Spring naar bijdragen

Gsak Android


pahaquya

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
ReizenReizen

Goedendag,

 

Is er ook nog ergens optie om te refreshen? Gisteren hebben wij de tool getest voor paperless caching. En dat verliep opzich prima.

Ter plekke stond de multi die wij wilde doen netjes bovenaan in de lijst.

 

Echter daarna zijn wij weer gaan rijden, en het overzicht bleef aangeven dat wij een paar 100m van de vorige cache stonden.

Eenmaal thuis stond de display nog steeds zo.

 

App al diverse malen afgeloten en opnieuw gestart, hij update de locatie en de caches daar in de buurt niet. En wij zien niet een refresh button. Gaat er iets goed mis, of zien we wat over het hoofd?

 

Telefoon is een Samsung Spica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op googlemaps zal niet veel te zien zijn aangezien er geen data op de telefoon zit. Hij zal dus ergens een stipje tonen waarschijnlijk.

Daarom was dsak prima, aangezien we dan dachten te zien hoever er ergens iets zou kunnen liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zo werkt dat bij mij ook. Je hebt gps aanstaan op je telefoon? Kan wel een tijdje duren voor er een fix is. Zie je dat niet aan het satellietschoteltje boven in je beeld?

 

Edit: als de gps fix er is stopt het knipperen en update gdak

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja satelietje werkt. Wij hadden anders ook niet de locatie gezien van de multi die wij zijn gaan doen. Deze lag 20 mins rijden vanaf thuis.

Daarna tijdens de terugrit de telefoon aangelaten, maar hij bleef op de locatie van de multi staan.

 

Ik hoopte dat hij het al rijdende zou updaten. Vandaar de vraag of er ergens wellicht een refresh knop zou moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mogelijk oorzaak van het niet verversen zou ook het volgende kunnen zijn:

 

Als je iets langer drukt op een bepaalde cache, dan stelt GDAK die in als nieuw Center Point (afstand tot die cache wordt dan precies 0 meter).

Dan maakt het niet uit waar je je begeeft, dan blijft die cache als je locatie gelden.

Toets nogmaals lang op die cache en de lijst zou ververst moeten worden in volgorde van je nieuwe locatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Geo-cachet die tip heeft geholpen. Nu staan er weer caches in de display die in de buurt liggen. Dit weekend nog maar een keer testen of hij de boel ook automatisch update als wij gaan rijden enzo.

 

Het eerste probleem is iig verholpen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Goudhaartje, Ik ben zelf maar es gaan kijken naar dropbox:

 

Als ik in GDAK de folder zet op:

/mnt/sdcard/dropbox/gsak/data

Werkt het prima!

 

/mnt moet voor bepaalde versies van android weggelaten worden.

Natuurlijk kan de folder voor jou net iets anders zijn...

 

Helpt dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje. als ik het programma dropbox kijk zie ik netjes alle bestaande mappen. Kijk ik op de sdkaart in dropbox zie maar twee mappen. Dus dat moet ik nog eens even bekijken. Maar ik zit me wel ineens af te vragen in hoeverre gdak een offline app is als de data in dropbox staat. Vooral in duitsland afgelopen vakantie bleek gdak heel handig te zijn.

 

Toch heel erg bedankt voor je moeite.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk staan je bestanden alleen nog maar "in de cloud" en zijn ze niet naar je telefoon gekopieerd.

Klik in de applicatie "Dropbox" op een bestand en vervolgens op "Download".

 

Tip: Zet via "Instellingen" een vinkje bij "Show file status icons".

Er komt dan een V-tje te staan voor de bestanden die helemaal up to date zijn.

 

Edit: Tyros was me net voor :rolleyes:

bewerkt door Team Geo-cachet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Sinds kort ook in het bezit van een smartphone (ja, ja) stuitte ik op dit draadje.

Volgens mij bevat dit draadje een schat aan informatie, maar is het onderhand bijna onleesbaar geworden.

Misschien kan iemand (Jolowoli?) er een nieuw helder informatief draadje van maken?

Volgens mij heb je een knap stukje werk verzet, waar veel mensen iets aan hebben (als ze het kunnen vinden).

PN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...