Spring naar bijdragen

Uitkomst Cache Gevraagd


MacDD

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe cache. Dacht dat het een topper zou worden. Helaas geen animo. Aanpassen dus.

Ik kom hem zeker nog wel doen, heb zelfs de nieuwste firmware al op mijn GPS geïnstalleerd om de chirp te kunnen ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

[...]Nu kreeg ik een mailtje van een team en die hebben nix met sudoku's.[...]

Dit komt bij mij over alsof deze mensen geen zin hebben in een sudoku en daarom graag even het antwoord op een schaal voor hun neus zien liggen. Als je een cache niet kan of je hebt er geen zin in dan is dat jammer. Hier in Nederland liggen er meer dan 10000 en over de hele wereld liggen er 1,361,984 caches. Als ik daar 1000 caches of meer niet van kan vinden is dat toch geen ramp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan aan alle kanten wel iets begrijpen van alle motivaties wel of geen. Maar mijn reden tot mogenlijke aanpassing komt wel door dit topic en wel de vraag ; heeft de sudoku er iets mee te maken? En dan is het antwoord neen, deze is er enkel ingekomen omdat ik in eerste instantie een andere cache wilde maken waarbij er wel een verband was. Dus stel ik mezelf idd. de volgende vraag, moet hij erin blijven en hoe zou ik het zelf vinden. En dan moet ik zeggen ; in de winter onder de stromende regen niet. Niet iedereen weet waar ik woon of dat ze hem daar mogen komen oplossen als ik thuis ben.

Vandaar.

 

[...]Nu kreeg ik een mailtje van een team en die hebben nix met sudoku's.[...]

Dit komt bij mij over alsof deze mensen geen zin hebben in een sudoku en daarom graag even het antwoord op een schaal voor hun neus zien liggen.

Ze wilden geen antwoord op een schaaltje. Ze vroegen voor een mogelijke oplossing om deze cache toch te kunnen doen. En daar ben ik best wel welwillend tegenover. De mount-Everest kun je tegenwoordig ook al zonder klimervaring opkomen, je wordt gewoon gesleept.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er misschien een mogelijkheid dat er thuis al de sudoku gemaakt wordt?

In bijna elke familie is er wel iemand die een sudoku maken leuk vind...

Vraag een tante, nicht, oom of neef... broer, zus of een ouder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er misschien een mogelijkheid dat er thuis al de sudoku gemaakt wordt?

Bijvoorbeeld een lettersudoku (die ekun je thuis al oplossen), en dan vind je in het veld de letterwaarden, en lees je op bepaalde posities de 3 eindcijfers noord en oost uit. Zoiets... bestaat vast al wel :) Maar volgens mij wil MacDD toch van de sudoku af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan moet de persoon in kwestie gewoon een logje DIDN'T FIND IT achterlaten en doorgaan met een andere cache.

Oh ja sorry. Das waar ook... Niemand durft tegenwoordig een DIDN'T FIND IT log achter te laten.

 

Geocaching is een spelletje... Soms verlies je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben geen liefhebber van Sudoku's en gooi ze dan ook steevast door de solver heen. En als dat niet kan, dan heb ik gelukkig een vrouw die ze wél leuk vindt :D .

Toch wil ik in dit verband even vermelden dat we gisteren een cache van tjm1706 hebben gelopen, waarin ook een Sudoku voorkomt. Deze CO is er in geslaagd om op zeer creatieve wijze het principe van dit soort puzzels te gebruiken. Ok, er moest ook hier een klein beetje gesudoku'd worden, maar het zwaartepunt lag toch wel op de extra dimensies die hij erin had weten te brengen.

Hoe precies? Dat ga ik hier natuurlijk niet verraden, maar hij wist daarmee zelfs deze sudoku-"hater" enthousiast te maken.

Het kán dus wel :thumbup: (maar ik zou het zelf nooit kunnen bedenken :( ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geef mij maar een cache met flink wat loop-/fiets-/sjouwwerk en op het eind de voldoening-zonder ingewikkelde puzzeltjes-van het vinden :thumbup:

 

Oh, wees gerust, die zijn er ook genoeg :thumbup:

 

Niemand durft tegenwoordig een DIDN'T FIND IT log achter te laten.

 

Inderdaad. Hoe vaak lees je zoiets als "Deze al eens eerder gedaan en toen niet kunnen vinden...", zonder dat er een DNF is geplaatst.

Maar goed, dat moet ieder voor zichzelf weten.

 

 

Iedereen wil graag al die 'niet gevonden' stipjes (in de buurt) op de kaart schoonvegen. Zelf heb ik dit ook gehad. Bij sommige caches moet dan wat extra inspanning gedaan worden. Maar uiteindelijk lukt het wel!!

Wanneer iedereen caches gaat maken/aanpassen met het doel deze zo makkelijk mogelijk te houden, dan is er geen uitdaging meer.

 

 

@MacDD

Nogmaals: Je moet doen wat jij denk dat het beste is.

(heel flauw, maar toch even verder lezen:)

Ik ga er vanuit dat er toch één of andere berekening moet plaatsvinden om tot het eindcoördinaat te komen.

- Maak deze berekening niet te moeilijk. Ik hou namelijk niet zo van rekenen.

- Zorg er voor dat je een dak boven de route timmert. Men kan anders wel eens nat worden.

- Zet ook een aantal heaters langs de route, anders kon men nog wel een koud worden.

- Misschien moet de route nog even geasfalteerd worden om deze goed begaanbaar te maken?

 

Nee, is heel flauw van me. Maar wat ik er mee wil zeggen is dat je toch niet aan de wensen van alle cachers kunt voldoen. Ik heb het al eerder genoemd: Men kiest er zelf voor of en wanneer de cache gedaan word. Wil men geen Sudoku maken, dan doet men deze cache niet. Wil men niet nat worden, plan dan deze cache op een mooie zomerdag.

 

Uiteindelijk bepaal jij als CO de doelgroep van de cache. Wanneer het doel is om zoveel mogelijk mensen de cache te laten doen, dan dien je inderdaad de cache zo simpel mogelijk te houden. (al hou ik zelf meer van een cache met een uitdaging en verassing(en) :P)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...