Jump to content
  • 0
*BaJo*

Gsak 8 (Beta) Ervaringen Tips & Trucks

Question

Zoals bij sommige al bekend is is er een beta uitgebracht van GSAK8

Downloaden kan hier: GSAK8 Download pagina

Ook is er een GSAK8 problemen en bugs topic: Problemen en Bugs

Lijst met alle veranderingen van GSAK8: Hier

Ben er nu sinds de lancering mee bezig en de nieuwe mogelijkheden zijn weer een flinke stap vooruit. :thumbup:

Edited by *BaJo*

Recommended Posts

• 0

Betalen, ach, als ik elke 4 jaar (augustus 2007 heb ik de upgrade naar versie 7 betaald, toen 15 euro voor mij) iets in de orde van 20 euro aan Clyde moet/mag betalen, lijkt me dat best redelijk gezien de tijd dat ik het programma gebruik.

Edit: maar ik wacht ook op de officiele release.

Edited by Team Gelaen

• 0

'k Ben ook al een tijdje aan het stoeien met de nieuwe versie 8.

Tot nu toe géén last gehad van de bugs.

De verbeteringen/uitbreidingen zijn dusdanig, dat ik er geen enkele moeite mee heb om voor de definitieve versie iets te betalen.

Clyde is een softwareontwikkelaar waar menig pakketboer een voorbeeld aan kan nemen. Petje af (ook voor zijn vrouw trouwens :thumbup: )!

• 0

Weer een nieuwe patch.

Build 95 (patch) Note: You must have installed 8.0.0 Build 91 (first post in this thread) at least once before installing this update.

1. Fixed error message when api limit exceeded (more info)

2. Fixed crash when cache record has no placed date (more info)

3. Fixed problem with trying to use copy of a label in the forms designer (more info)

4. Fixed a problem with using regex and gcgetpq (more info)

5. Fixed problem of split screen status not being refreshed after status update (more info)

7. Fixed a login problem to api (more info)

Download link: http://gsak.net/GSAK800B95.exe

• 0

Ik vind het splitscreen in het onderste venter erg vervelend. Je moet dan bij een 'brede' cachebeschrijving (bijvoorbeeld met afbeeldingen) eerst naar onder scrollen, daarna kun je pas naar rechts. Je kunt dit oplossen door: tools, options, html, change layout te kiezen en vervolgens de onderdelen in de tweede kolom naar de eerste te verplaatsen. Dan wordt er slechts één scherm weergegeven onderaan. Wat ik in de vorige versie (7.x) handig vond is dat je alle cacheinfo links zag en de google-map afbeelding rechts. Daaronder kwam pas de cachepagina. Nu komt alles onder elkaar met een hele brede google-map afbeelding. Weet iemand hoe ik dit terug kan zetten naar de layout van versie 7.x?

• 0

Je kunt het onderste scherm helemaal instellen naar je eigen wensen. Ik heb de testmachine nog even opgestart: Tools-Options-HTML en dan links boven net onder de tab's Change Layout

Edited by Sparks Sailor

• 0

Eeeh, ja. Het doel van mijn post was ook om aan te geven dat je daar de layout kunt veranderen. Waar het mij om gaat, en ik herhaal:

Wat ik in de vorige versie (7.x) handig vond is dat je alle cacheinfo links zag en de google-map afbeelding rechts. Daaronder kwam pas de cachepagina. Nu komt alles onder elkaar met een hele brede google-map afbeelding. Weet iemand hoe ik dit terug kan zetten naar de layout van versie 7.x?

• 0

En Build 97 is er nu

ziet er goed uit deze nieuwe GSAK:)

Build 97 (patch) Note: You must have installed 8.0.0 Build 91 (first post in this thread) at least once before installing this update.

1. Fixed problem with webbrowser component and automatic adding of scroll bars (more info)

2. Fixed problem with "&", "<", and ">" characters used in publish logs request data (more info)

3. Application data folder is no longer overriden when restoring settings

4. Fixed a problem when restoring a V7 backup and split screen set to view on right hand side more info

5. Fixed a problem with limit counts on load summary (more info)

Download here http://gsak.net/GSAK800B97.exe

• 0

Wederom bedankt voor je PR remunj ;)

• 0

Build 98 is er :)

Build 98 (patch) Note: You must have installed 8.0.0 Build 91 (first post in this thread) at least once before installing this update.

1. Filter now refreshed after a status check (more info)

2. Added corresponding tool bar buttons for main menu option "Geocaching.com access" (more info)

3. Fixed a problem with filter search html highlighting (more info)

4. Changes/Additions to Publish logs (more info)

Download here http://gsak.net/GSAK800B98.exe

• 0

Ik ben benieuwd of de versie wat stabieler is ten aanzien van macro's. Ik kan in versie 7 geen enkele macro draaien zonder als syteembeheerder of programmeur aan de slag te gaan en dingen te editen en rechten te resetten. Als ik dat niet doe crasht elke macro.

Hoe zit dat in versie 8?

• 0

Ik ben benieuwd of de versie wat stabieler is ten aanzien van macro's. Ik kan in versie 7 geen enkele macro draaien zonder als syteembeheerder of programmeur aan de slag te gaan en dingen te editen en rechten te resetten. Als ik dat niet doe crasht elke macro.

Hoe zit dat in versie 8?

In XP nergens last van

• 0

Ik heb GSAK onder XP, Vista en Windows 7 draaien en echt nooit problemen met macro's.

Wel heb ik GSAK direct onder C: geïnstalleerd en niet in "C:\Program Files". Ik meen, maar kan me daarin vergissen, dat Vista anders wel eens moeilijk doet.

• 0

Ik heb Vista en nooit met macros met GSAK 7 een probleem ondervonden.

Met GSAK 8 heb ik nog geen ervaring met macro's, maar heb daar ook vertrouwen in.

In ieder geval de rechtstreekse update opties van de PQ en de Cache updates werken perfect met 8 dat is al een geweldige verbetering:)