Spring naar bijdragen

Gsak Android


pahaquya

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Mijn eerste bevindingen in het veld, voor wat het waard is.

 

De app draait hier op mijn galaxy s i9000 volkomen probleemloos, in elk geval hetgeen wat ik ermee gedaan heb.

Geen crashes of whatever.

 

Ik heb vandaag één cache gedaan met behulp van de app en mijn vertrouwde oregon 450.

Zoals gezegd de app draait prima, echter met navigeren gaat het eigenlijk helemaal mis.

Wat overigens niet eens te wijten is aan de app, want ik denk dat dit meer te maken heeft met de nauwkeurigheid en snelheid van de gps-chip.

 

Toen ik bovenop de cache stond heb ik beide apparaten vergeleken.

De oregon gaf 1 meter aan direct bij aankomst.

Op hetzelfde moment gaf GDAK 10 meter aan met 5 meter gps afwijking.

Na een paar minuten stond de oregon op 0 meter en GDAK gaf toen 5 meter aan.

 

Het enige wat ik mis is de mogelijkheid van het bekijken op een kaart.

Ik weet niet of dit mogelijk is, maar het zou wel handig zijn.

 

Voor de rest niets anders dan lof over deze app, vooral de snelheid waarmee bestanden geopend worden is fenomenaal.

Wout ga zo door!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de mensen die graag een kaart willen hebben: OruxMaps

 

Standaard met OSM, Google maps en meer. Maar met een beetje knutselwerk, heb je de Garmin TOPO map op jouw GPS. Ik heb de procedure gevolgd om de Garmin TOPO kaart in OruxMaps te krijgen, zodat je offline kaart hebt en belangrijker, ook de bospaadjes.

 

Voor CacheZoeker heb ik contact met hun gezocht, zodat ik vanuit de applicatie hun applicatie kon aanroepen met waypoints. Deze interface zou nu GDAK ook kunnen gebruiken om OruxMaps op te starten met de Waypoints van de geocache.

 

- Robert

 

edit:

de link gevonden om Garmin TOPO kaart op jouw mobiel met OruxMaps te krijgen. Werkt prima.

http://mrfloris.com/blogs/garmin-topographic-maps-for-android-phone/

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels gdak aan de praat gekregen op mijn htc legend maar ik kan nog geen off line plaatjes zien. Met gsak heb ik grab images gedaan en in de map gdak gezet bij de data base. Wat doe ik hier niet goed? Ik las ergens dat er een . voor moet maar dat pikt hij niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om een directory met een punt te laten beginnen valt inderdaad niet mee. Daarom heb ik dat ook in GDAK geïmplementeerd. Als je GDAK de directory laat aanmaken dan moet het daarna niet zo moeilijk meer zijn.

 

Om te controleren of de juiste directory bestaat hoef je in GDAK alleen maat de menuknop in te drukken. Als je twee opties ziet (Setting en Searchbar) dan bestaat de .GrabbedImages al. Als je drie opties ziet kies dan voor Create Directories. Hierna kun je je telefoon via de USB-kabel op je PC aansluiten en je telefoon op "geheugen kaar openen" zetten. De methode kan per telefoon anders zijn, dus daar kan ik niet veel mee helpen. Maar als het goed is kun je hierna via windows de .GrabbedImages folder zien.

 

Vervolgens moet je de folder GrabbedImages van GSAK openen. Vanuit deze folder kopieer je de file files.db3 naar je .GrabbedImages folder op de SDCard. Daarna maak je een subfolder aan in .GrabbedImages. De naam maakt niet uit. Ik gebruik zelf gewoon 1. Daar kopieer je dan alle images naar toe.

 

Belangrijk: Als je meer als 20000 images hebt, kopieer dan alleen de eerste 20000 images naar je folder. Maak voor de overige images een nieuwe folder aan onder .GrabbedImages (bijvoorbeeld 2)

 

Ik hoop dat je dit een beetje begrijpt. Ik ben een pure techneut (nerd) en uitleggen is niet mijn sterkste punt. Maar er zijn nog wel anderen op dit forum die daar beter in zijn!

 

Succes

 

ben er ook mee bezig op een galaxy S2. begrijp ik het dat het alleen werkt als het bestand op een sd kaartje staat?

Is dat een telefoon die 2 sd-kaarten ondersteund? Dan moet je even rekening houden met het volgende:

 

Als je GDAK de folders aan laat maken, dan vraagt GDAK aan de telefoon waar de SDCard is. Bij telefoons met twee sdcards geeft de telefoon de interne sdcard terug. Dat is dus ook het kaartje waar je de GDAK folder dan zult vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul, heb je de USB kabel los getrokken? Bij mij waren de caches ook niet te zien tot ik de USB kabel verwijderde.

bewerkt door stekel98
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gebruikt de laatste versie van GDAK?

Je kunt de app een stoppen via de Android app settings, evt zelfs de gegevens wissen van de app.

Let erop dat Android hoofdlettergevoelig is.

Dus de naam van de GDAK map op de sd-kaart, moet gelijk zijn, inclusief hoofdletters, aan de naam van de database locatie in de GDAK settings!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het bestand staat erwel maar als ik gdak start gebeurd er niks. overzetten doe ik draadloos via Kies Air. volgens mij zie ik iets over het hoofd :lol:

Ik denk dat je mijn vorige antwoord over het hoofd gezien hebt, dus hiet is ie nog een keer:

 

Is dat een telefoon die 2 sd-kaarten ondersteund? Dan moet je even rekening houden met het volgende:

 

Als je GDAK de folders aan laat maken, dan vraagt GDAK aan de telefoon waar de SDCard is. Bij telefoons met twee sdcards geeft de telefoon de interne sdcard terug. Dat is dus ook het kaartje waar je de GDAK folder dan zult vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul, heb je de USB kabel los getrokken? Bij mij waren de caches ook niet te zien tot ik de USB kabel verwijderde.

Klopt, dit is standaard bij Android. Als je de telefoon via een USB kabel verbindt met de PC en beschikbaar maakt als massa opslag, dan moet je op dat moment geen applicaties opstarten op de telefoon indien die de SD kaart nodig hebben, want die zal ze niet zien.

Bij ontkoppelen geef je de SD kaart weer vrij voor de telefoonapplicaties.

 

Dus GDAK kun je ook het beste opstarten als de telefoon niet verbonden is met de PC.

 

- Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...