Spring naar bijdragen

Gsak Android


pahaquya

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Over sorteringen heb ik wel nagedacht, maar ik weet niet hoe ik dit (mooi) in de interface moet maken. Ideeen? Een telefoonscherm is immers niet zo groot.

 

Wel wil ik het nog mogelijk maken om cache-types te kunnen filteren. Dus allen tradi's of tradi's en multi's...

 

Maar als er nog andere ideeen zijn, dan hoor ik het graag! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet mogelijk om bv via het menu een sorteer keuze scherm te laten zien? Met de bekende selectie bolletjes. Wellicht gebaseerd op de GSAK locatie optie?

 

Hoe is de default sortering? Op basis van de huidige locatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, de sortering is op basis van wat de GPS doorgeeft. Deze wordt om de zoveel tijd (en verplaatsing) geupdate. Behalve als je in de zoekfunctie zit.

 

 

Wat bedoel je met 'de bekende slectie bolletjes'. Ik zou kunnen kijken waar GSAK de ingegeven locations bewaart. Maar dat zou inhouden dat er een extra bestand gekopieerd moet worden.

 

Ach, de selectie bolletjes van Android natuurlijk, niet uit GSAK

bewerkt door Wout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha ok. De bekende selectie bolletjes.... in een boel Android apps kun je een keuze maken dmv een lijst met selectie bolletjes erachter. Het leek/lijkt me dat dat min of meer standaard is in Android (of de SDK).

 

Van de andere kant, ik gebruik Android pas een maand (helaas) en installeer niet alles wat los en vast zit, Dit is de eerste app met minder dan 100 downloads die ik installeer.... (heb wel een review achtergelaten)

 

Keep up the good work

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Wout,

 

Achter een menukeuze "Selectie" kan in natuurlijk weer een hele dialoogstructuur zitten.

In de Geoaching App van geocaching.com is dat bijvoorbeeld:

 

Location [ ]

Geocache Types

Size

Inclusief / Exclusief "My Finds" (toggle)

Difficulty (sliders op minimum en maximum)

Idem voor Terrain

Search by Geocache Name [ ]

Exclusief caches die ook gevonden zijn door ... en ... (max 5)

 

De vetgedrukte teksten zijn aanklikbaar, waarna een vervolgschermpje komt.

Bij Geocache Types is dat een schermpje waar de te selecteren cachetypes aangevinkt kunnen worden (inclusief de keuze 'alles selecteren / deselecteren').

 

Uiteraard dient dit voorbeeld slechts ter inspiratie :yes:

 

Hoe wenselijk een uitgebreide selectiemogelijkheid is kan ik zo op voorhand voor mijzelf overigens niet aangeven. Ik heb het idee dat ik deze app vooral ga gebruiken om in het veld de GSAK info op te vragen van een cache die ik op dat moment toch al op het oog heb.

Ik verwacht het diepgravender selectiewerk gewoon met GSAK op de laptop te blijven doen.

En, zoals al eerder aangegeven, het navigatiewerk met een echte GPS'r.

 

Wat betreft sorteerfunctionaliteit zijn mijn wensen bescheiden (denk ik).

Op afstand vind ik een hele goeie. Daarbij zou het fijn zijn als je coördinaten of een cache op zou kunnen geven als centrum. Van andere sorteringen zie ik niet direct het nut.

Ook niet omdat de zoekfunctie op een deel van de naam prima lijkt te werken.

 

Mijn persoonlijke mening: Hou de focus op stabiliteit, snelheid, eenvoud in gebruik en het makkelijk kunnen raadplegen van de eigen aanvullende GSAK-info bij een cache. Dat is wat de App in mijn ogen echt onderscheidend maakt van andere geocachingtools.

 

Als er dan ook nog iemand is die een GSAK-macrootje weet te bakken om het handwerk van het kopiëren van de (gefilterde) database en Gegrabde foto's naar de Android te automatiseren, dan zou dat helemaal geweldig zijn :lol: .

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Groet,

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha ok. De bekende selectie bolletjes.... in een boel Android apps kun je een keuze maken dmv een lijst met selectie bolletjes erachter. Het leek/lijkt me dat dat min of meer standaard is in Android (of de SDK).

 

Van de andere kant, ik gebruik Android pas een maand (helaas) en installeer niet alles wat los en vast zit, Dit is de eerste app met minder dan 100 downloads die ik installeer.... (heb wel een review achtergelaten)

 

Keep up the good work

 

In ieder geval bedankt voor de review (de eerste!) en voor het vertrouwen (om ook als 1 van de eerste deze te installeren). Dat van de bekende selectie bolletjes schoot met te binnen toen ik al op "reageer" gedrukt had. Ik zal deze optie zeker inbouwen. Eerst even uitzoeken waar GSAK die opslaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Alex

 

De eenvoud, snelheid en (ik hoop) stabiliteit moeten inderdaad voorop blijven staan. Het is niet de bedoeling om GSAk te gaan vervangen, maar om iets bruikbaars in het veld te hebben.

 

Wat betreft het sorteren rondom een cache: Prima idee, dat neem ik mee. Dat kan volgens mij wel via een "long press" gedaan worden.

 

Veel verder dan cache types in/uit filteren wil ik echter niet gaan. Ik weet niet of dat wel zoveel meerwaarde geeft. Ingewikkelde filters kunnen in GSAK zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'k Heb nog wel een wens :dribble: :

 

Is het mogelijk om bij de "Waypoint info" naast de naam, coördinaten en het type ook de "Comments" op te nemen? Ik zie nog wel eens een cache listing waar een vraag, formule of iets dergelijks alleen bij een additional waypoint vermeld staat en niet in de beschrijving zelf.

 

En het zou helemaal super zijn als op de een of andere manier ook te zien is of een child waypoint door de gebruiker zélf is vastgelegd (ByUser) of door de Cache Owner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend heb ik dit programma gedownload.

Echt super en ik wist niet eens dat dit het programma was wat ik op mijn telefoon mistte.

Bedankt voor het werk tot nu toe.

 

Mis in de huidige versie 2 puntjes:

- Ik kan mijn eigen toegevoegde waypoints niet vinden, ik voeg altijd een final location toe in GSAK

- In het buitenland worden vaak spoilerfoto's gebruikt, dit is toch waar ik dit programma het vaaks wil gebruiken. Het zou handig zijn als ik deze ook in het programma zou kunnen zien.

 

Ga zo door.. vooral de snelheid houden die hij nu heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mis in de huidige versie 2 puntjes:

- Ik kan mijn eigen toegevoegde waypoints niet vinden, ik voeg altijd een final location toe in GSAK

Die zouden er gewoon in moten staan: open een cache, ga met het knopje rechtsonder (kompas) naar het kompas, en dan heb je onderin twee knoppen om tussen de waypoints te kiezen.

- In het buitenland worden vaak spoilerfoto's gebruikt, dit is toch waar ik dit programma het vaaks wil gebruiken. Het zou handig zijn als ik deze ook in het programma zou kunnen zien.

Ik wil niet vervelend zijn, maar ook dit zit er in. Als je de macro SpolierSync gebruikt wordt er aan je usernotes een verwijzing naar de spoiler pic toegevoegd. Kopieer nu al je spoilerpics naar de (zelf aan te maken) map GDAK/.Spoilers. En.. het zou moeten werken. Let wel op de punt voor de directory naam! Deze is bedoelt om de map verborgen te houden voor andere programma's zodat ze bijvoorbeeld niet in de Gallery tevoorschijn komen. Ovrigens werkt het voor Grabbed images ongeveer hetzelfde. Als je hier extra hulp voor wilt, laat het maar weten. Als je ze allebei gebruikt heb je ongeveer alles offline bij wat je je maar wensen kunt. (vind ik dan :rolleyes: )

Ga zo door.. vooral de snelheid houden die hij nu heeft.

Ja, de snelheid wil ik er in houden :thumbup:

bewerkt door wolojoli
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...