Spring naar bijdragen

Uitkomst Cache Gevraagd


MacDD

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Ik heb een cache (multi, fietstochtje) waarbij gevonden waardes in een sudoku worden gezet en dan komt de eindcoordinaat (ik weet het, saai, maar het is nu eenmaal zo)

 

Nu kreeg ik een mailtje van een team en die hebben nix met sudoku's. Kan. Maar nu vragen ze wel of er een oplossing is zodat ze de cache wel kunnen doen. Ik wil natuurlijk niet zomaar de eindcoordinaten geven. Iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi

 

Ik heb een cache (multi, fietstochtje) waarbij gevonden waardes in een sudoku worden gezet en dan komt de eindcoordinaat (ik weet het, saai, maar het is nu eenmaal zo)

 

Nu kreeg ik een mailtje van een team en die hebben nix met sudoku's. Kan. Maar nu vragen ze wel of er een oplossing is zodat ze de cache wel kunnen doen. Ik wil natuurlijk niet zomaar de eindcoordinaten geven. Iemand een idee?

 

Ik druf het bijna niet te zeggen, maar raad ze het lek aan !?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu vragen de mensen eindelijk open en eerlijk om een antwoord, wil de CO die niet geven.

Het moet toch niet gekker worden, waar moeten ze anders naar toe?

Of was dat fietstochtje geen mooie eindcache waard?

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@heorcross Kan niet, er zit een geintje in waardoor dat niet kan. Anders had ik die al doorgegeven, mogen ze zelfs bij mij thuis doen.

 

@ ridders Zat ik aan te denken, maar ik weet niet eens of hij er op staat (ik heb een ban) en ik wil ze niet naar iets verwijzen wat ik zelf niet goed vind

 

@barny Hoezo niet willen geven? Ik wil het enkel niet te makkelijk maken. Ik zat zelfs al te denken om ze bij me thuis uit te nodigen als ze alles al hebben. Maar er iets leux van maken vind ik leuker.

bewerkt door MacDD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hem onmiddelijk cadeau doen. Het gaat toch om het fietsrondje ? Eventueel geef je wat vervangende sommetjes, maar ik snap niet zo goed waarom je een fietsrondje af zou sluiten met een sudoku. Het gaat er toch om dat ze dat rondje fietsen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hem onmiddelijk cadeau doen. Het gaat toch om het fietsrondje ? Eventueel geef je wat vervangende sommetjes, maar ik snap niet zo goed waarom je een fietsrondje af zou sluiten met een sudoku. Het gaat er toch om dat ze dat rondje fietsen ?

 

Huh? Het is toch heel vaak dat je aan het eind van een multi iets moet puzzelen om de eindcoord te verkrijgen? Soms een snijpunt van twee lijnen, soms een sudoku, soms een enorme rekensom, maar het is toch heel vaak meer dan een eenvoudige invuloefening? Ofwel, het gaat toch heel vaak om meer dan het rondje?

 

Overigens, als deze mensen de juiste tussenresultaten hebben, dan zou ik ze gewoon uitleggen hoe je zo'n puzzel oplost. En dan doe je het antwoord erbij zodat ze het zelf kunnen nakijken. Kunnen ze zelf wel beslissen of ze het alsnog proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, als deze mensen de juiste tussenresultaten hebben, dan zou ik ze gewoon uitleggen hoe je zo'n puzzel oplost. En dan doe je het antwoord erbij zodat ze het zelf kunnen nakijken. Kunnen ze zelf wel beslissen of ze het alsnog proberen.

Dat is het.

 

Ik geef ze niet de coordinaten (vind ik niet leuk, maar ik stuur ze idd wel een rekensommetje. Dus Z=a-2, Y=b=3, enz. Hebben ze wel eerst alles moeten doen en kunnen hem dan toch gewoon meenemen.

 

Hartstikke bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

 

Ik heb een cache (multi, fietstochtje) waarbij gevonden waardes in een sudoku worden gezet en dan komt de eindcoordinaat (ik weet het, saai, maar het is nu eenmaal zo)

Als je het zelf saai vindt zou je misschien de cache ook kunnen aanpassen?

 

Nu kreeg ik een mailtje van een team en die hebben nix met sudoku's. Kan. Maar nu vragen ze wel of er een oplossing is zodat ze de cache wel kunnen doen. Ik wil natuurlijk niet zomaar de eindcoordinaten geven. Iemand een idee?

Mijn idee als het mijn cache zou zijn: mailtje terug met de mededeling dat ze ook de optie hebben hem over te slaan, of de hele route te fietsen en dan de cache niet te zoeken.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moet iedereen elke cache kunnen doen? Wat ik bedoel is het mag toch ook gewoon zo zijn dat iemand niks heeft met de manier waarop een cache is opgezet en die kan daardoor deze cache niet doen.

 

Hoe denken anderen hierover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom moet iedereen elke cache kunnen doen? Wat ik bedoel is het mag toch ook gewoon zo zijn dat iemand niks heeft met de manier waarop een cache is opgezet en die kan daardoor deze cache niet doen.

 

Hoe denken anderen hierover?

 

In mijn geval willen de mensen een ronde fietsen en dan komen ze niet aan de oplossing toe en dat vind ik ook zonde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hem onmiddelijk cadeau doen. Het gaat toch om het fietsrondje ? Eventueel geef je wat vervangende sommetjes, maar ik snap niet zo goed waarom je een fietsrondje af zou sluiten met een sudoku. Het gaat er toch om dat ze dat rondje fietsen ?

 

Huh? Het is toch heel vaak dat je aan het eind van een multi iets moet puzzelen om de eindcoord te verkrijgen? Soms een snijpunt van twee lijnen, soms een sudoku, soms een enorme rekensom, maar het is toch heel vaak meer dan een eenvoudige invuloefening? Ofwel, het gaat toch heel vaak om meer dan het rondje?

 

Overigens, als deze mensen de juiste tussenresultaten hebben, dan zou ik ze gewoon uitleggen hoe je zo'n puzzel oplost. En dan doe je het antwoord erbij zodat ze het zelf kunnen nakijken. Kunnen ze zelf wel beslissen of ze het alsnog proberen.

Ik vind het gewoon niet zo goed bij elkaar passen. Ik heb helemaal niks tegen puzzelcaches of ingewikkelde multi's met lastige GPS-opdrachten, maar een fietsrondje of een lange wandelmulti moet je volgens mij niet afsluiten met een ingewikkelde rekensom of een andere puzzel. Daarmee verwatert het idee dat je hebt bij een bepaalde cache en in het algemeen wordt hij daar niet beter van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het gewoon niet zo goed bij elkaar passen. Ik heb helemaal niks tegen puzzelcaches of ingewikkelde multi's met lastige GPS-opdrachten, maar een fietsrondje of een lange wandelmulti moet je volgens mij niet afsluiten met een ingewikkelde rekensom of een andere puzzel. Daarmee verwatert het idee dat je hebt bij een bepaalde cache en in het algemeen wordt hij daar niet beter van.

 

Je maakt daar een punt, ik zal er eens over nadenken. Eigenlijk moet ik er ook niet aan denken, is het koud, zit je buiten nog te sudokuen. Waarschijnlijk ga ik dat stuk eruit gooien. Er zal echter een vervangens sommetje moeten blijven staan, geen zin om nu alle tags al te gaan veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik, dat het maken van een projectie of een kruispeiling of weet ik wat echt bij het geocachen hoort tijdens een multi. Daar kan niemand wat op tegen hebben. Maar het maken van een sudoku of het drie keer opzeggen van het Onze Vader vind ik wat overdreven. Je moet de eindlocatie wel kunnen vinden met aanwijzingen die je onderweg kunt oplossen. En daar hoort het oplossen van een Sudoku niet bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...