Spring naar bijdragen

Pas Na 100 Founds Legpermissie.


meelhopper

Aanbevolen berichten

<knip>

De regels worden bepaald in de US, dus ga die discussie dan daar voeren. Gelukkig zitten daar slimme mensen die heel goed weten waar ze mee bezig zijn en dan dit soort dingen afschieten.

 

Nou........ de powerline caches in de woestijn bij Las Vegas zijn daar niet echt een goed voorbeeld van

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zucht was mijn eerste reactie bij het lezen van deze topic titel.

Dat dacht ik ook, maar moest toch reageren na enkele keren lezen. Dwangmatig zullen we maar zeggen, net als het willen scoren buiten voor sommigen onder ons :blush:

 

Bovendien, wat heeft het voor zin om deze discussie hier te voeren? De regels worden bepaald in de US, dus ga die discussie dan daar voeren. Gelukkig zitten daar slimme mensen die heel goed weten waar ze mee bezig zijn en dan dit soort dingen afschieten.

Nou, misschien dat iemand zich dan toch achter de oren krabt en nadenkt voordat hij/zij wat aanbiedt bij .com

Inderdaad, draadjes genoeg over dit onderwerp, hetgeen betekent dat het ook leeft.

Welles, nietes hou je nu eenmaal overal. Zeker bij een hobby die zoveel vrijheid geeft als geocaching. Ook al worden de regels in de US bedacht, zij hebben me nog niet beperkt om dit spelletje te kunnen doen.

Afschieten? Natuurlijk, dot.com wil zoveel mogelijk deelnemers om hun toko te kunnen blijven bekostigen. Commercieel belang zeg maar!

@handleiding: gaat om afschieten van dit soort draadjes of ideeen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze discussie komt regelmatig voorbij en dat vind ik terecht, want er zijn telkens opnieuw cachers die zich afvragen hoe je de gemiddelde kwaliteit van caches kunt verbeteren.

Voor wie het ziet als een herhaling van zetten die iedere keer opnieuw tot hetzelfde oeverloze gezeur leidt: het gaat echt niet alleen om de ouwe hap die zich beter voelt dan beginnende cachers en wel eens even zal vertellen hoe het hoort.

 

En is dat trouwens wel zo? Voor mezelf sprekend: ik ben ouwe hap (7 jaar geleden begonnen). Ik voel me echt niet beter dan beginnende cachers maar ik denk wel dat voor een startende cacher anno 2010 heel anders aan de hobby begint dan in 2003:

- met veel mobieltjes kun je tegenwoordig cachen, je hoeft er (zeker als beginner) dus niet per se dure apparatuur voor aan te schaffen; het is gewoon het uitproberen van een onbekende functie van je nieuwe gadget.

- in 2003 hadden wij binnen een straal van 15 km rondom huis misschien 10 caches, tegenwoordig zijn het er op de meeste plaatsen honderden.

 

Is het gek om te veronderstellen dat veel beginnende cachers tegenwoordig gaan cachen zonder zich van tevoren verdiept te hebben in de hobby, en dat de kans groot is dat hun eerste gevonden cache een ‘micro bij een lantaarnpaal’ is? Als je zó aan cachen begint, is dat dus het beeld dat je ervan meeneemt. Als dat het beeld is dat je als beginner van cachen hebt gekregen, wat voor caches ga je dan zelf leggen? Precies, de kans is groot dat het ook een ‘micro bij een lantaarnpaal’ wordt.

 

Dan komt daar zo’n stelletje betweters die al lang cachen en die zeggen dat dat een flutcache is, dat je iets beters moet leggen. Als ik nu beginner was zou ik me afvragen: waarom zijn er dan zoveel van en waarom worden ze zo vaak gelogd? (Dat vraag ik me sowieso af ...)

 

Mijn teamgenoot (die overigens behoorlijk op cachen is uitgekeken) heeft een prima omschrijving voor flutcaches: kosten en moeite zijn gespaard.

 

Enkele voorbeelden wat betreft kosten en moeite:

- een fotorolletje met een verknipt A4’tje erin kost (bijna) niets.

- een cachepagina met twee regeltjes tekst kost weinig moeite.

- toestemming voor een cache in je eigen voortuin kost geen moeite.

- een ammobox met een logboek, pen en wat goodies kost al gauw 10-15 euro.

- aan een cachepagina met foto’s en achtergrondinformatie over de route ben je behoorlijk wat tijd kwijt.

- toestemming voor een cache (vaak inclusief WP’s) in een natuurgebied kost tijd, vraagt soms overredingskracht en is in sommige gebieden niet gratis; sterker nog, soms steek je er veel tijd in en lukt het uiteindelijk helemaal niet.

 

Dus ik zal wel simpel zijn, maar als ik in de overzichten zie dat de cachedoos een micro is ben ik al bijna afgehaakt. Tien tegen één dat bij het openen van de cachepagina een half A4’tje te zien is, plus een grote kans dat de verstopplek niet bijster interessant is. Is dat nou cachen? Als de maker geen moeite heeft gedaan doe ik het ook niet. Ben ik daarom arrogant?

 

Gelukkig zijn er in iedere jaargang cachers wel mensen die zich op den duur gaan afvragen hoe je iets kunt doen om de gemiddelde kwaliteit van caches te verhogen. Ze hebben helemaal gelijk! Ook al komt er geen pasklare oplossing uit de discussie, en is de kans niet groot dat ‘Amerika’ er iets aan doet: hoe vaker dit ter sprake komt, des te meer mensen gaan erover nadenken.

 

Groetjes, Fangorn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wereld verbeteren begint bij jezelf, niet bij het beperken van anderen.

 

Dit vind ik nou een mooie uitspraak :blush:

 

@ Team Aragorn: mooi pleidooi, met naar mijn idee goede argumenten!

bewerkt door JackHoe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat dit topic 100 reacties haalt lijkt het me verstandig dat het onderwerp wordt gesloten.

We hebben er allemaal even over kunnen meedenken en de nodige meningen zijn de revue gepasseerd.

Ik ben blij dat de sport nog steeds groeiende is en dat er dagelijks nieuwe cache®s bijkomen.

 

Waarom zou je het sluiten?

 

Waarom zouden niet meer dan 100 cachers een reactie mogen plaatsen.

 

Je zet een stelling weg, een discussiestukje wat tamelijk wat stof tot nadenken / discussie geeft voor de forumlezende cacher.

 

Nu komt die discussie een beetje op gang en nu zou het topic moeten sluiten?

 

"we hebben er allemaal even over kunnen nadenken" zeg jij.

 

Ik heb ze lang nog niet "allemaal" gezien, en "even meedenken" vind ik ook zowat.

Ik zou wel wat langer dan "even" willen meedenken, en dat geldt voor "allemaal" denk ik.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, ook ik heb flutcaches, maar dat zijn wel degene die het meest gevonden worden (CC Dedemsvaart en Slagharen). Ik heb erover gedacht om ze weer te archiveren, maar blijkbaar wordt er voorzien in een behoefte.

 

Wat is dan maatgevend voor jou in deze?

Het gegeven dat iets blijkbaar voorziet in een behoefte of het gegeven dat je zelf eigenlijk ook vindt dat het flutcaches zijn?

Voorlopig troost ik me met de gedachte dat ik er blijkbaar een boel cachers een plezier mee doe dat ik ze een extra puntje gun. Ik garandeer echter niet dat ik ze nog lang laat liggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg de Cache Tax invoeren, voor elke cache die je plaatst dien je 50 Euro te betalen (wederom een sarcastisch bedoeld)

Waarom niet voor elke cache die je vindt een euro betalen? Eens kijken hoeveel cc's er dan nog gevonden worden.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 2000, enkele maanden nadat Dave Ulmer de eerste geocache had verstopt, speurde de jonge beheerder van een webshop op Newsnet naar mogelijkheden om meer bedrukte petjes en sweaters aan de man/vrouw te brengen. Toen hij over geocaching las kreeg hij een gouden idee, waardoor hij nu aan het hoofd staat van een goed lopende onderneming met tientallen werknemers en een miljoenenomzet. Dat heeft hij bereikt zonder iemand te benadelen. Integendeel, met zijn website doet hij velen een groot plezier en elke dollarcent is eerlijk verdiend. Petje af, Jeremy.

 

Groundspeak is een commercieel bedrijf, dat op de eerste plaats streeft naar een zo groot mogelijke afzetmarkt. Daarom hoef je van Groundspeak geen enkele maatregel of spelregel te verwachten die het plaatsen van flutcaches zal ontmoedigen. Ook plaatsers en zoekers van flutcaches zijn immers klanten, en vaak de beste klanten.

 

Als je het spel wilt spelen bij geocaching.com moet je accepteren dat nog slechts een kleine en snel slinkende minderheid van medespelers enige waarde hecht aan kwaliteit van caches in de zin van een mooie wandeling die eindigt op een interessante plek . Steeds meer mensen zien geocaching als het spel waarbij je zo veel mogelijk doosjes moet vinden en dat lukt het best als er veel doosjes zijn verstopt op gemakkelijk bereikbare locaties.

 

Mensen die flutcaches plaatsen en zoeken zijn geen spelbedervers. Ze spelen het spel gewoon op hun manier en beleven plezier aan snel en simpel scoren. Waarom urenlang wandelen voor 1 puntje als je er in die tijd ook 10 kunt verzamelen? Kwaliteit is voor hen een cache die zich snel en eenvoudig laat vinden en een kwaliteitscache herken je aan een korte cachebeschrijving en zeer veel korte logjes. Kwaliteit, die wordt gewaardeerd met een Geo d'Or.

 

Een discussie als deze gaat dan ook volledig aan hen voorbij. De meeste (goedbedoelde) voorstellen om de kwaliteit van caches te verbeteren gaan immers ten koste van de manier waarop zij kwaliteit ervaren: als vlug en veel. We kunnen hier dus eindeloos praten over kwaliteitsverbetering, en doen dat al jaren, maar zowel Groundspeak als een groeiende meerderheid van geocachers zien het liefst grote aantallen simpele caches. Die zullen er dus komen, nog véél en véél meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, ook ik heb flutcaches, maar dat zijn wel degene die het meest gevonden worden (CC Dedemsvaart en Slagharen). Ik heb erover gedacht om ze weer te archiveren, maar blijkbaar wordt er voorzien in een behoefte.

 

Wat is dan maatgevend voor jou in deze?

Het gegeven dat iets blijkbaar voorziet in een behoefte of het gegeven dat je zelf eigenlijk ook vindt dat het flutcaches zijn?

Voorlopig troost ik me met de gedachte dat ik er blijkbaar een boel cachers een plezier mee doe dat ik ze een extra puntje gun. Ik garandeer echter niet dat ik ze nog lang laat liggen...

 

Zucht...hoe vaak moet ik nog uitleggen dat een CarpoolCache gewoon een soort op zich is.

Bij een CC weet je dat je asfalt, beton, staal en troosteloosheid zal vinden.

Vele malen beter dan een traditional zonder fatsoenlijke cachebeschrijving of die je ernstig teleurstelt in het veld.

Nee, geef mij maar zoveel mogelijk CC's, net als in Duitsland de zogenaamde Autobahncaches.

Probleem is dat je Nederland in twee-drie uur kunt doorkruisen en dus eigenlijk niet hoeft te stoppen om uit te rusten en even de benen te strekken op zoek naar een cache.

Daardoor lijken ze overbodig te zijn in ons kleine overbevolkte landje. En daarom wordt er tegen geageerd.

Maar ik dwaal af. Want eigenlijk wil ik genieten van lange multies met zoveel mogelijk leuke waypoints.

A multi-cache a day keeps the flutshit away............ :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, ook ik heb flutcaches, maar dat zijn wel degene die het meest gevonden worden (CC Dedemsvaart en Slagharen). Ik heb erover gedacht om ze weer te archiveren, maar blijkbaar wordt er voorzien in een behoefte.

 

Wat is dan maatgevend voor jou in deze?

Het gegeven dat iets blijkbaar voorziet in een behoefte of het gegeven dat je zelf eigenlijk ook vindt dat het flutcaches zijn?

Voorlopig troost ik me met de gedachte dat ik er blijkbaar een boel cachers een plezier mee doe dat ik ze een extra puntje gun. Ik garandeer echter niet dat ik ze nog lang laat liggen...

 

 

Laat ze nog even liggen dan ik wil ze graag nog doen. Niet omdat ik punten wil scoren maar omdat ik zo op plekken kom waar ik elke dag langs rij maar nog nooit ben blijven staan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met traditionals is niets mis, mits met verstand en liefde voor de hobby neergelegd. Hebben gisteren op Schouwen Duiveland een rondrit langs 21 traditionals gemaakt. Van te voren met hulp van GSAK en Mapsource de route uitgezet en hopsakee... gegaan. Het werd een fantastische dag, waarbij opviel, hoe fantasierijk de meeste caches waren verstopt. Bovendien hebben we Schouwen Duiveland op z'n mooist gezien!!!! Wij werden via de traditionals naar plekjes geleid, waarvan we het bestaan niet eens hadden kunnen vermoeden. Geweldig!!! Wel eens van de buurtschap "Dijkhuisjes" gehoord? Wij niet, maar we zijn er gisteren wel geweest....

 

Overigens konden we bij lang niet alle traditionals met de auto komen. Al met al hebben we nog aardig wat kilometertjes per voet afgelegd!!! En we hebben er volop van genoten!!!

 

Enneeee..... Gelukkig kent Schouwen Duiveland weinig Venix wijken..... Voordeurcaches hebben we dus niet gezien...... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...