Spring naar bijdragen

Gsak Android


pahaquya

Aanbevolen berichten

Ga naar de kaartweergave, druk op de menuknop, kies voor Map settings en vervolgens voor Map folder. Kies daar de juiste folder waar je het kaartbestand in gezet. Eventueel moet je daarna terug in de kaartweergave weer op de menuknop drukken en voor Maps kiezen. Daar de kaart van Nederland selecteren. Werkt het dan nog niet, controleer dan of de Map mode in de Map settings op Canvas renderer staat.

 

De grabbed images krijg je als volgt (kost wel behoorlijk wat tijd!):

Open GSAK

Selecteer de database die je wilt hebben

Zorg dat je maximaal 6000 caches in het filter hebt (API-restrictie is dat je maximaal 6000 caches per 24u kunt opvragen)

Kies in de menubalk voor Geocaching.com access

Kies voor Refresh cache...

Zorg dat hij alles in het filter refresht (staat standaard op alleen de geselecteerde cache refreshen)

Laat GSAK z'n werk doen

Als GSAK klaar is, selecteer je in de menubalk de optie Database

Kies voor Grab images

Bekijk of de instellingen staan zoals je ze wilt en pas ze eventueel aan

Laat GSAK z'n werk doen (kan erg lang duren, omdat hij van alle caches in alle databases de plaatjes, incl spoilers, binnenhaalt

Als GSAK klaar is, kun je de plaatjes uit de map Grabbed Images (die zit in dezelfde map als je database-mappen) naar de .GrabbedImages in de databasemap op je sd-kaartje kopieren (als je die map nog niet hebt, kan GDAK die voor je maken: in de lijst met caches druk je op de menuknop en kiest voor Create dirs). Je kunt echter maar zo'n 20.000 bestanden per submap hebben, dus je zult eventueel extra submappen aan moeten maken in .GrabbedImages.

 

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dank jullie wel, dat is gelukt! :thumbup:

 

Maar nu, (misschien een domme vraag)ik heb dus op de micro-sd, een map aangemaakt GDAK, daar heb ik alles in gekopieerd.

Nu wil ik eigenlijk dat de app zijn info haalt uit de map die op het sd kaartje staat, want hij gaat nu steeds naar de map GDAK die op de interne schijf staat. ( Had even de map GDAK op de interne schijf gerenamed, maar dat was geen optie?)

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het aan mijn tablet ligt, ik kan dus niet aanvinken waar de locatie van de database is, wat jammer.

 

Ik ben nu genoodzaakt om in het klein te gaan werken.

 

Dat ik bv alleen de databases die ik op vakantie nodig heb op de interne schijf probeer te zetten.

Het wordt dan alleen lastig met de grabbedimages, want alles zit bij elkaar dacht ik, of kan dat ook per database?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch blijft het vreemd vanuit aldiko kan ik wel kijken naar de boeken die ik op de externe sd kaart heb staan, je zou toch denken dat het met GDAK dus ook zou moeten lukken.

Het blijft dus jammer dat ik geen database lokatie kan kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

 

Het updaten gaat ook makkelijk. Na de laatste PQ's te hebben ingeladen in GSAK, grabbed images geupdate en nieuwe spoilers geladen, spoilernotes geupdate.

Database overschreven, en enkel de gewijzigde grabbed images en spoilers gecopieerd. Op die manier duurt het updaten maar een paar minuten.

 

 

 

Raar,

Is me een keer gelukt om de images te zien op gdak , maar nu na zelfs de recentste foto's en database te hebben gedownload naar de samsung krijg ik geen foto's te zien?

 

Wat doe ik fout??

De database is er en op de juiste plaats , de images staat in de juiste directory??

 

Tyros , wat bedoel je met update spoilernotes?

 

dagger38

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tyros , wat bedoel je met update spoilernotes?

 

dagger38

Dagger38, mijn mail is van 2011 en toen werkte ik nog met GSAK V7. Nu werk ik met V8 en die kan de spoilers downloaden zonder gebruik te maken van Spoilersync.

 

Werk jij ondertussen met V8?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@dagger38, dat heb ik ook, bij sommige caches kan je de plaatjes wel zien, en bij andere weer niet!

Heb ook alle images in .grabbedimages staan.

.spoiler is bij mij leeg. (misschien in die map plaatsen?, ik heb het zelf niet geprobeerd )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga naar de kaartweergave, druk op de menuknop, kies voor Map settings en vervolgens voor Map folder. Kies daar de juiste folder waar je het kaartbestand in gezet. Eventueel moet je daarna terug in de kaartweergave weer op de menuknop drukken en voor Maps kiezen. Daar de kaart van Nederland selecteren. Werkt het dan nog niet, controleer dan of de Map mode in de Map settings op Canvas renderer staat.

 

De grabbed images krijg je als volgt (kost wel behoorlijk wat tijd!):

Open GSAK

Selecteer de database die je wilt hebben

Zorg dat je maximaal 6000 caches in het filter hebt (API-restrictie is dat je maximaal 6000 caches per 24u kunt opvragen)

Kies in de menubalk voor Geocaching.com access

Kies voor Refresh cache...

Zorg dat hij alles in het filter refresht (staat standaard op alleen de geselecteerde cache refreshen)

Laat GSAK z'n werk doen

Als GSAK klaar is, selecteer je in de menubalk de optie Database

Kies voor Grab images

Bekijk of de instellingen staan zoals je ze wilt en pas ze eventueel aan

Laat GSAK z'n werk doen (kan erg lang duren, omdat hij van alle caches in alle databases de plaatjes, incl spoilers, binnenhaalt

Als GSAK klaar is, kun je de plaatjes uit de map Grabbed Images (die zit in dezelfde map als je database-mappen) naar de .GrabbedImages in de databasemap op je sd-kaartje kopieren (als je die map nog niet hebt, kan GDAK die voor je maken: in de lijst met caches druk je op de menuknop en kiest voor Create dirs). Je kunt echter maar zo'n 20.000 bestanden per submap hebben, dus je zult eventueel extra submappen aan moeten maken in .GrabbedImages.

 

Heel veel succes!

 

Even de door Tyros bedoelde post nog eens geciteerd. En vet gemaakt wat er vermoedelijk mis gaat bij mensen die niet bij alle caches de plaatjes terug zien

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...