Spring naar bijdragen

Gsak Android


pahaquya

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Als ik een wp wil toevoegen, crasht ie zodra ik de coördinaten probeer aan te passen.... Dus als ik een cijfer van het coördinaat verander crasht ie en gaat terug naar de lijst met caches.

Dat wordt zo spoedig mogelijk opgelost

 

Bedankt Wout voor deze reactie.

 

Ik zie inderdaad dat ik kan switchen tussen waypoints.

Ik zie alleen de naam van mijn Final Location die ik GSAK heb aangemaakt niet, tevens ook niet het coordindaat van de waypoints (waarschijnlijk gebruik ik uiteindelijk de GPS om het punt op te zoeken).

 

De spoiler mogelijkheid ga ik mee aan de gang, lees inderdaad jou tekst ook op de market..

Extra info over de GSAK-coordinaten gaan toegevoegd worden!

 

Team Gelaen, je doet niets fout, maar je kunt cijfers alleen vervangen. Niet wissen

Toch lukt vervangen bij mij niet (HTC Wildfire), de cijfers worden niet overschreven maar de invoer wordt ingevoegd.

Dat is vreemd, ze zouden gewoon overschreven moeten worden.

Even hoe het bij mij werkt:

Als je een WP toevoegt wordt allereerst de huidige GPS-positie overgenomen.

Daarna als je op het coordinaat klikt komt de focus net na de punt te staan. Deze drie getallen moeten in het veld normaal gesproken het meest aangepast worden, vandaar. Dan is het een kwestie van 3 getallen intypen (ongeveer hetzelfde als op de Oregon 450).

Althans dat is de bedoeling. Als dit voor teveel verwarring zorg, dan kan ik dit natuurlijk veranderen. Of een optie daarvoor toevoegen.

 

knip,

 

Alleen: kan die naam anders, wat een gekl.... met invoeren zeg.

haha ja, dat heb ik nou ook steeds, niet te onthouden.

 

 

Het pad naar de databases staat in de Gsak opties: In het menu: tools->Options. Op het eerste tabje staat het pad naar de databases. Kopieren en plakken in de verkenner en klaar.

 

Het is handig dat de images automagisch gegrabbed worden. Echter ik zou het wel handig vinden als je uit kunt zetten. In het buitenland heb ik vaak wel de dataconnectie aan, maar ik wil niet dat er bv automatisch images gegrabbed worden, dat gaat dan toch in de papieren lopen. (Ook al mag ik voor 2 euro/dag 35Mb/dag dataverkeer hebben)

 

Jan

 

Wat de naam betreft, iemand heeft al woloDroid voorgesteld. Is in ieder geval makkelijker. Maar als iemand iets beters weet!

 

Dat van die data-connectie: Ik zal eens kijken wat ik kan doen. Dit wordt door het OS geregeld, dus is niet zomaar veranderd!

 

Bij GSAK worden er van die mooie forum entries bijgehouden waarin alle relevante info staat over een macro b.v. Hoef je niet alle berichten door te lezen om te begrijpen hoe een macro werkt. is dat hier ook mogelijk dat iemand (met verstand van zaken) even een samenvatting maakt van wat je stapsgewijs moet doen om dit werkend te krijgen? Nu ben ik na allerlei flarden in diverse berichten het overzicht geheel kwijt.

Ik ben nog van plan om Clyde om een forum topic bij GSAK te vragen. Maar ik heb het nu al even druk genoeg met de twee NL-forums, dus nog even wachten. Houdt er rekening mee dat het voor mij ook maar hobby is en dat ik er geen cent aan verdien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij gaat de cursor standaard naar het eerste cijfer van het coordinaat. Lijkt dus al niet zo te werken als de bedoeling is? Misschien moet je het jezelf wat makkelijker maken en een meer standaard invoermethode implementeren? Coords uit een tekst kunnen kopieren en plakken zou eventueel handig kunnen zijn, nadeel is alleen dat verschillende cache-owners verschillende formats gebruiken (om het gebruik van ° te vermijden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch lukt vervangen bij mij niet (HTC Wildfire), de cijfers worden niet overschreven maar de invoer wordt ingevoegd.

Dat is vreemd, ze zouden gewoon overschreven moeten worden.

Even hoe het bij mij werkt:

Als je een WP toevoegt wordt allereerst de huidige GPS-positie overgenomen.

Daarna als je op het coordinaat klikt komt de focus net na de punt te staan. Deze drie getallen moeten in het veld normaal gesproken het meest aangepast worden, vandaar. Dan is het een kwestie van 3 getallen intypen (ongeveer hetzelfde als op de Oregon 450).

Althans dat is de bedoeling. Als dit voor teveel verwarring zorg, dan kan ik dit natuurlijk veranderen. Of een optie daarvoor toevoegen.

Bij mij komt de cursor in eerste instantie ook vooraan, voor het eerste cijfer. Ik kan elke positie selecteren, maar ik kan geen cijfer uitvegen of overschrijven, alleen toevoegen.

 

 

Het is handig dat de images automagisch gegrabbed worden. Echter ik zou het wel handig vinden als je uit kunt zetten. In het buitenland heb ik vaak wel de dataconnectie aan, maar ik wil niet dat er bv automatisch images gegrabbed worden, dat gaat dan toch in de papieren lopen. (Ook al mag ik voor 2 euro/dag 35Mb/dag dataverkeer hebben)

 

Jan

 

Dat van die data-connectie: Ik zal eens kijken wat ik kan doen. Dit wordt door het OS geregeld, dus is niet zomaar veranderd!

Bij sommige applicaties kun je de frequentie van refreshen instellen, je kunt het zelfs op handmatig zetten, dus ergens moet dat wel kunnen lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tip voor als je de pad naar de GSAK-database steeds vergeet: maak een back-up in GSAK.

Je kan dan aangeven welke databases je wilt hebben en of je grabbed images wilt meenemen. Je kan aangeven waar je de back-up wilt hebben (bv naar je bureaublad). Dit is een zip-bestand, als je hierop dubbelklikt kan je de inhoud kopiëren naar de juiste map(pen) op je Android.

 

Wat de naam betreft: die vind ik ook nietszeggend. Het zou leuk zijn als Clyde je toestemming geeft om GSAK in de naam te zetten. Misschien kan hij worden geadopteerd tot officiële GSAK-app? Anders zou het iets moeten zijn met Geocache, Offline en/of Database in de naam (hoewel G.O.D. een beetje hoogdravend is :ph34r: )

 

Verder hulde voor deze app! Ik wist niet eens dat ik dit miste tot ik hem uitgeprobeerd had!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgorde van installeren maakt niet uit, en het zou zelfs niet moeten uitmaken of je de db voor of na het starten van tfnxDroid op je kaartje zet. Zelf heb ik eerst de db op m'n kaartje gezet en daarna de app pas geopend en dat ging lekker soepel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, tfnxDroid bestaat niet meer. Voortaan hebben we het over GDAK: Geocaching Droid Army Knife.

 

Verdere changes:

een aantal FC's verholpen

Keyboardlayout bij het editten van coordinaten veranderd (voor sommige devices)

Betere implementatie van meerdereDB's

 

Nieuw:

Sorteren op een cache: Gewoon een "long-press" op een cache om de lijst daaromheen te sorteren, "longpress" dezelfde cache weer om terug te gaan.

Wat info aan de waypoint toegevoegd.

De menu structuur kun je automatisch laten genereren.

bewerkt door wolojoli
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn HTC Desire HD wordt de afstand in de lijst niet goed weergegeven. Hij heeft een afwijking van ongeveer 20 km. Het zijn dus ook niet de caches het dichts bij mij die hij laat zien. Dit ook na de laatste upgrade naar GDAK. Als ik op het compas druk sprint de "verkeerde" afstand even later op de goede afstand. Maar dat is lastig zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...