Spring naar bijdragen

Gsak Android


pahaquya

Aanbevolen berichten

hallo,

ik gebruik gsak op de laptop maar zou dit graag op mijn android tablet willen hebben.

is het mogelijk om gsak werkend op een android te krijgen met alle functie die gsak heeft?

zou erg makkelijk wezen voor paperless cachen.

 

alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben bezig met een GSAK versie voor Android te maken. Maar om nu te zeggen dat het een volwaardige versie gaat worden...

 

Mijn bedoeling is meer om alle caches bij te hebben. Tot nu toe is er 1 tester. Bij hem werkt de zoek-functie niet, dus daar moet ik iets aan doen. Verder is er tot nu toe alleen ondersteuning voor 1 database. Nog een ander groot verschil: soreteren is alleen mogelijk op de huidige positie.

 

Wat er wel kan: Multies lopen. Elk punt van een multie kan erin gezet worden, en er kan met 1 druk op de knop van punt naar punt gegaan worden. Editten van punten gaat nog niet, maar dat gaat natuurlijk aangepast worden. Ook ga ik nog proberen er projecties ed. in te krigen. En als het gaat lukken dingen als RD coordinaten UTM en zo.

 

Als je interesse hebt, laat het even weten. Ik denk dat het wel leuk is als er meerdere testers komen die feedback geven.

 

En nog even dit: Helaas is mijn eigen telefoon kapot. Hiedoor ligt ook het programeren stil, maar ik hoop dat de telefoon in een week of twee weer terug is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het niet over een of andere tool om te geocachen. Maar over een tool die gebruik maat van de GSAK database.

 

M.a.w.: Ik kopieer gewoon de GSAK-database naar mijn telefoon, en de grabbed images, en de spoiler foto's. En dan heb ik dus alles wat ik in GSAK heb zitten onderweg ook bij. Inclusief mijn note's. Dat je er ook nog multis mee kunt lopen is meegenomen, maar als GPS gebruiken we over het algemeen de Garmin.

 

Wat de mensen van GSAK er van zullen denken? Ik verwacht dat die het niet erg vinden. Je hebt immers nog steeds hun GSAK nodig om de DB te vullen.

 

Enne, als er al zo'n programma bestaat: Ik heb het niet kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je niet gewoon de html export functie gebruiken en die op je android zetten?

Ik zet altijd de html files op onze PDA en dat gaat prima. Al moet ik zeggen dat ik de PDA niet vaak meer aanzet, sinds we een Oregon hebben (alleen nog voor plaatjes of te lange en dus onvolledige cachebeschrijvingen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het niet over een of andere tool om te geocachen. Maar over een tool die gebruik maat van de GSAK database.

 

M.a.w.: Ik kopieer gewoon de GSAK-database naar mijn telefoon, en de grabbed images, en de spoiler foto's. En dan heb ik dus alles wat ik in GSAK heb zitten onderweg ook bij. Inclusief mijn note's. Dat je er ook nog multis mee kunt lopen is meegenomen, maar als GPS gebruiken we over het algemeen de Garmin.

 

Wat de mensen van GSAK er van zullen denken? Ik verwacht dat die het niet erg vinden. Je hebt immers nog steeds hun GSAK nodig om de DB te vullen.

 

Enne, als er al zo'n programma bestaat: Ik heb het niet kunnen vinden.

 

 

Ik heb zelf een PHP script geschreven die mijn GSAK database uitleest.

Hiermee kan ik ook alles uitlezen.

Hints, notes, etc. etc.

 

Maar ik vind het wel een leuk initiatief en ik ben erg benieuwd naar een eindresultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb hem geinstalleerd en twee buttons aangeklikt.

Bij het aanklikken van de tweede button crashed deze app al... :thumbdown:

 

Jammer...testen..testen..testen..testen

 

 

 

 

Wat ik deed: Settings-->Database (dit terwijl er nog geen GSAK database op staat)

bewerkt door GewoonWij
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen GSAK-database op mijn telefoon. Daarom crashed die.

Maar dat kan je makkelijk afvangen lijkt me.

Maar je bent toch wel met me eens dat als ik een app installeer die na twee keer klikken crashed, ik er niet zo heel veel vertrouwen meer in heb?

 

 

Kan je ook je notes en corrected coordinates bekijken met deze app?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, je hebt wel gelijk. De keuze tussen meerdere databases(ik neem aan dat ie daar crashte) is nog maar pas toegevoegd, en had beter getest moeten worden.

 

Wat betreft usernotes: Die komen als bovenste bij de logs van een cache te staan.

 

Corrected coordinates: Dit zijn de coordinaten die gebruikt worden. Een geel driehoekje geeft aan of het om corrected coordinates gaat.

 

Sorry voor de crash, maar ik hoop dat je hem ook met database wil testen :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...