Spring naar bijdragen

Gsak Android


pahaquya

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Pfeh :sweatdrop:

Blijkt maar weer. Testen blijft het moeilijkste wat er is. Ik hoop dat ie nou mooi stabiel is. Ik ben nu alleen nog benieuwd wat er gebeurt als een telefoon geen ingebouwd kompas heeft. Want dat heb ik zelf niet kunnen testen...

 

Hoe is de snelheid eigenlijk? Bij mij is ie behoorlijk rap. Maar ik heb ook een redelijk snelle SD kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het is ontworpen voor de telefoon, en dan is portrait-mode eigenlijk de enige logische (in mijn ogen). Automatisch switchen tussen die twee kost alleen maar batterij. Vandaar dat ik voor portrait only gekozen heb.

 

Wat de defy betreft: Dat zou moeten werken. Die heb ik zelf ook. :wink2:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij werkt hier als een tierelier (HTC Wildfire).

Links en rechts lukraak op knoppen gedrukt en geen crash gehad.

Alleen wanneer ik op "Log visit" druk, lijkt er helemaal niets te gebeuren.

 

Super dat ik mijn GSAK aantekeningen en zelf toegevoegde additional waypoints etc. nu in het veld mee kan nemen. Wat ik nog mis zijn de User Data velden (1 t/m 4), of zitten die ergens "verstopt"?

 

Mooi dat bij het klikken op coördinaten er ook andere notaties getoond worden.

Handig bij het invoeren in mijn autonavigatie :yes: .

 

Ook het gemak waarmee je door de additionele waypoints kunt bladeren, waardeer ik.

Voor het echte GPS-werk zal ik wel mijn Garmin blijven gebruiken, maar dit is zeker een waardevolle aanvulling.

 

Bedankt en ga zo door :thumbup:

 

Groet,

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat "log visit" betreft: Oeps. Die optie was bedoelt voor een volgende versie. Bedoeling: Onderweg je logjes schrijven zodat je ze thuis makkelijk kunt loggen (uploaden). Maar dat komt dus nog.

 

En dat klikken op de coordinaten voor andere notities: Daar zat ik zelf ook mee.

 

Wat ik hier mee aan wil geven: Het appje is geschreven zoals ik op het moment GSAK gebruik. Nu moet ik van jullie leren wat er nog meer mogelijk is. Dus meteen een vraagje terug: Waarvoor gebruik je de User datavelden 1/4? En waar zou je ze in tfnxDroid terug verwachten? Dan maken we dat gewoon! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ieder zal die user data op zijn eigen manier gebruiken, maar dit is hoe ik het doe:


  •  
  • User Data: Algemene opmerkingen zoals: "Oplossen" cq. "Opgelost", "Fiets", "Niet bij hoog water", enz. enz. Als we een weekendje uitgaan, zet ik hier voor de caches die ons echt leuk lijken om te doen een code in. Bijvoorbeeld [H11] voor Hemelvaart dit jaar.
  • User Data 2: Inschatting van de lengte (bijv: 5 km, 2 * 300 meter, etc).
  • User Data 3: Aantal Geo d'Ors (via de macro die op gc.nl staat)
  • User Data 4: Aantal GCVotes

 

Eigenlijk allemaal info die me snel een indruk geeft van een cache, zonder eerst de cachelisting opnieuw door te moeten lezen.

 

Omdat deze velden op zich ongestructureerde data bevatten, zal het niet eenvoudig zijn om een plek te bedenken die iedereen goed uitkomt.

Ik zou er al heel blij mee zijn als deze gegevens op het tabblad "Info" komen te staan onder de "Attributes".

Maar dan alleen als er ook info is opgegeven.

Er hoeft van mij geen kopje of rubrieksnaam bij.

 

Stel:

 


  •  
  • User Data = Opgelost
  • User Data 1 = Oppikker
  • User Data 2 =
  • User Data 3 = 3,5

 

Dan in de Info:

 

Userdata:

Opgelost

Oppikker

3,5

 

En die logoptie zie ik nog wel een keer verschijnen :rolleyes: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...