worden heb je dan toch al binnengehaald. En ze veranderen niet meer omdat ze gearchiveerd zijn. Dus hoeven ze niet in je pocketqueries te zitten.

 

Of zie ik dat verkeerd?

Klopt, je mist alleen de founds die gearchiveerd zijn tussen het moment waarop jij hem gevonden hebt en het inladen van de pocketquery. Dat gebeurt niet vaak en je zou dat kunnen herstellen door af en toe de my-founds query te draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je PQ's instelt op meer dan 500 caches dan komen ze niet per mail.

 

De bijlage komt dan niet meer mee in de mail, maar je krijgt nog wel steeds een mailtje dat de PQ voor je klaar staat. En ik denk niet dat er een mogelijkheid is om dat uit te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@terp1234 Kun jij ons uitleggen hoe jij al je gevonden caches binnen haald inclusief de caches die nu gearchiveerd zijn? Heb dus een pocket query aangemaakt, maar dan mis ik dus twee items ten opzichte van de "my finds". Ik krijg dus niet de gearchiveerde caches terug. Dat is toch wel jammer, gezien we dan bij het genereren van de statistieken niet goed uit komen.

 

Zou je dus ons en de andere bezoekers hier willen uitleggen hoe je dat voor elkaar gekregen hebt? :)

Als je eenmalig een keer de My Finds download en op de oude manier inleest, heb je jouw gearchiveerde finds in GSAK zitten. Als je daarna bijwerkt met je eigen Finds PQ blijven ze er wel instaan. Ze hoeven daarna niet meer bijgewerkt worden, immers al gearchiveerd.

 

Hmmm, daar heb je een punt inderdaad. Daar had ik nog niet aan gedacht. Dat ga ik maar eens testen dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vervolg op de vraag naar SplitScreen layout van V7.

 

zie oa: http://gsak.net/help/hs21090.htm

 

Start met macro, edit/create en vervang de bestaande kop door onderstaande statements tussen ++++

sla vervolgens de macro op in de macro map onder de naam HTML_Split77.gsk en run deze.

 

Als het goed is staat er nu in de dropdownlist van SplitScreenFormat (naast name search) Split77

selecteer dat en hopelijk is dan de oude layout terug.

 

 

+++++++++

#*******************************************

# MacVersion = 1.0

# MacDescription = Split77

# MacAuthor = Goofy

# MacFileName = HTML_Split77.gsk

# MacUrl =

#*******************************************

#***************************************

# HTMLName=Split77

# SplitScreen=Yes

# Export=Yes

# Offline=Yes

# Condensed=No

#***************************************

$h = HTML("Header","")

$h = $h + HTML("TopLine","")

 

$h = $h + "<table align=centre bgcolor='white' border=0 width=100%><tr><td width='40%'>"

$h = $h + HTML("CacheInfo","")

$h = $h + HTML("TravelBugs","")

$h = $h + HTML("DifTer","")

$h = $h + HTML("Attributes","")

$h = $h + HTML("CustomUrl","")

$h = $h + "</td><td valign='top' align='centre'>"

$h = $h + html("GoogleMap","Y")

$h = $h + "</td></tr></table>"

 

$h = $h + HTML("ShortDescription","")

$h = $h + "<HR>"

$h = $h + HTML("LongDescription","")

$h = $h + HTML("Children","")

$h = $h + HTML("HintsLink","")

$h = $h + "<HR>"

$h = $h + HTML("LastUpdate","")

$h = $h + "<BR>"

$h = $h + HTML("GSAKNotes","")

$h = $h + HTML("Logs","")

If $_HtmlFormat = "Export"

$h = $h + HTML("NearBy","")

EndIf

$h = $h + "<HR>"

$h = $h + HTML("Hints","")

$h = $h + HTML("Footer","")

$_HTML = $h

+++++++

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vervolg op de vraag naar SplitScreen layout van V7.

 

zie oa: http://gsak.net/help/hs21090.htm

 

Als het goed is staat er nu in de dropdownlist van SplitScreenFormat (naast name search) Split77

selecteer dat en hopelijk is dan de oude layout terug.

 

Bij de meeste caches krijg ik hiermee een goede layout. Bij enkele caches wordt het scherm echter irritant breed. Voorbeelden zijn: GC2WYH0, GC2WTD0, GC20GN5.

En bij GC2WYH0 is het puzzelplaatje niet te begrijpen.

 

Is er nog een mogelijkheid de breedte van de pagina te beperken?

 

Bij nader blijkt dat ik bij al die caches een note had geplaatst. Misschien (of waarschijnlijk) ligt de oorzaak daar.

 

Groeten, Henk (Krijgertjes).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...