Spring naar bijdragen

Gsak Android


pahaquya

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik zie op mijn Galaxy s2 nog geen images-tab. Moet ik iets extra's installeren of wordt GDAK gewoon automatisch bijgewerkt?

Zoals Tyros al eerder schreef:

 

Volgens mij ga je het tabblad en de bijbehorende pictures maar zien onder volgende voorwaarden:

1) GSAK V8 gebruiken (omdat V7 stap 2 niet kent)

2) cacheinformatie updaten met "refresh cache data", de URL's naar de images komen nu in de DB terecht. Momenteel kan je dit (nog) niet via PQ's.

3) grab images

4) de database en de grabbed images op je phone zetten (GDAK standaard)

P.S. bij caches die geen images bevatten, of die nog niet zijn "geprocessed" via "refresh data" zal je de betreffende tab nooit zien.

 

Tot V7 werkte ik met het "illegale" Spoilersync. Ik heb nu al mijn spoilerimages gewist, en de bijbehorende usernotes, en werk nu uitsluitend nog op bovenstaande manier, dat is 1 van de vele fantastische voordelen van V8.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reactie. Ik gebruik V8, maar ik kan de caches maar gedeeltelijk refreshen.

Ik heb heel Nederland in GSAK staat en update dat met PQ's steeds. Dat vind ik handig, omdat ik vaak op pad ga en lang niet altijd weet waar ik precies heenga.

Maar als ik "Refresh cache data" aanklik, dan stopt GSAK er na een tijdje mee en blokkeert. Ik schijn maar 6000 caches te kunnen refreshen. Weet iemand wellicht hoe ik heel NL "gerefreshed" krijg?

Trouwens ook bij "Grab images" loopt GSAK vast. Dus er zijn nog wat hobbels voor ik GDAK aan de praat heb, vrees ik.

Maar de aanhouder wint (hoop ik).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reactie. Ik gebruik V8, maar ik kan de caches maar gedeeltelijk refreshen.

Ik heb heel Nederland in GSAK staat en update dat met PQ's steeds. Dat vind ik handig, omdat ik vaak op pad ga en lang niet altijd weet waar ik precies heenga.

Maar als ik "Refresh cache data" aanklik, dan stopt GSAK er na een tijdje mee en blokkeert. Ik schijn maar 6000 caches te kunnen refreshen. Weet iemand wellicht hoe ik heel NL "gerefreshed" krijg?

Trouwens ook bij "Grab images" loopt GSAK vast. Dus er zijn nog wat hobbels voor ik GDAK aan de praat heb, vrees ik.

Maar de aanhouder wint (hoop ik).

Er is inderdaad een beperking om 6000 caches per dag te refreshen via de API. Als je DB meer dan 6000 caches bevat, wil dat zeggen dat je die waarschijnlijk op orde houdt met meerdere PQ's (max 5 van 1000 per dag). Wanneer je een PQ importeert in V8, heb je de optie om alle geimporteerde caches te flaggen. Dan zet je een filter op die geflagde, en vermits dat er maximaal 5000 zijn, kan je die allemaal refreshen.

Het heeft ook weinig zin om oudere caches dagelijks te refreshen, want die images veranderen toch nauwelijks, dus ik doe het enkel dagelijks voor recente caches. Ik heb dus een dagelijkse PQ voor alle recente (nieuwe) caches, en de oudere 1 maal per week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien niet de goede plek, maar bij gebrek aan een forum op de gdak website dan hier nog maar enkele feature requests/vraagjes

 

Feature requests:

- Mogelijkheid om downloaden van plaatjes uit te zetten.

- Mogelijkheid om het downloaden van plaatjes alleen via wifi te ondersteunen.

 

Worden de images die gedownload worden ook in de .grabbedImages opgenomen of worden ze telkens opnieuw gedownload?

 

Verder zag ik dat er op de telefoon ook een folder ".Spoilers" wordt aangemaakt. Maar ik kan nergens vinden hoe die gevuld wordt, of hoe je die zelf zou moeten vullen. Kan daar ook iets meer uitleg over worden gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien niet de goede plek, maar bij gebrek aan een forum op de gdak website dan hier nog maar enkele feature requests/vraagjes

 

Feature requests:

- Mogelijkheid om downloaden van plaatjes uit te zetten.

- Mogelijkheid om het downloaden van plaatjes alleen via wifi te ondersteunen.

 

Worden de images die gedownload worden ook in de .grabbedImages opgenomen of worden ze telkens opnieuw gedownload?

 

Verder zag ik dat er op de telefoon ook een folder ".Spoilers" wordt aangemaakt. Maar ik kan nergens vinden hoe die gevuld wordt, of hoe je die zelf zou moeten vullen. Kan daar ook iets meer uitleg over worden gegeven.

Hoi GeSi,

 

Ik vind dit een prima plek voor feature requests hoor. Deze kunnen wat mij betreft op drie fora gedaan worden: Hier, bij de goede vrienden van de buren, en op het forum van GSAK. Email is overigens ook mogelijk... Houdt er rekening mee dat GDAK door 1 persoon gemaakt wordt, en dat ik behalve wat donaties geen enkele inkomsten heb van GDAK. Het programma is immers gratis, en ook nog eens zonder reclames.

 

Dat houdt natuurlijk niet in dat ik niet open sta voor feature requests. Daarom maar meteen het volgende:

In de volgende versie zal ik een optie inbouwen om alle internetdingen uit te zetten als je niet op WiFi zit. Macht je een goede reden hebben om ook communicatie via WiFi niet te willen, laat het dan weten. Dan zal ik daar over nadenken.

 

Wat de .spoilers folder betreft: Uitleg daarover staat op http://wolojoli.woelmuis.nl/

Heb je GSAK8, dan heb je die folder overigens niet nodig. Ook dat staat uitgelegd. Nu alleen nog in het Engels. Mijn vrouw doet normaal de vertaling, maar die heeft het nu te druk met voorbereidingen op het kerstdiner.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de snelle reaktie.

 

Helaas heb je een van mijn vragen over het hoofd gezien, en dat was eigenlijk de reden waarom ik vroeg om het downloaden van images helemaal uit te kunnen zetten. Ik zal even de achtergrond achter mijn verzoek nader verklaren.

 

Ik vroeg me af, of de images die worden gedownload ook worden geplaatst in de .GrabbedImages folder.

 

Als het antwoord daarop inderdaad ja is, zag ik het volgende potentiele probleem:

Aangezien ook een telefoon maar een beperkte 'schijf'ruimte heeft zou dat er dus voor kunnen zorgen dat die 'vol' loopt. Om dat laatste tegen te gaan was mijn idee om het downloaden van images helemaal uit te kunnen schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de images door GDAK laat downloaden komen ze in een soort van standaard cache te staan die door Android zelf beheerd wordt. Ik verwacht dan ook niet dat je telefoon daarvan "vol kan lopen". De images komen dan overigens niet in de .GrabbedImages folder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, het gebruik van de standaard-cache gaat toch een probleem opleveren...

 

Dus ga ik er toch voor om de images in .GrabbedImages te zetten. En dus komt er ook een optie om downloaden geheel uit te zetten... U vraagt, wij draaien! (niet altijd, maar vaak wel :rolleyes: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Even nog een vraagje, heb eerlijk gezegd niet het hele topic doorlopen :blush:

Ik had de GDAK op mijn tablet gedownload, zag er prachtig uit! En al snel wilde ik meer

Eind deze maand gaan we naar Amerika, 4 steden bezoeken, en jullie raden het al, die databases wil ik natuurlijk op mijn tablet zetten.

Dus ik heb een 32gb micro sd er in gedaan, daarop had ik GDAK map gezet, en eerst de nederlandse database overgeheveld, maar nu komt het nu zie ik geen kaart meer in de GDAK, wat zie ik over het hoofd?

 

Had ik eerst de map van GDAK naar de sd card moeten kopieren? Zoja vind hij hem dan wel?

 

Hoe zie ik de grabbed images, of komen die automatisch naar voren als je geen internet verbinding hebt? :blush:

 

Of is het verstandiger, dat ik het programma eerst verwijder van het tablet en dan weer op nieuw installeer, dit omdat ik mijn ned-topo kwijt ben?

 

Ik hoor het graag van jullie, wil het zo graag werkend hebben voor de pinkster!

 

Bedankt alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...