Spring naar bijdragen

Found Loggen, Geen Logboek Geschreven


Saab9-x

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een cache online gebracht, waarbij je ter plaatse een (geocache)tool nodig hebt om de cache te pakken.

Van het weekend was er een cacher die de cache niet te pakken kreeg en toch een 'found' logt.

Zouden jullie deze found verwijderen?

Is eigenlijk hetzelfde als ik voor een 5-sterren terrein cache sta en ik zie hoog boven in de boom een cache container hangen en vervolgens gewoon een found log en niet klim....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

"Physical geocaches can be logged online as "Found" once the physical log has been signed. An exception is Challenge Caches, which may only be logged online after the challenge requirements have been met and documented to the cache owner's satisfaction"

 

Bovenstaande de richtlijnen van geocaching.com. Hierin staat dat de "vinder" het logboekje moet tekenen, voordat men een cache online als found mag loggen. Volgens jouw gegevens is er niet voldaan aan alle voorwaarden om de cache te vinden en het logboekje te tekenen. Dat is dan m.i. een "Not found" en dus geen "Found It" .

Dus bestaat de optie om de log te verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Physical geocaches can be logged online as "Found" once the physical log has been signed. An exception is Challenge Caches, which may only be logged online after the challenge requirements have been met and documented to the cache owner's satisfaction"

 

Bovenstaande de richtlijnen van geocaching.com. Hierin staat dat de "vinder" het logboekje moet tekenen, voordat men een cache online als found mag loggen. Volgens jouw gegevens is er niet voldaan aan alle voorwaarden om de cache te vinden en het logboekje te tekenen. Dat is dan m.i. een "Not found" en dus geen "Found It" .

Dus bestaat de optie om de log te verwijderen.

 

Duidelijk, bedankt voor het antwoord. Ik zal ook de "vinder" een bericht sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het loggen van een found op deze manier is niet toegestaan en verwijdering van de log is volgens de richtlijnen zelfs een taak van de cache-owner. Als het gaat om de cache DEIC, dan vind ik wel dat je op de cachepagina duidelijk zou moeten maken dat de cache niet zo maar te pakken is en dat specifiek gereedschap nodig is.

bewerkt door topzoekertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het gaat om de cache DEIC, dan vind ik wel dat je op de cachepagina duidelijk zou moeten maken dat de cache niet zo maar te pakken is en dat specifiek gereedschap nodig is.

Dat kan ik inderdaad wel doen, bedankt voor de feedback.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En indien je een log verwijdert zou ik de tekst van hun log ook even meesturen voor het geval ze hem later alsnog willen loggen nadat er daadwerkelijk een krabbel is gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

In het verlengde van deze vraag....

 

Vorige week kreeg ik een found log, waarin de vinder aangaf dat hij zeker wist op de goede plek te staan, maar de cache niet gevonden heeft. Hierop heb ik hem een korte mail gestuurd dat ik de cache zou controleren, maar dat een found loggen mijns inziens not done was.

Vanaf dat moment krijg ik een mail/note of twee per dag, over wat voor een vervelende cacher ik wel niet ben, omdat ik mijzelf de authoriteit toedicht hem de regels uit te leggen etc.

 

Nu sta ik hierboven en heb verder niet gereageerd, maar wordt wel moe van de mails etc.

Kan ik deze cacher ergens 'aangeven' bij een soort van 'cachepolitie'?

 

Groeten,

 

Skaihosh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig bestaat er geen cachepolitie.... (geen formele althans). Wanneer de cache niet is gevonden, vanwege dat deze er niet is, niet bereikbaar is, of gewoon door incompetentie van de cacher in kwestie, is een foundlog natuurlijk "not done". Je staat dan ook volledig in je recht (ook al zo'n moeilijke term) als cache eigenaar de log te verwijderen. Mailtjes gewoon negeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mailtjes die via je profiel op .com binnenkomen eindigen volgens mij (in ieder geval bij mij) altijd met:

Forward abuse complaints to: contact@geocaching.com

 

Het lijkt me dat je daar een mailtje heen kunt sturen (een mailtje kiezen en forward en dan uitleggen dat je er meerdere krijgt lijkt me).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stuur regelmatig mailtjes naar dergelijke loggers. Ze schrijven 'geen pen bij me', 'cache weg toch gelogd' , 'wel gevonden maar geen plaats in het logboek'. Ik vraag dan 'vindt u het juist om een found te loggen zonder het logboek te hebben getekend'. Sommige cachers reageren daar niet op, en ik laat het daar dan ook bij. De meeste cachers reageren sportief, verwijderen hun log en laten weten dat ze hun log niet juist vonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik de vraag eens andersom stellen: we gaan binnenkort een weekje richting de Veluwe, en één van de caches op ons verlanglijstje is een multi over een begraafplaats in Arnhem. Dat klinkt misschien vaag of luguber, maar de wandeling is met alle respect voor het terrein en de omgeving. Ik heb een emotionele binding met dat terrein, omdat de as van mijn vader daar 35 jaar geleden is uitgestrooid. Toen ik per mail vroeg of deze cache nog terugkomt kreeg ik te horen dat die kans niet zo groot is, hij is al twee keer geript, maar als ik de eindlocatie mail mag ik hem toch als gevonden loggen. Ik waardeer dat erg, en alleen dat is voor mij een reden om mijn dank in een mooie "found-log" uit te spreken. De wandeling lopen is voor mij het belangrijkst, maar op deze manier combineer ik twee dingen. Hoe kijken jullie daartegen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...