Spring naar bijdragen

Uitkomst Cache Gevraagd


MacDD

Aanbevolen berichten

Waarom altijd dat lastige gepuzzel onderweg, laten we dat thuis doen.

Telkens stoppen en opnieuw rekenen. Waarom ? Rekenmachine mee of kleine laptop.

Heeft niet veel meer met geo te maken. Zaterdag het geuzenbos van Heracross gedaan

10 delen veel zoeken r :thumbup: ruig terrein spannend en geen gepuzzel. Zo kan het ook.

Maar je tochtje met een sudoku sla ik liever over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi

 

Ik heb een cache (multi, fietstochtje) waarbij gevonden waardes in een sudoku worden gezet en dan komt de eindcoordinaat (ik weet het, saai, maar het is nu eenmaal zo)

 

Nu kreeg ik een mailtje van een team en die hebben nix met sudoku's. Kan. Maar nu vragen ze wel of er een oplossing is zodat ze de cache wel kunnen doen. Ik wil natuurlijk niet zomaar de eindcoordinaten geven. Iemand een idee?

 

Hopelijk is dat dan wel duidelijkelijk in cache beschrijving?

Anders vindt ik dat je zoekenden teams flink voor de gek houdt !!!!!! :yes:

 

jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat het laatste WP letterlijk bij jouw voor de deur is, je zou er een doosje neer kunnen zetten met uitgewerke prints van de sudoku?

Mensen die het dan leuk vinden om zelf te puzzelen kunnen dat doen, mensen die dat niet willen kunnen gewoon de oplossing pakken....

Ik moet er ook niet aan denken om nog een sudoku op te moeten lossen na een multi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet er ook niet aan denken om nog een sudoku op te moeten lossen na een multi!

En ook niet na een moeilijke mystery :angry:

Wij hadden vorige week een serie van 4 moeilijke mystery's opgelost blijkt er dat op de locatie ook nog een sudoku opgelost moet worden waarvan de kleuren ook nog eens helemaal verkleurt te zijn. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@topzoekertje: ik wist wel dat we het eens zouden zijn. Vandaar ook eerst mijn oprecht verbaasde "Huh?" :)

 

@anderen: Nou, een beetje negatief hoor. Wij vinden een puzzel aan het eind van een multi wel leuk. Moet die puzzel natuurlijk wel bij de rest van de multi horen. En inderdaad het liefst met coordinaten e.d. te maken hebben. Een sudoku is dat wellicht niet, kan ik niet beoordelen voor deze cache. Maar dat is de keuze van de maker :)

 

@Gerrit Tabak: "3 x onze vader opzeggen" :lol1::lol1::lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is aan de cache owner hoeveel informatie hij geeft over zijn eigen cache.

Maar vraag je wel af: 'heb ik hier een unieke, leuke en originele cache?'.

 

Het klinkt enigszins als een herhaling van zetten: weer een sudoku, waar er al zo veel van zijn. Is er connectie met de fietstocht of de omgeving? Leuk! Zo niet: wat is de toegevoegde waarde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het gewoon niet zo goed bij elkaar passen. Ik heb helemaal niks tegen puzzelcaches of ingewikkelde multi's met lastige GPS-opdrachten, maar een fietsrondje of een lange wandelmulti moet je volgens mij niet afsluiten met een ingewikkelde rekensom of een andere puzzel. Daarmee verwatert het idee dat je hebt bij een bepaalde cache en in het algemeen wordt hij daar niet beter van.

 

Je maakt daar een punt, ik zal er eens over nadenken. Eigenlijk moet ik er ook niet aan denken, is het koud, zit je buiten nog te sudokuen. Waarschijnlijk ga ik dat stuk eruit gooien. Er zal echter een vervangens sommetje moeten blijven staan, geen zin om nu alle tags al te gaan veranderen.

 

Je hebt de beste oplossingen al gegeven. Heel goed zo. Prima. Je geeft hem de uitleg hoe hij verder moet, en ja, idd aanpassen van dat rondje lijkt me ook een goed plan. Misschien moet je de sudoku dan door iets makkelijkers vervangen. Iets tussen puzzel en simpel invullen van A, B etc in.

 

En trouwens, het aanraden van dat lek.....was eigenlijk meer als geintje bedoeld dan echt. Maar dat had je wellicht wel door - hoop ik :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Je hebt de beste oplossingen al gegeven. Heel goed zo. Prima. Je geeft hem de uitleg hoe hij verder moet, en ja, idd aanpassen van dat rondje lijkt me ook een goed plan. Misschien moet je de sudoku dan door iets makkelijkers vervangen. Iets tussen puzzel en simpel invullen van A, B etc in.

 

En trouwens, het aanraden van dat lek.....was eigenlijk meer als geintje bedoeld dan echt. Maar dat had je wellicht wel door - hoop ik :rolleyes:

Dank je. Zal idd iets tussenin gaan worden. Kluisje met daarop de codes die je onderweg hebt gevonden kun je dan gebruiken om de sudoku in te vullen of om het kluisje te kraken. Ik noem maar wat.

 

En dat lek, natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mening is als volgt:

 

Als CO bepaal je zelf hoe je de cache wilt laten lopen. Wanneer je deze wilt laten eindigen in een Sudoku, dan moet dat kunnen. Zolang de cacher maar weet wat hem/haar te wachten staat. Het is dan de keuze aan de cacher of en wanneer ze deze cache willen doen. Ook de moeilijkheidsgraad van de cache (aantal sterren) speelt hierbij een rol.

 

@MacDD

Pas de Sudoku aan wanneer je denkt dat deze te moeilijk is... vervang de Sudoku wanneer je denkt dat het niet passend is... maar doe vooral wat jij denkt leuk te zijn om de cache mee te eindigen. Het is immers jouw cache. Want... vervang je de Sudoku door een bijvoorbeeld een (moeilijke) berekening, dan zullen er ook altijd cachers zijn die daar niet van houden.

 

Succes :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

......maar doe vooral wat jij denkt leuk te zijn om de cache mee te eindigen. Het is immers jouw cache. ........

Maar je legt 'em toch voor anderen neer? Ik heb een nieuwe cache. Dacht dat het een topper zou worden. Helaas geen animo. Aanpassen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal niet moeilijk: kun je hem niet oplossen ==> not found.( daar is die post nmm. voor.toch ! ),

CO kan evt. een hint geven als men daar om vraagt, maar cacheopdracht aanpassen omdat sommigen hem niet kunnen oplossen :

wat een onzin.

 

Geocaching is een spel en daar hoort het risico bij dat je verliest. Niet meer en niet minder.

 

Maar zo te lezen lopen er heel wat verwende kindertjes rond in dit wereldje die altijd met iets willen thuiskomen.

 

Niets is zo goed voor je motivatie om een cache niet goed te beeindigen. Daar leer je wat van. Thuis nog eens flink nadenken en nagaan . Evt. een hint vragen en een volgende keer wel vinden.

Dat is geocachen.

 

Maar ja ..... ik heb ook geen hulplijntjes oid. in mijn telefoon, dan ben je tegenwoordig een uitzondering geloof ik.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

 

Ik heb een cache (multi, fietstochtje) waarbij gevonden waardes in een sudoku worden gezet en dan komt de eindcoordinaat (ik weet het, saai, maar het is nu eenmaal zo)

 

Nu kreeg ik een mailtje van een team en die hebben nix met sudoku's. Kan. Maar nu vragen ze wel of er een oplossing is zodat ze de cache wel kunnen doen. Ik wil natuurlijk niet zomaar de eindcoordinaten geven. Iemand een idee?

 

je hebt deze cache met een bedoeling gemaakt.

Ik neem aan dat de moeilijkheidsgraad ook al iets aangeeft.

 

Als dit zo doorgaat, kan ik ook zeggen:

"ik heb niets met mistery's, mag ik het coördinaat"

 

Voor ons is het zo bij het niet uitkomen van een mistery:

Opzij leggen, en later opnieuw bekijken.

 

Wij hebben in ons doelgebied ook nog caches die we nog niet gevonden/gelopen zijn.

Die komen later, als we er tijd/de oplossing voor hebben.

 

Ik zou adviseren om deze mensen te antwoorden:

Er zijn nog meer dan een miljoen andere caches op de wereld die men kan doen.

Waarom zeuren om deze.....

 

Je kan ze wel een hint geven om een link te geven hoe sudoku's werken....;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een hekel aan het te velde moeten oplossen van allerlei puzzeltjes die niets met het gebruik van een gps of kaarttechnieken te maken hebben.Ook puzzels en vragen waarbij je een geavanceerde laptop met internetverbinding bij je moet hebben om een antwoord te kunnen geven. Parate algemene kennisvragen etc. hebben dan mijn voorkeur. Ik vind het ook jammer van al het werk wat gestoken is in het maken van de cache en dat de cache dan niet voor het breedst mogelijke publiek beschikbaar komt-zonde :no: Geef mij maar een cache met flink wat loop-/fiets-/sjouwwerk en op het eind de voldoening-zonder ingewikkelde puzzeltjes-van het vinden :thumbup:

Meryl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...