Spring naar bijdragen

Found Loggen, Geen Logboek Geschreven


Saab9-x

Aanbevolen berichten

Barny, een beetje empathie zou je niet misstaan.

Dat zou ook een reden zijn voor een CO om iemand wel te laten loggen.

Wees wat flexibel......

 

En waarom een CO dat zou toestaan? Deze CO bezit wel empathie. Daarom nogmaals; uitzonderingen bepalen de regel!

 

Nou ik snap barry wel,het gele bussie is pas teloggen als found als je in zijn grootte boek staat

En met barry hebben staan kletsen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even een vraag aan Keske. Kunnen wij niet in jullie team of jullie in ons team... Of kunnen wij niet onze stickers uitwisselen. Het nadeel is wel dat je als je zelf nog eens tijd hebt om te gaan cachen er na een found wel een hoop stickers geplakt moeten worden. Als er nog meer teams zijn die stickers willen ruilen dan horen wij het graag.

 

Ook direct een oproep. Natuurlijk ruilen wij stickers met teams over heel de wereld. Op deze wijze hebben wij al in bijna de hele wereld gecached. Weet iemand nog een team in Alaska of de Maladieven, die missen we namelijk nog.

 

 

 

 

 

iedereen die denkt dat dit serieus is snapt er echt niets meer van :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een onzin,log/cache op foto in handen van is een found!!

als geen pen hebt :blush:

 

Ik merk dat je een vraag stelt en mijn antwoord daarop onzin vindt.

Dat is je goed recht, maar stel de vraag dan niet. En ben benieuwd naar je argumentatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Keske27 doet mag toch gewoon. Hij zit gewoon in twee teams, en die anderen ook. Prima toch. Geen probleem volgens mij.

 

Zucht ........... dit meen je toch niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Als het inderdaad zo is als Keske27 schrijft, dan moet ie dat helemaal zelf weten. Als hij besluit in 10 teams te zitten, mij best. Niemand - en ook GS niet - bepaalt tenslotte dat je maar lid mag zijn van 1 team.

 

Bij ons hebben de kids beide hun eigen team gemaakt, ons gezin bestaat dus uit 3 teams. Maar er geldt bij ons heel duidelijk de regel: ga je niet mee cachen, dan komt je naam niet in het logboekje. Punt.

 

Uiteindelijk bepaalt de cacher zelf of hij/zij deel uit maakt van 1 of meerdere teams. En dat betekent expliciet dat er ook voor alle teams waar hij/zij deel uit maakt gelogd mag worden.

bewerkt door De GEO Ridders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan nog een vraag, ik ga ook wel eens een dag samen met een vriend cachen. Let wel, dit zal hoogstens 3 à 4 keer per jaar zijn, verder cache ik het liefste alleen of met het gezin.

Maar dan cachen we dus een dag samen, in het logboekje schrijven wij ieder apart onze naam op met een leuk verhaaltje en dat wij hem samen gedaan hebben. Wij zijn geen team, is dit dan wel toegestaan?

 

En ik ben echt verbaasd over het feit dat mensen gewoon van elkaar een sticker plakken, voor mij gaat het juist om de cache doen, genieten van de omgeving en de voldoening dat je de cache weer tot een mooi einde hebt gebracht :thumbup:

 

Maarja, ieder zijn hobby :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

3.1. Logging of All Physical Geocaches

 

Physical geocaches can be logged online as "Found" once the physical log has been signed.

 

kort gezegt geen log in het boekje, geen log op de pagina

geen mening maar een feit

 

Barny

 

Geen feit, maar een interpretatie omdat jij 'online' graag als 'only' leest. Het gaat niet om een spelregel. Er staat alleen dat je een fysieke cache als 'gevonden' kunt loggen nadat je het fysieke logboek hebt getekend. Is er geen fysieke cache, dan bepaalt de cache-eigenaar hoe je de cache mag loggen.

 

Geocaching draait niet om doosjes met logboeken, maar om locaties. Een cache-eigenaar bedenkt een spel dat jou naar een mooie of bijzondere locatie brengt. Heb je het spel met succes gespeeld en de locatie bezocht, dan kun je dat bewijzen met een aantekening in het logboek.

 

Is het doosje met het logboek verdwenen, maar kun je op een andere manier aantonen dat je het spel hebt gespeeld en de cachelocatie hebt gevonden (foto?), dan kun je in overleg met de cache-eigenaar bepalen hoe je de cache online gaat loggen. De cache-eigenaar kan ook logjes verwijderen van pseudo-cachers die het logboek hebben getekend zonder het spel te spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh oh, wat laten we ons weer allemaal uit de tent lokken :dribble:

 

Ik heb ook wel eens voorgesteld om een event te organiseren waarbij elke deelnemer een dagje een aantal caches uit zijn buurt leent en meeneemt naar het event. Daar kan iedereen dan braaf al die caches loggen, en 's avonds brengt iedereen de caches weer braaf terug naar hun verstopplek. Allemaal puntjes erbij, want braaf een log in het boekje ... Dat was natuurlijk net zo serieus als Keske's sticker geintje. Wel leuk hoe erop wordt gesprongen

 

(Enne richtlijnen en regels in de discussie betrekken? ... helluup!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga me waarschijnlijk morgen aan het TURBO rondje Roosendaal wagen. Zijn er nog wat mensen die graag willen dat hun naam ik het logboekje komt? :rolleyes: Je hoeft me niet eens een stickervel te sturen, ik zal de namen met sierlijke letters er zelf inschijven :thumbup:B):thumbdown:

bewerkt door Marcel en Micha
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik de vraag eens andersom stellen: we gaan binnenkort een weekje richting de Veluwe, en één van de caches op ons verlanglijstje is een multi over een begraafplaats in Arnhem. Dat klinkt misschien vaag of luguber, maar de wandeling is met alle respect voor het terrein en de omgeving. Ik heb een emotionele binding met dat terrein, omdat de as van mijn vader daar 35 jaar geleden is uitgestrooid. Toen ik per mail vroeg of deze cache nog terugkomt kreeg ik te horen dat die kans niet zo groot is, hij is al twee keer geript, maar als ik de eindlocatie mail mag ik hem toch als gevonden loggen. Ik waardeer dat erg, en alleen dat is voor mij een reden om mijn dank in een mooie "found-log" uit te spreken. De wandeling lopen is voor mij het belangrijkst, maar op deze manier combineer ik twee dingen. Hoe kijken jullie daartegen?

Ik begrijp Barny z'n opmerking voor de helft. Geen log in het boekje is in principe geen found. Dat juist Barny hier weer mensen aanspreekt op HUN manier van cachen is mij echter een raadsel. Barny heeft immers ook een eigen manier van cachen, toch?

Ik merk echter dat het loggen van de cache op Moscowa voor "vanbaarsel" (erg veel) emotionele waarde heeft. Misschien is er met de cache owner af te spreken dat hij op de dag dat je/jullie de cache gaan lopen nog een kokertje plaatst. De cache is trouwens zeer de moeite waard! Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we er maar van uitgaan, dat Keske een grapje maakt. Overigens heb ik op zich al een hekel aan die stickers, want ze maken het rolletje dikker dan bedoeld en dus wordt het op een gegeven moment een gefrommel van jewelste om het logrolletje weer in het doosje te krijgen. En waarvoor dient zo'n stickertje??? Om te verdoezelen dat je niet kunt schrijven of zo???? Om interessant te doen? Gelukkig hanteert 98 % van de cachers gewoon een pen..... En als je als cacher zonder pen op stap gaat, dan ben je niet goed met je hobby bezig en verdien je dus ook geen log.

 

Als Keske geen geintje maakt en deze handelwijze op regelmatige basis gehanteerd wordt, dan zakt mijn broek bij voorbaat tot op mijn enkels voor dit soort figuren. Een cache wordt niet gelogd, als je er niet zélf geweest bent! Daar kan geen discussie over zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Keske geen geintje maakt en deze handelwijze op regelmatige basis gehanteerd wordt, dan zakt mijn broek bij voorbaat tot op mijn enkels voor dit soort figuren. Een cache wordt niet gelogd, als je er niet zélf geweest bent! Daar kan geen discussie over zijn.

 

Hoezo 'als je er zélf niet geweest bent'. Als een team uit 4 personen bestaat, en 1tje is de leider van het team, moet deze er dan altijd geweest zijn? Mag 1 van de 4 niet loggen zonder dat de leider met GPS er bij was? Moeten ze er alle 4 geweest zijn? Wat een flauwekul. Als een cacher zo werkt, in meerdere teams zitten, laat hem lekker doen. Nergens staat dat dit verboden is.

 

Discussie ten einde lijkt me.

 

En laten we ajb weer on-topic blijven:

Geen logboek geschreven, omdat ie WEG is of omdat je er niet bij kunt, dan ook geen found log schrijven. En hierbij de opmerking die eerder werd gemaakt: als de CO je bewijs accepteert dat je er geweest bent en dan zodoende een found-log accepteert op het www, dan is dat aan hem/haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nog wel eens ben tegengekomen is dat het logboek of logrol helemaal vol was.

Je zou dan ook kunnen roepen, nee je kunt geen log schrijven, dus dit wordt een DNF.

Mijn inziens is dit niet perse waar.

Hier mag je wat mij betreft dus een nieuw logpapier in doen of een nieuw logrolletje bijvoegen.

 

Ook komt het wel eens voor dat de container er is, dat de goodies er zijn, maar geen logboek.

Ook hierbij ben ik van mening dat als je een nieuw logpapier invoegd, je de found mag schrijven.

 

Wel moet ik dan er bij vermelden dat je deze actie uiteraard dient te vermelden in de found it log op het www. Ten eerste dat het duidelijk is aan de volgende cachers dat er geen echt logboek is of dat ie zo goed als vol is.

Maar ook voor de CO, zodat deze onderhoud kan gaan plegen. Uiteraard is het verstandig om de CO een message te sturen dat dit speelt.

 

En ja, aan de hierboven genoemde handelingen heb ik en vele cachers met mij zich ook schuldig gemaakt. Maar, zoals ik als zeg: naar mijn mening toegestaan. het is tenslotte ook een service naar de CO en andere cachers toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo had ik enige tijd gelden eens een cache in de nachtelijke uren in Regensburg gedaan. Hierbij trof ik een cache behuizing (vogelhuisje) aan die leeg bleek te zijn. Je moest deze met een sleutel openen. Leuk bedacht.

 

Wat deed ik:

- ik legde er een papiertje in met teamnaam, datum en tijd

- thuis aangekomen bleek dat ie geript was en disabled (had ik dus nog niet gezien)

- ik heb een NOTE aangemaakt (geen 'Found It' en geen 'Did Not Found') met de mededeling dat ik een lege behuizing had aangetroffen en nu pas zag dat ie geript en disabled was. Ik meldde erbij dat ik een papier met gegevens had achter gelaten

- later, toen de cache weer actief was, kreeg ik een mail van de CO dat ik alsnog een Found It mocht loggen.

- en ja, dat heb ik toen ook keurig gedaan.

 

Wat mij betreft, valide handelingen, in samenwerking met de CO. Prima in orde zo. Service van de CO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...