mmjjt Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 Waarom word er toch zo snel negatief gereageerd en gereageerd met theorieën en aannames? In het kader van deze complottheorieën heb ik er nog één: Is iemand al eens op het idee gekomen dat GC op de hoogte van Twitter is gekomen door hun eigen survey. Zou er niet misschien iemand zijn geweest die per ongeluk "het idee" geopperd heeft om voortaan Twitter te integreren in GC zoals "wij allang doen in NL" Ohh en voordat er naar mij wordt gewezen, nee ik heb geen twitter, nee ik was het niet en ja een TFT scoren is best lekker
De Roode Loper Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dat die notify mails kan ontvangen? als ik ga naar de homepage van GC.nl kan ik alleen NL invoeren, maar weet niet waar je dan je home coord kan instellen, zoals ik hierboven ergens lees..Zeer jammer dat die Tweets niet meer mogen. Scheelt heel wat gezoek en gedoe, maar ok. De notify's kunnen alleen als je premium member bent bij .com. Dus niets instellen/aanvragen bij .nl. Zoek eens op de WIKI van dit forum (zie rechtsboven).
Team WilP Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 (bewerkt) Zo heb je de voor- en nadelen van zowel .nl als van .com Het nadeel van het voordeel bij .com is dat je er voor moet betalen. Je moet je dus afvragen of je dat wilt, je krijgt er, bij een ja, ook nog een paar dingen extra voor bij. (Queries e.d.) Ik snap die amerikanen wel, maar vind het wel heel jammer, het gaat tenslotte, mondiaal gezien, maar om een Kruimeldief Daarnaast vind ik de kosten voor een PM meer als de moeite waard, ik zie het ook als een soort contributie van een club die iets faciliteert waar ik dankbaar en veelvuldig gebruik van maak. (kosten in januari € 22,00 voor weer een heel jaar, kom daar maar eens mee aan, bij welke club of vereniging dan ook) edit: = tikvaut en aanvulling laatste zin. 22 april 2010 bewerkt door Team WilP
Team Tabak Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 Heb met belangstelling dit draadje doorgelezen. Wat mij opvalt is, dat er van vele kanten met een beschuldigende vinger richting "iemand" gaat, die "geklikt" zou hebben? Niemand kan die beschuldiging echter hardmaken en niemand weet ook zeker, dat het "geklik" heeft plaatsgevonden. Er zijn vele manieren te bedenken, waardoor Groundspeak bemerkt heeft, dat mensen hier (en het zal ook wel in andere landen gebeurd zijn) via Twitter op de hoogte zijn gebracht. Persoonlijk wist ik niet eens, dat er getwitterd werd, want ik doe niet aan twitteren. De melding per e-mail werkt uitstekend en ik ga sowieso niet 's nachts mijn bed uit om een puntje te scoren. Maar er kan toch niemand zijn met gezond verstand, die het merkwaardig vindt, dat de mensen van Groundspeak hun belangen trachten te beschermen. Ik heb geen idee, hoeveel mensen daar werkzaam zijn, maar dat zij graag hun inkomsten willen behouden, lijkt me voor de hand liggend.... En voor de prijs van zo'n 10 pilsjes ben je een jaar lang premium member. Ik zou die extra features (met name de combinatie GSAK en Pocket Queries) voor geen goud meer willen missen. Dus pak het sportief op. Neem het zoals het is. En als je eens een cache mist.... So what? Wedden, dat ie er morgen ook nog ligt???
haakmeer Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 Zo heb je de voor- en nadelen van zowel .nl als van .comHet nadeel van het voordeel bij .com is dat je er voor moet betalen. Tja je koopt een Gps van gemiddeld €300,-- je verrijd tig liters aan brandstof om bij een cachelocaties en events te komen, Je koopt munten TB's en andere dingetjes, en na het cachen is de big M (of andere variant) de gelukkige waar je een versnapering koopt. En dan kan die paar $$ er niet meer vanaf? terwijl de dollar erg gunstig staat.
Track_leader Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 Tja je koopt een Gps van gemiddeld €300,-- je verrijd tig liters aan brandstof om bij een cachelocaties en events te komen, Je koopt munten TB's en andere dingetjes, en na het cachen is de big M (of andere variant) de gelukkige waar je een versnapering koopt. En dan kan die paar $$ er niet meer vanaf? terwijl de dollar erg gunstig staat. Heel treffend
GoudHaartje Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 Zo heb je de voor- en nadelen van zowel .nl als van .comHet nadeel van het voordeel bij .com is dat je er voor moet betalen. Tja je koopt een Gps van gemiddeld €300,-- je verrijd tig liters aan brandstof om bij een cachelocaties en events te komen, Je koopt munten TB's en andere dingetjes, en na het cachen is de big M (of andere variant) de gelukkige waar je een versnapering koopt. En dan kan die paar $$ er niet meer vanaf? terwijl de dollar erg gunstig staat. Ik ben PM, maar vond de twitter berichten gewoon leuk omdat je vaak zag wie eropaf ging. Dat was de lol er van. Zo van : welke ###### gaat er nu nog op pad ? gniffel gniffel. Nou, deze ###### heeft dat ook meerdere keren gedaan en heeft ongelofelijk veel lol gehad.
GoudHaartje Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 oeps ik heb een stout woord gezegd, sorry zal er mafkees van maken
Bloodwoosj Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 Feit: GS staat andere vormen van notify-berichten dan degene die zij zelf aan PM members verstrekken niet toe. Feit: gebruikers van de gc.com site hebben zich akkoord verklaard bij de geldende (spel)regels neer te leggen eveneens met het gebruik van de data middels de T.O.U. Feit: ook ik vond de gemaakte berichtgeving via twitter, zowel in NL, als de B en D variant heel handig, informatief en leuk en ook ik vind het jammer dat het is moeten stoppen Speculatie: iemand zou "geklikt hebben" (volgens sommigen is dit ook een feit, ik laat het in het midden want ik kan het niet beoordelen) Feit: GS heeft vriendelijk gevraagd aan diverse uitvoerenden om deze berichtgeving te stoppen Feit: In het verleden heeft GS ook andere activiteiten die niet overeenkomen met hun T.O.U. stil te leggen (bv het aanbieden op sommige sites van complete gpx-bestanden van een heel land). Wat nu gebeurt is is niet typisch Nederlands (zoals een hele enkeling hier en elders lijkt te willen insinueren) Wat mij betreft jammer dat het is moeten stoppen, maar heel begrijpelijk. Wat mij betreft geen vingertjes wijzen of zondebokken zoeken. GS heeft regeltjes gemaakt, we houden ons eraan en spelen een spelletje, of we houden ons er niet aan en krijgen als GS dat goed dunkt een vermanende reactie of de vraag een ander spelletje te gaan zoeken. Wie vrijheid blijheid wil of zich niet aan de regels van GS wil conformeren, moet niet gaan wijzen naar deelnemers die dat wel willen of deelnemers die geen probleem met die regels heeft. Het lijkt wel alsof GS de vijand van de cachers is en je als cacher vooral niet moet proberen om "met de vijand te heulen door te klikken". Anti is in en pro is uit? Mmmm, niet zo mijn ding. Ik vind ook wel leuke doosjes zonder twitter. En daarnaast, het blijft leuk om andere cachers op twitter te volgen ;-) Greetz Bloodwoosj.
superboppe Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 Mag ik wel mezelf Twitteren als er een nieuwe cache uitkomt, en in welke plaats dat is?
Ringeling Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 Ik geloof namelijk niet dat Groundspeak door deze service inkomsten misloopt. Dus niemand ondervind hier nadeel van, terwijl een groot aantal mensen deze service wel op prijs stelde. Ergens eerder in ditzelfde topic wordt de volgende zin gebruikt: [PS: Misschien toch gaan nadenken over premium member...] Er zijn blijkbaar dus mensen die door het niet meer beschikbaar hebben van deze informatie er nu wel over nadenken om PM te worden. Nee hoor!!!
christoffel2010 Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 Zelf twitter ik niet, weet zelfs niet wat het is, maar heb nu het gevoel dat ik iets gemist heb. Ik loop en log caches, maar nooit op het net, dus mis ik schijnbaar wat, maar weet niet wat.
MatsRetep Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 Ik Twitter wel en had, en nog steeds trouwens, Kruimeldief erbij staan het was leuk om te zien dat er nieuwe online kwamen vooral als ze net buiten die 20 km grens lagen Als ons iets verboden wordt omdat het tegen de regels is en we laten hier ons ongenoegen merken worden we vaak gewezen op de regels die we allemaal moeten kennen etc etc Ik vond de eerste reactie's via Twitter dan ook wel opmerkelijk en dacht alleen maar: uiteindelijk zijn we allemaal hetzelfde in ons doen en laten
Geo-Ewoud Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 Persoonlijk vind ik de notificatie service handiger, aangezien ik regelmatig op pad ben en mijn email gesyncd wordt op mijn tel. Die kleine vertraging af en toe kan ik goed meeleven.
christoffel2010 Geplaatst 22 april 2010 Geplaatst 22 april 2010 Snap en kan er nog niet veel mee. Zal wel eens gebeuren, hopelijk snel want dit is iets vreemd voor mij.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden