Spring naar bijdragen

Gsak Android


pahaquya

Aanbevolen berichten

Zou het mogelijk kunnen worden om commentaar bij een wp toe te voegen? Ik zie wel een kopje Commentaar, maar daar kan ik niets wijzigen. En ik heb niet altijd gsak bij de hand om daar de wijziging te doen en dan over te zetten naar de telefoon. Kan me ook voorstellen dat mensen de waarden die ze onderweg vinden (ook) bij het commentaar willen kunnen toevoegen. Voor mij zou het nog een stap verder richting paperless cachen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Holy cow, wat een leuk tooltje!!!!

 

Gisterennacht de boel geïnstalleerd en vandaag even bekeken. Dit is echt een top toepassing voor de geocacher die GSAK al gebruikte. Complimenten.

Selecteren op een naam van een cache gaat zelfs sneller dan op mijn pc. Uiteraard heb ik nog wel wensen, maar de eerste indrukken zijn zeer veelbelovend.

Ik ga dit echt gebruiken en heb het vanochtend voor één cache al gebruikt.

 

Eerste wensen

- kunnen instellen dat eigen caches niet zichtbaar zijn

- centreren op een in te geven coördinaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigen caches eruit filteren zal ik eens naar kijken.

Wat centreren betreft:

 

Als je een cache in de lijst ingedrukt houdt word er op die cache gecentreerd. Nog een "longpress" op dezelfde cache sorteert weer op je huidige positie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de tool ook geïnstalleerd en eens in het wild getest tijdens de groepsjacht van de Stichting Morekop afgelopen zondag in ons oostelijke buurland. Onze query van de ruim 1400 potentiële doelen paste er makkelijk in. De reeds opgeloste puzzels werden ook prachtig als zodanig aangegeven! Een aanwinst dus, complimenten :thumbup: ! In de praktijk een prachtige aanvulling op je GPS of misschien wel een vervanger ervan als je onderweg bent!

 

Toch nog tegen iets aangelopen waar ik onvoldoende tijd voor heb gehad om uitvoerig te testen (je bent immers met een paar andere sukkels aan het cachen en daar zitten ieder keer weer een paar bij die kilocacher willen worden of het meervoud, maw: stress;)

Het lijkt erop dat hij bij geen fix iedere keer een vast punt als middelpunt neemt (home/ laatste centreerpunt?) en niet het laatste bekende punt neemt. Dat is af en toe best lastig, want het toestel heeft niet altijd snel een fix en dan heb je niet zo snel een goed overzicht wat er in de buurt ligt. Ik had ook het gevoel dat dit speelt als je maar even de fix weer kwijt bent. Het zou dan ook handig zijn als hij centreert op het laatst bekende punt. Misschien zit er wel een functie in op het centreerpunt opnieuw te bepalen, maar dat heb ik nog niet gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt niet zozeer aan jouw telefoon (denk ik), maar aan het feit dat je het op dezelfde locatie probeert.

Als je de GPS functie niet gebruikt (dus geen applicatie open hebt staan die de GPS locatie wil weten) en 100km rijdt. Dan zal je langer moeten wachten totdat hij een fix heeft. Dit geldt ook voor GPS ontvangers van Garmin e.d. (vaak zelfde chip)

 

Dus ik denk dat de mensen vaak toch moeten wachten op een fix en dan pas een query moeten doen op huidige locatie.

 

- Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand met een Samsung Galaxy S waarbij het programma al werkt!

Bij mij crasht programma al bij het opstarten.

Al 3x opnieuw geïnstalleerd. Maar dat helpt blijkbaar niet voldoende.

GeoTeeth :tooth:

 

Zojuist op mijn i9000 geïnstalleerd en tot nu toe nog niet één keer gecrasht.

Dit appje ga ik zeer zeker meer gebruiken. Keep up the good work Wout!! :thumbup:

 

Ik kom echter één klein probleempje tegen.

Via USB kan ik geen databases overzetten, wel rechtstreeks op het SD kaartje.

Kan dit een instelling zijn??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een uur geleden mijn Samsung Galaxy S maar eens terug gezet op de fabriekinstellingen. En nu werkt het programma wel goed. Vanavond maar eens een database gaan toevoegen om te kijken of het echt goed werkt.

GeoTeeth :tooth:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Geoteeth,

Programma loopt als een trein op Samsung Galaxy S. Ik heb wel diverse pogingen gewaagd met GDAK als mapnaam en plaatsen van de data op de SD-kaart. Niets werkte.

 

Ik heb alles leeggehaald en verwijderd, dan programma van de market gehaald, geinstalleerd en geopend.

Als melding komt dat er geen database-library is met de vraag er een te maken. Daarop met ja geantwoord.

Vervolgens op de telefoon/sdkaart gezocht naar die gemaakte library

Die map is in de root van de telefoon te vinden (niet op de SD kaart trouwens!) en heet tnfxDroid

In die map mijn GSAK databestanden gecopieerd en werkt daarna als een trein.

 

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag GDAK in het veld uitgeprobeerd. In kompas-modus schoot de afstand af en toe heen en weer (op 24 meter van m'n doel flikkerde hij af en toe op de 24, grootste deel van de tijd op 2 komma nog wat km of 4 komma nog wat km. Voor het navigeren zelf gebruik ik dus liever m'n garmin etrex vista hcx. Maar in combinatie met de WP-tool in GC-tools van Ferrodata ging het paperless cachen uitstekend, al miste ik dus wel de optie om m'n antwoorden meteen bij het commentaar toe te voegen (en had ik nu een multi met additional waypoints, maar anders had ik net zo goed een html-filetje kunnen gebruiken). Qua batterij-verbruik valt het me ook alles mee: heb redelijk wat geïnternet enzo, en natuurlijk gdak gebruikt, c:geo gebruikt voor het loggen, met zo'n 90% batterij van huis gegaan, ruim vier uur later weer thuis met nog zo'n 55% batterij. Ben dus erg te spreken over dit tooltje en ga het absoluut regelmatig gebruiken. Wel nog 1 keer een FC gehad bij het afsluiten, maar niet weten te reproduceren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat commentaar veldje zit er al in voor de volgende versie. En het batterij gebruik probeer ik te minimaliseren, ook al valt dat niet altijd mee.

 

Wat die FC betreft: Kun je die de volgende keer doorsturen? Met een kort comment erbij wanner die ongeveer optrad? dan kan ik wat gerichter kijken. Het doorsturen van die FC's gebeurt overigens geheel anoniem. Het enige wat ik kan zien is een gedetailleerdere omschrijving en een tijd. Vandaar ook de noodzaak van dat comment!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...