Spring naar bijdragen

Gsak Android


pahaquya

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb als volgt gedaan.

 

1) PQ aan gevraagd van gevonden caches.

2) PQ in GSAK geopend

3) op de SDcard ( via usb) map aan gemaakt met GDAK

4) via verkenner de data map van GSAK naar de sdcard/GDAK map gekopieerd.

5) Dan komt vraag of ik iets wil doen, ik antwoord ja, maar weet niet wat ik in moet voeren.

6) Ik ga in de app naar instellingen om een map aan te maken.

Maar wat ik ook doe, ik krijg geen enkele cache te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Creeer je dan een submap data in de GDAK map op je sd kaart?

 

Bij mij is het: \sdkaart\GDAK\chain1\sqlite.db3 en \sdkaart\GDAK\chain2\sqlite.db3

 

Jan

 

Edit: ik zie het al. Net op de SD kaart de naam van de map hernoemd naar gdak (ik had nog de 'oude' naam). Bij het starten krijg je dan de vraag of de directory gecreerd moet worden. Ik denk dat je hier het beste No kunt antwoorden. Vervolgens GDAK starten en via menu->database location de goede naam intypeen. Let op is hoofdlettergevoelig!!

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit was een lastige om uit te zoeken, maar dankzij wat contact met Biegstra (waarvoor dank) heb ik de fout kunnen vinden.

De owned caches uitfilteren komt nog, maar eerst eens wachten of deze versie nog problemen oplevert.

 

Ik heb trouwens niet het idee dat er iets gebeurt als ik op 'Log visit' klik.

Of moet je dan ehm kortbij de cache zijn?

 

Jan

Deze functie moet nog gebouwd worden. Maar zal er zeker komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend al een paar keer dankbaar gebruik kunnen maken van de App :thumbup: .

 

Zojuist de nieuwe versie geladen en het lijkt allemaal goed te werken.

Alleen het editen van additional waypoints loopt om mijn HTC Wildfire niet lekker.

 

WP toevoegen gaat op zich goed, maar bij wijzigen staan er twee grote "knoppen" (Save en Cancel), die me het zicht op de achterliggende gegevens (Type en Comment) volledig ontnemen.

Ik kan ook niet in dat schermpje scrollen om ze tevoorschijn te toveren.

 

Overigens doet zich net zoiets voor bij het wijzigen van de database locatie (in settings).

Als ik die aanklik is de regel met de bestaande locatie grotendeels bedekt door de knoppen "OK" en "Annuleren".

Ik moet dan maar een beetje gokken wat ik intyp. Het venstertje boven het keyboard zou een tikkeltje groter moeten zijn.

bewerkt door Team Geo-cachet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het waypoint scherm is mij bekent. Daar moet ik eens goed naar kijken.

 

Het kiezen voor de database-locatie is een ander verhaal. Dat is een scherm dat puur door Android zelf aangemaakt wordt, dus daar heb ik geen invloed op zover ik weet. Maar ik zal nog eens wat onderzoek doen.

 

Wel goede feedback overigens: Hier kan ik iets mee :thumbup: :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eens gekeken hoe een andere toepassing (Gmail) hier mee omgaat en het viel me nu pas op dat het probleem van een grotendeels weggevallen invoerveld daar inderdaad ook optreedt.

De grap is dat de dialoogstructuur afhankelijk is van je scherm oriëntatie.

 

Portrait:

  • Kies de te bewerken instelling
  • Er verschijnt één scherm met verdrongen invoerveld, met daaronder een toetsenbordje

 

Landscape:

  • Kies de te bewerken instelling
  • Er verschijnt alleen een schermpje met invoerveld (plus 'OK' en 'Annuleer' knoppen). Dus nog géén toetsenbord.
  • Klik op het invoerveld
  • Er verschijnt nu een grote versie van het toetsenbord, met een prima leesbaar invoerveld.

 

Opmerking:

Als je je scherm in portrait mode hebt staan en je oriëntatie-instelling op automatisch, draai dan je scherm in landscape om het probleem met het weggevallen invoerveld te omzeilen.

Voor mij is deze work around afdoende. Er is mee te leven :yes: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...