Spring naar bijdragen

Gsak Android


pahaquya

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleempje. Ik heb twee bestanden op mijn htc staan, een heet gevonden en een heet oss. Als ik oss kies bij settings - database locaties dan zie ik alle caches met listing foto's enz. Als ik mijn gevonden bestand kies dan geeft hij bij een aantal caches als ik voor listing kies de melding "helaas, de applicatie Global Droid is onverwacht afgesloten probeer het opnieuw". Het gekke is dat dit niet voor alle caches in hetzelfde bestand geld. Logs kan ik overigens wel lezen als ik die kies voordat ik de listing kies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

GDAK geïnstalleerd op mijn HTC Desire S.

GSAK database met bijna 5000 records (en veel logs) gecopieerd (232Mb).

Grabbed images gecopieerd (300Mb 2500 bestanden).

Spoilers gecopieerd (900Mb 10000 bestanden).

 

Werkt fantastisch (voorlopig van hier achter mijn desk).

Met c:geo krijg ik problemen met een database van meer dan 500 caches.

 

Het updaten gaat ook makkelijk. Na de laatste PQ's te hebben ingeladen in GSAK, grabbed images geupdate en nieuwe spoilers geladen, spoilernotes geupdate.

Database overschreven, en enkel de gewijzigde grabbed images en spoilers gecopieerd. Op die manier duurt het updaten maar een paar minuten.

 

Nu de navigatiefunctie nog eens testen, alhoewel ik betwijfel of ik die veel ga gebruiken. Een smartphone vind ik te delicaat om constant mee in het bos te navigeren, in de stad zou ik wel doen. En bovendien heb ik met mijn Desire S blijkbaar problemen om snel een fix te krijgen, zelfs met recente A-GPS data en goede ontvangst.

 

Ik heb een 60CSX en met GSAK maak ik een POIfile aan. De smartphone gebruik ik enkel om de cachedetails te lezen.

 

Keep up the good work!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens, ik ga ook niet cachen met mijn smartphone.

 

Maar wat bedoel je met: 'zelfs met recente A-GPS data'?. A-GPS wil volgens mij niet meer zeggen dan dat de software in de telefoon je globale positie kan bepalen aan de hand van de positie van GSM masten en wifi-access punten. Op het moment dat je GPS aanzet, zal het even lang duren als anders om je positie te bepalen. Die globale positie is hierbij slechts marginaal een voordeel bij dacht ik. (Als je meer dan 500km verplaatst bent bijvoorbeeld)

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaan hebben we de eerste testjes met gdak gedaan en wat mij betreft werkt het uitstekend. Zowel de foto's en evt spoilerfoto's zijn prima te zien. Het navigeren lijkt ook goed te werken al doe ik dat toch liever met de gps. Het enige nadeel tot nu toe was dat de lijst met caches wat minder leesbaar is, kleine letters en niet veel contrast. Vandaag was er niet zo heel veel zon en had ik er moeite mee om het te lezen. Met veel zon zal dat nog moeilijker worden denk ik. Verder ben ik dik tevreden en wat mij betreft kan c:geo van de telefoon af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu de navigatiefunctie nog eens testen, alhoewel ik betwijfel of ik die veel ga gebruiken. Een smartphone vind ik te delicaat om constant mee in het bos te navigeren, in de stad zou ik wel doen. En bovendien heb ik met mijn Desire S blijkbaar problemen om snel een fix te krijgen, zelfs met recente A-GPS data en goede ontvangst.

 

Mee eens, ik ga ook niet cachen met mijn smartphone.

 

Maar wat bedoel je met: 'zelfs met recente A-GPS data'?. A-GPS wil volgens mij niet meer zeggen dan dat de software in de telefoon je globale positie kan bepalen aan de hand van de positie van GSM masten en wifi-access punten. Op het moment dat je GPS aanzet, zal het even lang duren als anders om je positie te bepalen. Die globale positie is hierbij slechts marginaal een voordeel bij dacht ik. (Als je meer dan 500km verplaatst bent bijvoorbeeld)

 

Jan

 

Zoek op de engelstalige Wikipedia eens onder Assisted GPS.

 

It can supply orbital data or almanac for the GPS satellites to the GPS receiver, enabling the GPS receiver to lock to the satellites more rapidly in some cases.

 

Het is een hele technische discussie, maar het komt erop neer dat je smartphone op een server de gegevens kan gaan halen die zegt welke satellieten je zou moeten zien in jouw regio en op het huidig tijdstip. Als hij die gegevens niet heeft, of ze zijn verouderd (met de app GPS status kan je zien hoe oud), dan duurt het langer, want dan moet hij 'terugrekenen' in de tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had gezocht, al eerder en langer. Ik blijf bij mijn uitleg. Met a-gps heb je eerder een globale positie. Downloaden van de almanak gegevens heeft niet direct iets met a-gps te maken, maar is wat anders, dat je idd sneller een fix geeft, de almanak hoeft immers niet gedownload te worden.

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren twee caches gevonden met GDAK. Maar in het vervolg pak ik toch maar weer m'n etrex vista hcx voor het navigeren. Die reageert toch wat soepeler als ik mij verplaats en is ook wel iets preciezer, zeker onder de bomen.

Ik liep gisteren wel tegen iets anders aan. Geen idee of het mogelijk is om aan te passen. Ik bedacht na de eerste cache dat ik de Annie M.G. Schmidt cache in Berkel en Rodenrijs wel wilde doen. Had pen en papier bij de hand, meeste vragen wist ik uit m'n hoofd. Ik moest alleen ook naar twee liedjes luisteren. De linkjes openden wel de browser, maar daarna sloot de browser meteen weer af. In c:geo had ik hetzelfde. Ben uiteindelijk met de browser naar de pagina gegaan, linkjes aangeklikt en ik kon kiezen welk muziekprogramma gebruikt moest worden. Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik ook vanuit GDAK die keuze gekregen zou hebben, maar ik weet dus niet hoe makkelijk dat op te lossen is. Een andere optie, die makkelijker in te bouwen is volgens mij, is een linkje vanuit GDAK naar de listing (bijvoorbeeld in de vorm van http://coord.info/[GC-code]). Nu moest ik dat handmatig doen (of ik heb weer eens een optie over het hoofd gezien natuurlijk ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even het hele topic doorploeterd en ik moet zeggen: ik ben razend ethousiast!

 

Naar die offline map functionailiteit kijk ik toch wel uit. Ik ben regelmatig op de baan, en dan is het soms wel handig dat ik ook met de telefoon kan cachen, want ik heb dan meestal mijn Garmin niet bij. De accuraatheid zal wel ok zijn, ik zie niet in waarom er een verschil zou zijn met de andere Android apps die ik op mijn HTC Desire gebruik. Daar ben ik alleszins tevreden mee, wat nauwkeurigheid betreft.

 

Misschien een tip om je database makkelijk up2date te houden. Mijn GSAK staat volledig op Dropbox (zowel programma als data). Zie http://www.eerdekens.com/blog/2011/04/21/gsak-dropbox/

Via de Dropbox app voor Android kan ik heel makkelijk (overal waar WIFI voorhanden is) mijn databases syncen zodat die altijd up2date is.

In GDAK laat ik dan de database verwijzen naar de folder in Dropbox.

 

Keep up the excellent work!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer spoilersync werkend te krijgen. Krijg wel alle foto's netjes op m'n computer met spoilersync, de macro maakt ook netjes notes aan met verwijzingen naar de foto's, maar de foto's zelf krijg ik niet te zien. Zowel in GSAK als in GDAK gaat dat mis. Iemand een idee hoe ik het op kan lossen?

Ah, het heeft geholpen om de spoilermap op een lokatie te zetten met een heel eenvoudige naam zonder allerlei rare tekens en spaties erin enzo. De spoilers staan nu ook netjes in GDAK. Ik had al het vermoeden dat dat wel goed zou gaan op het moment dat het in GSAK ook goed ging :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet je de referenties in de usernotes niet aanpassen ? Of (en hoe) hou je die tussen gsak (pc) en gdak (android) gelijk ?

Bij mij staat in gsak file:\\c:\ ...

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, dat hoeft niet. Ik vermoed dat GDAK zoiets al doet. (Is op zich niet moeilijk te programmeren volgens mij, mits je zorgt dat iedereen de plaatjes op de telefoon in dezelfde map zet. En jawel, iedereen hoort in dezelfde map als waarin de databases staan een map .Spoilers aan te maken waarin de spoilerfoto's moeten staan NIET in een submap)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...