Spring naar bijdragen

Pas Na 100 Founds Legpermissie.


meelhopper

Aanbevolen berichten

Of zie ik dat verkeerd :D

Je mag een eerste cache wegleggen, ongeacht je aantal founds en als die niet voldoende waardering krijgt kun je geen tweede wegleggen, totdat je ofwel de kwaliteit van die eerste cache verbeterd, of die eerste cache archiveert.

Ik verwacht dat er dan veel accounts bij komen. Accounts die enkel en alleen gebruikt worden om een cache te leggen.

Persoonlijk blijf ik meer verwachten van logjes die aan de legger duidelijk maken of de cache gewaardeerd werd, of juist niet. Wat mij betreft mag de afkorting tftc wel wat critischer gebruikt worden. TFYW (thanks for your work) of NTFTC (no thanks fot this cache) Wel dank voor de moeite maar geen dank voor de cache?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Of zie ik dat verkeerd :D

Iemand vraagt hier om hulp voor het vinden van een cache. (in dit geval toevallig een prachtige cache, een (oei, gevaarlijk) "kwaliteits-cache" zeg maar.

Wij hebben gelijk een oordeel klaar: die is nog te moeilijk voor jou! Doe eerst maar eens een paar simpele...

....en raden hem/haar vervolgens een paar eeehhh "oppikkers" aan

 

Dat verstaan wij onder helpen.

 

En daar begint het gedonder dus al.

 

In plaats van tips of hulp of samen die mooie cache gaan doen, sturen we hem naar die lantaarnpaal in het park (ja thex, bij dat hondenuitlaatveld) om te "leren" cachen. Die geven wij dus al vanaf de eerste cache misschien wel een verkeeerde indruk van het cachen mee.

 

Ik meen dat geocaching.nl meer doet. Er zijn cachers waar je mee op pad kan. Er zijn cachers die tipsgeven. we hebben de wike. En qwe hebben zelfs een ljst voor starters. Zie hiervoor een ander topic, onderin mijn handtekening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan hier wel 100 regeltjes quoten.

maar dat doe ik lekker niet !

 

ik kan iemand die niets met geocachen te maken heeft en zelfs nooit van had gehoord,

die had een super kinder route in elkaar gezet.

was wel op een kaart navigeren , maar op ieder punt lag een mooi gemaakt kistje en goed verstopt.

 

wel ben ik van stelling dat een newbee 10 tradi's,multi's en mystery's gedaan moet hebben,

om de formules en verstop technieken onder de knie te hebben.

 

maar het belangrijkste is toch het proeflopen!

zeker met een cache waar je variabelen in kan hebben.

 

laatst een serie van een zeer ervaren legger gedaan waarvan de bonus berekening ongeveer 120 km verkeerd uitkwam ???

dus de ervaring zegt niets,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk zijn er cachers die weinig gevonden hebben en vervolgens een mooie cache plaatsen.

Natuurlijk zijn er cachers met 1000 founds, die vervolgens nog steeds rommel blijven plaatsen.

Natuurlijk kun je nog steeds fouten maken, ondanks dat je veel ervaring hebt.

Natuurlijk zijn er altijd al teveel regels.

 

Maar wat ik zeg, is dat als de gemiddelde cacher meer caches heeft gevonden, dichtbij huis of ver weg, de gemiddelde cacher een beter gevoel krijgt van wat leuk is, wat origineel is, en ook van wat echt niet leuk is, en wat ook echt niet meer origineel is.

De gemiddelde cacher zal er dus profijt van hebben als hij wat langer wacht met leggen, namelijk totdat hij er wat meer gevonden heeft. En de gemiddelde cache zal vervolgens aan kwaliteit en originaliteit winnen. Daar ben ik echt van overtuigd, ondanks dat er natuurlijk altijd uitzonderingen zullen zijn, maar het gaat mij om de gemiddelde cacher, dus in algemene zin ben ik voorstander van maatregelen in die richting.

 

En ja, ik hoop ook van harte dat mijn soms kritische logjes een bijdrage kunnen leveren aan het besef over wat wel en wat niet leuk is aan bepaalde caches.

En ja, dat is ten dele subjectief. Maar het is wel mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wederom deze discussie al veel vaker gevoerd.

Ik ben tegen een dergelijk voorstel, in mijn ogen is de hoeveelheid logs totaal geen indicatie voor de kwaliteit die men kan leveren bij het opzetten van en cahche. Sterker nog het zou zelfs kunnen dat iemand die nog nooit een cache heeft gelogd en alleen bekend is met de theorie van gecoachen een veel betere cache weet te plaatsen dan een kilo-cacher. Het gaat bijvoorbeeld om creativiteit en dat is en gave waar je over beschikt of helaas niet over beschikt. Sterker nog iemand die helemaal blanco tegenover cachen staat is in staat om 'out of the box' te denken inplaats van reeds betreden paden op te gaan.

 

 

En tot slot stimuleerd dit soort onzin regeld het in de auto stappen om op een middagje even wat Carpool caches te loggen alleen omdat men dan aan en limiet voldoet. En voor mij persoonlijk heb ik altijd problemen met mensen die zichzelf een elitaire houding aannemen... dit in de zin van ik het er 100 gevonden dus ik ben beter en heb meer recht dan iemand die er 10 heeft gevonden. Dus wat mij betreft kan dit voorstel morgen ochtend mee met het grofvuil os zelfs direct in het riool gestort worden , alhoewel dat laatste een zware millieu belasting zal zijn want het is en vies voorstel :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wederom deze discussie al veel vaker gevoerd.

Tuurlijk, maar denk eens out of the box.

1) Willen we allemaal prof voetballer zijn, of kijkt iemand wat we kunnen ?

2) Als jij lid wordt van een club, waarom ga je dan de regels herschrijven. Wordt dan geen lid (ik bedoel je niet persoonlijk, maar de mens in het algemeen).

3) Overal in deze wereld wordt gesproken over NIVEAU's. Jawel, waarom hier dan niet, en alleen maar geleuter en geirriteer over ons Geocache POLDERMODEL.

4) Niveautje hoger komen => is uitdaging => kan leuk zijn => dus implementeren.

5) Alternatieven, ik was er voorstander van, werkt dus niet

 

Duzzz: laten we ons gaan organiseren zoals alle andere clubs dat ook doen. Bewijs maar eens wat je waard bent, en dan krijg je challange naar niveau.

Wat is hier in godes naam nou mis mee :D

 

Waarom moeten we de toppertjes uit een private bookmarklijst en dito forum draadjes plukken. Laat de onkundige cache rovertjes de micro's rapen, en breng een level aan voor wie wat meer wil.

Per splot: diegene die iets goeds willen worden benadeeld door diegene die alles goed vinden. Dat kan en mag niet het geval zijn.

 

Of is het geheim van cache vinden zo groot, dat niemand mag weten wat leuk en niet leuk is ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger waren er traditionals waar je 8km voor om moest lopen. Maar zoveel goede plekken hebben we niet in ons georgansieerde schone landje. Een beetje rommel, zoals in duitsland of belgie zou voor onze hobby niet gek zijn. Hoewel ....... de cache shark heeft me helemaal blij gemaakt in dit opzicht. Er zijn dus blijbaar wel degelijk mensen die een idee hebben wat echt leuk is, en met iets geheel unieks aan komen zetten. Blijkbaar zijn er ook plekken die dat supporten !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duzzz: laten we ons gaan organiseren zoals alle andere clubs dat ook doen. Bewijs maar eens wat je waard bent, en dan krijg je challange naar niveau.

Wat is hier in godes naam nou mis mee :o

 

Waarom moeten we de toppertjes uit een private bookmarklijst en dito forum draadjes plukken. Laat de onkundige cache rovertjes de micro's rapen, en breng een level aan voor wie wat meer wil.

Per splot: diegene die iets goeds willen worden benadeeld door diegene die alles goed vinden. Dat kan en mag niet het geval zijn.

 

Of is het geheim van cache vinden zo groot, dat niemand mag weten wat leuk en niet leuk is ?

 

ik lees hier zomaar http://feedback.geocaching.com :no:

 

Misschien is het een aantal mensen nog niet opgevallen maar dit is een wereldwijde hobby........ En in Amerika hebben sommige mensen ook geen notitie van wereldwijd :no: 1 van de mensen daar wil de attributes die de afstaand aangeven in miles ipv KM's omdat deze persoon in de USA woont en niet met KM's uit de voeten kan. Kan het nog gekker??????

 

Kortom, de discussie over kwaliteit hebben we gehad, deze discussie is hier ook al eens gehouden en wat heeft het opgeleverd? Een aardig stuk proza in het forum dat soms nog eens wordt nagelezen.

 

Ik ga nog een cache hier in Stockholm doen en weer naar huis,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas na 100 finds legpermissie? Ben ik even blij dat Dave Ulmer zich niet aan deze (al veel vaker voorgestelde en telkens afgeschoten) 'regel' heeft gehouden!

 

Dit is direct de reden dat ik tegen de invoering van een dergelijke en in mijn ogen onzinnige regel ben. ‘Slechte’ caches kunnen immers ook geplaatst worden door plaatsers meer dan 100 finds terwijl cachers met minder dan 100 finds evengoed ‘goeie of mooie’ caches kunnen plaatsen. Het is juist het verschil in het aanbod dat voor de grote variëteit aan caches zorgt waardoor ik creatieve en bijzondere caches extra waardeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...