Spring naar bijdragen

Gsak 8 (Beta) Ervaringen Tips & Trucks


*BaJo*

Aanbevolen berichten

Zoals bij sommige al bekend is is er een beta uitgebracht van GSAK8

 

Downloaden kan hier: GSAK8 Download pagina

Ook is er een GSAK8 problemen en bugs topic: Problemen en Bugs

Lijst met alle veranderingen van GSAK8: Hier

 

Ben er nu sinds de lancering mee bezig en de nieuwe mogelijkheden zijn weer een flinke stap vooruit. :thumbup:

bewerkt door *BaJo*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik de verhalen zo lees, dan is er nogal wat veranderd en zeker ook verbeterd in versie 8. Trouwens niet alleen volgens de verhalen maar ook in de beschrijving op de site.

Maar wat ik ook zie (op het GSAK forum) is dat er kennelijk nog al wat bugs zijn.

Nou zal Clyde die waarschijnlijk snel aanpakken en repareren, maar ik wacht het een beetje af en sla de Beta versie maar even over. :eek:

bewerkt door Pocileh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel jammer vind is dat die favorietes wel meekomen als je een losse gpx van .com afhaalt, maar niet mee komt in de PQ...

 

Dat Get Geocaches is wel een aanvulling. Echt snel werkt het niet als je er veel wilt hebben, omdat hij ze per 5 binnenhaalt. Een PQ werkt toch een stuk sneller

 

Wat ik ook leuk vind zijn de nieuwe filter opties, je kunt nu ook op attributes filteren enz

 

En de nieuwe toolbar is ook best handig!

 

Vraag me ook af wat het moet gaan kosten om straks naar 8 te upgraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo een nieuwe versie, vraag me af of het voor mij zin heeft. Brengt me dan tot de vraag, MacDD uit je naam begrijp ik dat je met een Mac werkt. Is deze versie al geschikt voor Mac of moet ik het gewoon gaan vergeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel jammer vind is dat die favorietes wel meekomen als je een losse gpx van .com afhaalt, maar niet mee komt in de PQ...

 

Dat Get Geocaches is wel een aanvulling. Echt snel werkt het niet als je er veel wilt hebben, omdat hij ze per 5 binnenhaalt. Een PQ werkt toch een stuk sneller

Inderdaad, dat was ook het eerste dat ik testte, en met de huidige trage verbinding hier (in Zweden met een lokale 3G Sim kaart die hier enkel EDGE kan ontvangen :crybaby: ) duurt het wel eventjes. PQ vergen dan weer wat meer tijd om deze aan te maken, omdat je op de site zelf werkt.

Wat ik ook leuk vind zijn de nieuwe filter opties, je kunt nu ook op attributes filteren enz

Euhm, onder mijn huidige 7.7.4.29 kan ik toch ook op attributes filteren ? Voorlaatste tab van de filter .. nog niet getest in de 8, misschien is deze grafisch ? En dan geeft ik het wel toe, filteren op de attributes is niet gemakkelijk als je niet goed weet waarvoor de beschrijvingen staan, zo zocht ik lang naar de "children" bleek het "recommended for children" te zijn :rolleyes:

En de nieuwe toolbar is ook best handig!

 

Vraag me ook af wat het moet gaan kosten om straks naar 8 te upgraden.

Om eerlijk te zijn heb ik maar al te graag de 7 aangekocht, wegens het grote gebruiksgemak en plezier ik er al aan beleefd heb :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:offtopic:

 

@ @rend:

Helaas, die mail hoef je niet te sturen; hier is het antwoord uit de FAQ:

 

Will you be creating a GSAK version for the Macintosh?

 

In a word, NO. Windows is my native platform and is as much as I can handle. Note: GSAK has been known to run quite nicely under "Virtual PC", "Parallels", and "Boot camp" on the Mac. If you are looking for a native OSX GeoCaching application try MacCaching.

 

Dus dat zal niet gaan gebeuren, denk ik. Helaas voor de Mac-users :no: .

 

en nog een keer :offtopic:

 

Ik krijg het sinds kort niet meer voor elkaar om mijn PQ's via de mail op te halen. Iedere keer laadt het programma de waypoints niet in de database. Ik heb de handleiding voor deze optie van begin tot het eind opgevolgd, maar het lukt maar niet. Iemand een tip?

bewerkt door Jersepe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...