Spring naar bijdragen

Pas Na 100 Founds Legpermissie.


meelhopper

Aanbevolen berichten

Ik zie liever dat het verplicht wordt dat men de puzzel/wandeling laat proeflopen/puzzelen door 1 of meerdere teams

Zo kan je de fouten eruit halen en tips/advies krijgen wat er anders of beter kan

Gebeurt gewoon te vaak dat er fouten zitten in de rekensommetjes of in de waypoints

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Daarbij komt ook nog eens.... Er kan hier op dit forum van alles bedacht worden. Slechts 5 tot 15% van de cachers zal de boodschap tot zich nemen (de rest heeft nog nooit van dit forum gehoord) en juist diegenen, die hier regelmatig komen en dus blijkbaar geinteresseerd zijn in de achtergronden van hun hobby hoef je niet te vertellen hoe het moet.

Kleine nuance, Ik vermoed dat een groot deel van de cachers die juist deze hobby een warm hart toedragen het forum niet bezoeken gezien de aard van de discussie. Dat doet niets af aan hun interesse in de achtergronden, maar zegt meer iets over het niveau van de discussies op dit forum. Overigens zijn dat niet de afgescheiden fracties oid (maar dat lijkt me welhaast overbodig om te melden). Het lijkt me daarom ook niet gepast om een mening van de mensen die hier juist op dit forum komen als de waarheid aan te nemen. Dat zou een te beperkte doelgroep zijn.

Fire5

 

Daar heb ik geen oordeel over. Ik weet niets van afsplitsingen - afgescheiden fracties - dissidenten etc. en ik geloof ook niet, dat ik er IETS van wil weten.... Ik laat dat graag aan het CDA over..... Ik kan alleen vaststellen, dat er op dit forum best wel eens waardevolle tips gegeven worden. Dit in tegenstelling tot andere nederlandse geocaching sites, die ik nog nooit op iets waardevols heb kunnen betrappen.... (maar geef direct toe, dat ik die sites al in geen jaar meer heb bezocht...)

 

En is het niet net als wat sommigen zeggen van voortuincaches?? Als je iets niet wilt lezen, dan lees je het toch niet???? :rolleyes::blink::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Totaal nutteloos? Dat weet ik niet.

Er komen hier genoeg gasten die ook topics lezen en toch iets mee krijgen van deze discussies en de daarin geschreven zorgen.

Ook komen hier relatief veel starters, die vaak de oude discussiedraadjes niet hebben meegekregen.

Echter, dat neemt niet weg dat de eigenlijke voorbeelden van hoe "we" het zouden willen hebben, in de praktijk plaatsvinden.

Dit forum en andere internetplekken om zaken te bespreken, bereiken inderdaad maar een klein aantal van alle cachers.

Zelf goede caches neerleggen, oudere en wat minder goede caches (van een eerder leerproces) archiveren, goed onderhoud, een eerlijke bevinding van de beleving in je logs schrijven, en vooral ook een goede uitleg bij het introduceren van nieuwe mensen, je hulp aan bieden en een goed gesprek over cachen bij bijvoorbeeld events en in de media.

Het lijkt me dat al deze zaken wel wat kunnen bijdragen aan een betere kwaliteit, al zullen uiteindelijk toch veel mensen ontevreden blijven, omdat hun "ideale" plaatje van goede caches niet wordt gehaald.

Maar dit is wat je kunt doen aan verbetering en vergroting van ieders plezier in Nederland. Zelf goed bezig zijn en de ander op een goede wijze aansteken met je enthousiasme.

Dat krijg je met meer regels m.i. echt niet voor elkaar.

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat er zoveel caches zijn en dus slechte caches. Stel dat je in Nederland nog maar de helft (ik noem maar wat) van de huidige caches zou hebben. Dan zou het bij de overgebleven caches wel erg druik worden.

 

:rolleyes: Ha, ha, ha, ja zo kun je het ook bekijken, maar,..... zou het ook niet eens kunnen dat daar dan weer dubbel zoveel "mooie" voor in de plaats komen? Mjammie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb ik geen oordeel over. Ik weet niets van afsplitsingen - afgescheiden fracties - dissidenten etc. en ik geloof ook niet, dat ik er IETS van wil weten.... Ik laat dat graag aan het CDA over..... Ik kan alleen vaststellen, dat er op dit forum best wel eens waardevolle tips gegeven worden. Dit in tegenstelling tot andere nederlandse geocaching sites, die ik nog nooit op iets waardevols heb kunnen betrappen.... (maar geef direct toe, dat ik die sites al in geen jaar meer heb bezocht...)

Ik wil daar ook niets van weten, maar dat was niet de kern van mijn post. Ik verwijs niet naar andere geocaching sites, ik geef enkel aan dat vele gewaardeerde cachers dit forum niet meer bezoeken vanwege het [edit] gediscussieer over wat wel en wat niet en dat deze gewoon genieten van het spelletje.

Fire5

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als gezegd, ik vind het wel meevallen. Natuurlijk zijn er draadjes, die mij niet interesseren. Dat zal voor iedereen gelden. En ik ben het helemaal met je eens, dat het niet zinvol is om voor dit forum thuis te blijven, terwijl er buiten nog zo veel mooie caches liggen. Want ik moet wel eerlijk zijn... 80 % van de caches hebben we met veel plezier bezocht en gelogd. En het schrijven van logjes vind ik ook nog steeds een groot genoegen....

 

En die 20% dan? Ach, daar hadden we het in dit draadje over en daar gaan we geen oplossing voor vinden.... We houden het af en toe maar bij een "wat scherper logje".... Misschien helpt het....

 

Ik kan me overigens wel vinden in de manier waarop Sivota hierboven over het nut van het Forum schrijft. Er schuilt veel waars in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie liever dat het verplicht wordt dat men de puzzel/wandeling laat proeflopen/puzzelen door 1 of meerdere teams

Zo kan je de fouten eruit halen en tips/advies krijgen wat er anders of beter kan

Gebeurt gewoon te vaak dat er fouten zitten in de rekensommetjes of in de waypoints

Dat ben ik niet met je eens. Het is toch niet erg dat er een foutje inzit aan het begin? Daar hebben ze maagden/goud jagers voor uitgevonden. Die halen eventuele foutjes er wel uit. Als er na +/- 5 founds maar geen structurele fouten meer inzitten.

 

Q :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie liever dat het verplicht wordt dat men de puzzel/wandeling laat proeflopen/puzzelen door 1 of meerdere teams

Zo kan je de fouten eruit halen en tips/advies krijgen wat er anders of beter kan

Gebeurt gewoon te vaak dat er fouten zitten in de rekensommetjes of in de waypoints

Dat ben ik niet met je eens. Het is toch niet erg dat er een foutje inzit aan het begin? Daar hebben ze maagden/goud jagers voor uitgevonden. Die halen eventuele foutjes er wel uit. Als er na +/- 5 founds maar geen structurele fouten meer inzitten.

 

Q :rolleyes:

Dat is ook zo, Er zijn zat cachers die enorm kicken om een FTF te scoren. Als je dat wilt moet je er ook maar wat voor doen en er voor over hebben dat er kleine foutjes in kunnen zitten, :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ene dag zin om makkelijk te cache en dan doen we een zooi makkelijke oppikkers dan weer zin in een multie en dan is in een event.

Zo blijf je voor elke stemming en voor iedereen iets leuks houden.

Dit is ook mijn manier van cachen. Is het een mooie dag, dan zoek ik een goed gewaardeerde cache uit de Geo d'Or-lijst, of van een cacher waarmee ik bekend ben met de manier van leggen. Zo zijn er ook cache-leggers die ik liever over sla, of juist wat verder voor te rijden. En soms heb ik zin om wat oppikkers te doen, en weet ik dus ook dat ik mijn verwachtingen niet al te hoog moet hebben.

 

Waarom zouden we regels maken als we niet durven te zeggen dat een cache niet de moeite waard is? Vertel op een nette manier dat je de locatie of verstopmethode niets vindt, maar laat de legger in zijn/haar waarde. Deze heeft er immers moeite voor gedaan en is misschien niet zo'n enorm creatief brein als jijzelf. En wil je een cache niet doen, doe 'm dan niet. Wees eerlijk maar respectvol als iets niet deugt, ipv een lovende log schrijven terwijl je 'm niets vindt. Hoe huichelachtig is dat!

 

Het lijkt me eerder een zaak aan de assertiviteit van de gemiddelde cacher te werken ipv de regels aan te scherpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reviewer moet een nieuwe te leggen cache afkeuren als deze te dicht op een anderebestaande cache komt te liggen of te dicht bij een ' stage of a multi'. De revieuwer kan dat met een oogopslag zien en toch liggen heel veel caches te dicht op een andere cache. Laatst lag een nieuwe traditional nog geen 10 meter vanaf een stage of a multi.

En in Heerlen bij liggen 2 caches op nog geen 40 meter afstand van elkaar!

Dus de reviewer zou daar veel strenger op moeten toezien en zo'n cache moeten afkeuren en als het toch is gebeurd zou de nieuwe cache alsnog gearchiveerd moeten worden. De nieuwe legger weet dan dat hij zich de moeite kan sparen en zich eerst moet verdiepen in andere caches en terdege moet onderzoeken of er geen andere cache of stage of multi in de buurt ligt.

 

De reviewer kan niet alles zien. Ter informatie:

1) bij het aanmaken van caches was het voor medio 2006 (als ik het me goed herinner) nog niet verplicht alles stages aan de reviewer door te geven. De reviewer kan niet zien wat niet is doorgegeven van oudere caches en kan dan dus ook niet een nieuwe cache afkeuren als ie van de oude owner niet de juiste gegevens kent.

2) Er zijn cache-owners die na het publiceren van de cache hun cacheplek aanpassen, maar dit vergeten in de additional waypoints te verwerken. Ook dat kan de reviewer niet zien. Komt er dan een nieuwe in de buurt van de verplaatste oude, dan ziet de reviewer daar helemaal niks van en kan ie dus ook niets afkeuren. Je kunt dan dus als vinder twee caches binnen 10 meter van elkaar vinden, terwijl ze volgens de reviewergegevens veel verder uit elkaar zouden moeten liggen.

3) Er zijn gevallen bekend van cache-owners die de reviewer bewust om de tuin leiden bij het plaatsen van een multi of mystery omdat ze bv onvoldoende toestemming voor een bepaald gebied hebben geregeld, of omdat ze hun eigen cache op een bepaald plekje willen plaatsen, maar weten dat ze hem wegens een afstandsconflict niet goedgekeurd krijgen als ze de echte coordinaten opgeven. Ook in dat geval kunnen 2 caches binnen 161 meter van elkaar komen zonder dat de reviewer daar weet van heeft.

 

Reviewers zijn ook maar mensen en maken heus wel eens fouten, maar het is kort door de bocht te stellen dat ze strenger zouden moeten toezien op afstandsconflicten als je nagaat dat er vaak iets heel anders aan de hand is dan je op de eerste blik zou denken.

 

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet eerst toegeven ik heb niet het hele topic gelezen heb.

Maar het idee maakt mij alleen al gek.

 

Ik heb zelf nu na twee jaar 60 cache gelopen en ik merk dat ik steeds kies keuriger wordt met wat ik wil lopen.

Ik heb deze zomer op zulke vieze plekken moeten zoeken nee dat wil ik nooit meer.

Nu heb ik een cache verstopt zeker niet te moeilijk om te vinden maar ik krijg mailtjes van mensen met rond de 100 founds en die kunnen hem niet vinden.

Dan ga je kijken naar wat ze dan gevonden hebben 95% is vlugge snelle oppikkertjes waar je niet te lang naar moet zoeken. En die 100 zijn gevonden in 2 maanden tijd.

 

Het is mijn ogen een volstrekt waardeloos idee om er een getal als aantal gevonden caches aan vast te plakken of jaren ervaring. Dat heeft in mijn ogen er niets mee te maken of je een goede cache kan maken of niet.

Ik denk dat de leger niet een cache moet leggen om zijn eigen ego maar om een ander te plezieren en iets bijzonders te laten zien wat je als niet local nooit kan vinden.

 

Misschien zou er een meldpunt kunnen komen voor waardeloze caches en als er een x aantal meldingen over een cache zijn een cache controle team langs gaat en als de cache echt zo belabberd is hij wordt verwijderd maar daar ben ik ook geen voorstander van.

 

Ook bij mij in de buurt zijn cache beslist niet op een mooie of originele plaats en vies verstopt maar goed ik lees toch bij die cache dat mensen het geweldig vonden en o zo origineel verstopt.

Tja er zijn vele caches en net zo veel soorten cachers.

Misschien een aparte afdeling maken voor snelle oppikkers. Want ik geloof met 10 mooie wandelingen (waar je wel een paar uurtjes mee bezig bent) heb je vaak meer ervaring dan met 100 snelle oppikkers waar je even met de auto langs gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu geocachen steeds meer onder de aandacht komt via internet, krantenberichten en t.v.-programma's denk ik dat de tijd voorbij is dat geocachen een geheimzinnig en stiekem spel was; van mij mag het spel in Nederland meer algemene bekendheid krijgen al vind ik wel dat men op moet passen dat leuke caches niet door onwetenden of door lomperiken worden vernield.

 

Keer op keer vertelt men mij dat mensen zelf hun verantwoordelijkheid moeten dragen en ik denk dat dit ook goed is binnen dit spel: vind je zelf dat een cache aan bepaalde kwaliteitsnormen moet voldoen dan maak je zelf een cache die aan die normen voldoet waarmee je ook meteen een voorbeeld geeft van hoe volgens jou een cache er uit moet zien.

 

Als zoeker ben je nu éénmaal afhankelijk van wat anderen hebben verstopt; enerzijds heb ik het geluk dat de caches die ik leuk vind om te doen voor mij bereikbaar zijn, anderzijds heb ik de pech dat grote gebieden om mij heen vol liggen met caches die mij niet aanspreken maar: ik ben niet verplicht die caches te zoeken.

Het is aan de cache-zoeker om zelf een leuke cache uit te zoeken maar inderdaad: als de caches in jouw omgeving b.v. minder dan 20 geo d'orrs hebben en caches met een hogere score buiten jouw bereik liggen dan is dat niet leuk.

 

toevoeging:

 

De regel dat caches onderling een bepaalde afstand van elkaar moeten liggen: zou er onderscheid gemaakt kunnen worden, hiermee voortbordurend op de vorige reactie boven mij: gooi maar neer micro's voor de puntjesjagers en de echte prachtige caches die een lintje verdienen toelaten in eenzelfde omgeving zodat iemand die een mooie cache wil neerleggen niet gehinderd wordt door iemand die met fotorolhouders aan het strooiën is geweest...

bewerkt door seahopke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...