Spring naar bijdragen

Found Loggen, Geen Logboek Geschreven


Saab9-x

Aanbevolen berichten

In het verlengde van deze vraag....

 

Vorige week kreeg ik een found log, waarin de vinder aangaf dat hij zeker wist op de goede plek te staan, maar de cache niet gevonden heeft. Hierop heb ik hem een korte mail gestuurd dat ik de cache zou controleren, maar dat een found loggen mijns inziens not done was.

Vanaf dat moment krijg ik een mail/note of twee per dag, over wat voor een vervelende cacher ik wel niet ben, omdat ik mijzelf de authoriteit toedicht hem de regels uit te leggen etc.

 

Nu sta ik hierboven en heb verder niet gereageerd, maar wordt wel moe van de mails etc.

Kan ik deze cacher ergens 'aangeven' bij een soort van 'cachepolitie'?

 

Groeten,

 

Skaihosh

 

jij heb helemaal juist gehandeld, en ik vind ook nog eens dat de meest cacheleggers aan jou en jou handelen wel eens een voorbeeld mogen nemen.

 

als je echt flauw van zijn spam word, kan je dat met bewijs je richten naar groundspeak zelf, die weten er wel raad mee

maar als je die stap te groot vind kan je je ook richten aan 1 van de Nederlandse revieuwers geoguy of kruimeldief.

 

Het is toch van den zotte als je je handelt zo als het geschreven staat je lastig gevallen word door dit gespuis, door zijn handelen wat hij hier laat zien verdoezeld hij ook nog eens de naam “scout”

 

 

 

Barny

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mag ik de vraag eens andersom stellen: we gaan binnenkort een weekje richting de Veluwe, en één van de caches op ons verlanglijstje is een multi over een begraafplaats in Arnhem. Dat klinkt misschien vaag of luguber, maar de wandeling is met alle respect voor het terrein en de omgeving. Ik heb een emotionele binding met dat terrein, omdat de as van mijn vader daar 35 jaar geleden is uitgestrooid. Toen ik per mail vroeg of deze cache nog terugkomt kreeg ik te horen dat die kans niet zo groot is, hij is al twee keer geript, maar als ik de eindlocatie mail mag ik hem toch als gevonden loggen. Ik waardeer dat erg, en alleen dat is voor mij een reden om mijn dank in een mooie "found-log" uit te spreken. De wandeling lopen is voor mij het belangrijkst, maar op deze manier combineer ik twee dingen. Hoe kijken jullie daartegen?

 

Lijkt mij prima; de cacheowner geeft jou immers deze mogelijkheid!

 

Zo had ik ook een keer een cache waarbij de co schreef dat deze regelmatig geript werd en dat daardoor een foto met .... ook zou volstaan.

Naar mijn idee is het de co die beslist!

bewerkt door Oemoemenoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitzonderingen bevestigen de regel. En je doet dit in overleg met de CO.

Ik vind dit een heel mooi verhaal en terecht dat jij hem mag loggen.

 

Veel plezier op de Veluwe.

 

 

wat een kolder, een CO heeft helemaal niet te beslissen of je iets als found mag loggen of niet, nooit en te nimmer.

als je het over spelbederf heb is dat wel een van de meest schrijnende voorbeelden

 

Barny

 

 

 

Arnhem heeft wel prachtige begraafplaatsen

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het gaat om de cache DEIC, dan vind ik wel dat je op de cachepagina duidelijk zou moeten maken dat de cache niet zo maar te pakken is en dat specifiek gereedschap nodig is.

Dat kan ik inderdaad wel doen, bedankt voor de feedback.

 

Goed dat het er nu bij staat, maar is het niet handig om er ook bij te zetten wat voor tool je nodig hebt? Kan natuurlijk bij de verrassing horen dat je niet weet wat, maar kan er ook toe leidden dat je cache beschadigd wordt als men de juiste tool niet bij zich heeft. Ik heb niet mijn hele gereedschapskist bij mij als ik ga cachen :( (Ik zal de cache dan niet slopen, maar er zijn cachers die persé het puntje willen natuurlijk).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het heel ergerlijk dat er cachers zijn die, om hun findstats snel op te hogen, zomaar loggen als in de buurt zijn geweest van een locatie, maar hem niet op de logrol/boekje geschreven hebben. Het getuigd niet van respect richting de cachelegger, die er vaak veel werk in heeft zitten, en andere cachers die een coin of TB droppen die ze graag verder willen laten reizen. Kunnen we met z'n allen ook achter de PC gaan zitten en op een regenachtige dag eens gaan bekijken waar we nog niet geweest zijn en dan een dagje gaan cachen. Als je dan ook nog gespamd wordt omdat iemand vind dat ie heel goed bezig is met geocachen, door de loggen zonder te vinden, is helemaal van de zotte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Barny: prima! dat is jouw mening. En gelukkig hoef ik het niet met jou eens te zijn.

 

 

heel goed dat je het niet met me eens ben, maar waarom zou je als cacheeigenaar het toestaan om mensen te laten loggen dat ze "iets" gevonden heb zonder dat ze iets gevonden hebben, iets gevonden hebben wat er helemaal niet meer is.

goundspeak zegt dat een log in het boekje een log op de pagina rechtvaardigt , daar kan toch niet veel meningsverschil over zijn

 

even wat knip en plak werk

 

 

3.1. Logging of All Physical Geocaches

 

Physical geocaches can be logged online as "Found" once the physical log has been signed.

 

kort gezegt geen log in het boekje, geen log op de pagina

geen mening maar een feit

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Wij hebben van die mooie bedrukte stickervellen met onze naam (team Keske27) erop.

Een aantal cache-vrienden heeft ook een aantal van deze stickervellen van ons

gekregen en als zij een cache bezoeken plakken ze een sticker in het logboek.

 

En dit werkt ook andersom; Wij plakken voor hun dan weer een sticker in het logboek.

 

Er zit wel een nadeel(tje) aan je moet aan elkaar doorgeven waar de stickers worden geplakt,

want anders kloppen de statestieken niet meer.

En het zou zonde zijn als je een puntje mist.

 

Vriendelijke Groet,

 

Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Barny: prima! dat is jouw mening. En gelukkig hoef ik het niet met jou eens te zijn.

 

 

 

 

even wat knip en plak werk

 

 

3.1. Logging of All Physical Geocaches

 

 

Physical geocaches can be logged online as "Found" once the physical log has been signed.

 

kort gezegt geen log in het boekje, geen log op de pagina

geen mening maar een feit

 

Barny

 

barry en wat als je de log/rol/cache in je handen hebt,maar helaas geen pen?

maar wel foto's van log/rol/cache ?

die log/rol/cache met foto's die log ik als found!!

 

geen log/rol/cache en wel een pen log ik als not found

dus er zijn cache,s zonder op logboekje met onze naam maar met foto's gelogt als found

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik de eindlocatie mail mag ik hem toch als gevonden loggen.

 

barry en wat als je de log/rol/cache in je handen hebt,maar helaas geen pen?

maar wel foto's van log/rol/cache ?

 

In beide gevallen is er een simpele oplossing: Log een DNF. Je kunt zo je (hopelijk leuke) verhaal kwijt, je kunt zo op jouw manier genieten van de omgeving, en het klopt met de regel die hierboven al is aangehaald: als je het fysieke logrolletje beschrijft dan kun je een Found loggen.

Het is een eenvoudige en praktische regel, volledig in de geest van geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kort gezegt geen log in het boekje, geen log op de pagina

geen mening maar een feit

 

barry en wat als je de log/rol/cache in je handen hebt,maar helaas geen pen?

Dan mag je volgen Barny wel loggen, anders moet je dat stuk nog een keer lopen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all,

 

Wij hebben van die mooie bedrukte stickervellen met onze naam (team Keske27) erop.

Een aantal cache-vrienden heeft ook een aantal van deze stickervellen van ons

gekregen en als zij een cache bezoeken plakken ze een sticker in het logboek.

 

En dit werkt ook andersom; Wij plakken voor hun dan weer een sticker in het logboek.

 

Er zit wel een nadeel(tje) aan je moet aan elkaar doorgeven waar de stickers worden geplakt,

want anders kloppen de statestieken niet meer.

En het zou zonde zijn als je een puntje mist.

 

Vriendelijke Groet,

 

Keske27

Echt waar :blink::ph34r: ??...wat je allemaal niet moet doen om die puntjes te scoren dan B) en bij te houden...pfoeh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik de eindlocatie mail mag ik hem toch als gevonden loggen.

 

barry en wat als je de log/rol/cache in je handen hebt,maar helaas geen pen?

maar wel foto's van log/rol/cache ?

 

In beide gevallen is er een simpele oplossing: Log een DNF. Je kunt zo je (hopelijk leuke) verhaal kwijt, je kunt zo op jouw manier genieten van de omgeving, en het klopt met de regel die hierboven al is aangehaald: als je het fysieke logrolletje beschrijft dan kun je een Found loggen.

Het is een eenvoudige en praktische regel, volledig in de geest van geocaching.

 

wat een onzin,log/cache op foto in handen van is een found!!

als geen pen hebt :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...