Spring naar bijdragen

Found Loggen, Geen Logboek Geschreven


Saab9-x

Aanbevolen berichten

@Georidders...

 

Zo principieel als je was over het onderwerp Geoleaks (je goed recht hoor) zo gemakkelijk ga je met DIT onderwerp om. Geef je vrienden maar wat stickertjes mee en de puntjes komen vanzelf.... Dat was de stelling van Keske (grapje of niet). Hij had het niet over teamgenoten. Hij had het over cachersvrienden. Ik ga er overigens nog steeds van uit, dat Keske een grapje maakte, want ik vind het "not done" om vrienden stickers mee te geven om te loggen op een plek waar je zelf niet bent.

 

Lees de berichten eerst eens goed, voordat JIJ beslist om de discussie te beëindigen. Zou je zijn oorspronkelijke bericht goed gelezen hebben, dan had je beslist een ander oordeel gehad.

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@Georidders...

 

Zo principieel als je was over het onderwerp Geoleaks (je goed recht hoor) zo gemakkelijk ga je met DIT onderwerp om. Geef je vrienden maar wat stickertjes mee en de puntjes komen vanzelf.... Dat was de stelling van Keske (grapje of niet). Hij had het niet over teamgenoten. Hij had het over cachersvrienden. Ik ga er overigens nog steeds van uit, dat Keske een grapje maakte, want ik vind het "not done" om vrienden stickers mee te geven om te loggen op een plek waar je zelf niet bent.

 

Lees de berichten eerst eens goed, voordat JIJ beslist om de discussie te beëindigen. Zou je zijn oorspronkelijke bericht goed gelezen hebben, dan had je beslist een ander oordeel gehad.

 

GeoLeaks betreft het publiceren van MIJN gegevens. Mijn cache oplossing openbaar maken. Mijn plezier verpesten.

Je stikker meegeven aan een ander team is jezelf voor de gek houden. Komt in de buurt van GL, klopt, maar is niet openbaar. Komt in debuurt van de BDB, en elkaar coordinaten doorspelen. Prima mag van mij. Maar ook dat is niet openbaar.

 

Daarnaast staat er op GS geschreven: gij zult niet publiekelijk spoileren.

En er staat NIET geschreven: gij dient zelf uw handtekening in het logboek te plaatsen.

Er staat ook NIET geschreven: gij mag slechts van 1 team lid zijn.

 

Zeer grote verschillen lijkt me en m.i. principieel anders van waarde, gevoel en geldende gedragsregels.

 

Mijn persoonlijke werkwijze had ik al eerder (als je goed had gelezen) ook al kenbaar gemaakt: mijn kids hebben een eigen team en alleen als zij bij de cache zijn kunnen zij loggen. Wij loggen NIET voor hen als ze er niet zelf bij zijn.

 

Ja, als Keske27 op deze manier zijn statistieken omhoog schroeft, heeft zichzelf daarmee. Mag ie zelf weten. En ja, ook ik vind dat ie dit eigenlijk niet moet doen, maar ach. En dat geldt ook voor alle anderen. Echter, hij doet er niemand kwaad mee. Niemand zal er wakker van liggen. Niemand ziet het, muv diegene die zijn stikker plakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt gelukkig al een stuk genuanceerder dan je eerdere reactie. Laten we het er maar op houden, dat het "not done" is, maar dat slechts de stickerverspreider zichzelf in de maling neemt. En wordt er hier niet heel vaak gezegd: "Een ieder speelt het spelletje op zijn eigen manier??" Kennelijk is dit ook een manier. Het zij zo!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@georidders

 

Stickers laten plakken door anderen? Dat vind ik inderdaad principieel anders van waarde dan GL. Ik vind het veel erger!

Dan kunnen er puntjes gescoord worden zonder zelfs maar de listing te lezen.

Sterker nog, je hebt niet eens een GPS nodig, het valt zo in je schoot.

 

Als ik het spelletje zo zou willen spelen, DUS DUS DUS puur voor puntjes, zou ik niet eens de moeite nemen om het huis uit te gaan, gewoon lekker online caches uitzoeken, loggen en ervan uit gaan dat de CO TOCH het logboekje niet nakijkt.

 

 

Ik ga er ook maar van uit dat het een grapje was, maar ik weet zeker dat dit soort praktijken wel plaatsvinden......... zielig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O nee, gaan we weer...

 

Kunnen we a.u.b. onderscheid maken tussen de volgende twee fundamenteel verschillende zaken:

  1. Wat mag er wel en niet van Groundspeak (feiten)
  2. Wat mag er wel of niet van jou persoonlijk (meningen)

 

Het eerste is belangrijk voor geocaching. Het tweede is totaal onbelangrijk, en geeft hier alleen maar niet-constructieve "discussies". Beperken we ons tot het eerste, dan krijgen we een volwassen feitelijke discussie.

 

En dan is het duidelijk hoe het zit met internet loggen (pas na een fysieke log) en spoileren (nooit). Wat je dan weer vindt van de mensen die zich hier niet aan houden ... dat is weer een mening en dus niet zo interessant voor anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zeker etenstijd, er wordt gretig toegehapt.

Laat ik dan nog een schep op het bord doen.

 

De volgende cache die we gaan maken printen we alvast de namen voor op de logrol en dan stuur ik diegenen die er op staan wel een mail dat de cache online is zodat ze hun founds kunnen gaan loggen.

 

Nog iemand een idee voor een toetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@solletjes

 

Ik ben het met je eens dat er verschil zit tussen feit en mening, maar ik word kribbig als er van principes afgestapt word op het moment dat het in iemands straatje beter van pas komt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo had ik een logje van een medecacher die een lekkende pen had, hij heeft met de inkt een vingerafdruk op de rol gezet, geweldig leuk ook om de logrol te zien met zijn vingerafdruk

Dit is ook een handtekening in mijn ogen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...