Spring naar bijdragen

Twitter Nieuwe Caches


mar-ine

Aanbevolen berichten

Troost je: er zijn ook beginners die geen zin hebben aan dergelijke hypes mee te doen :(

Ik doe het weliswaar met een Vista hcx, maar het kaartmateriaal gebruik ik eigenlijk alleen voor fietsnavigatie. Caches zoeken doe ik lekker op het pijltje, want dat is veel boeiender :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien is het wel zo eerlijk tegen over andere medecachers die geen twitter gebruikers zijn.

Eeerlijk? Wat is eerlijk? Gelijke kansen? Ik heb geen gelijke kansen als er een cache online komt tijdens mijn werktijd. Ik werk voltijd, dus is er ongelijkheid ten opzichte van een deeltijder. Zo zijn er nog genoeg andere dingen te bedenken, heb geen auto etc. :( .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen moet dat voor zichzelf weten, maar ik zie dat soort zaken veelal als een deel van de steeds maar verder gaande race om sneller te zijn, eerder te zijn, modernere spullen te hebben. En ik doe daar alleen maar aan mee voor zover ik er echt niet aan kan ontsnappen. :(

 

Het zal allemaal wel.

Ik print gewoon een papiertje uit, maak onderweg notities met een ballpoint, heb een Geko 301 (hoe durf je he, anno 2010) die alles doet waar ik behoefte aan heb, heb een apart fototoestel bij me dus het fotograferen van mijn GPS én de cache of de lokatie is ook geen probleem. Verder kijk ik gewoon lekker om me heen als ik een cache loop die bij voorkeur ergens buitenaf ligt en ik dus ook van de omgeving en de natuur kan genieten.

En oh, ja, dat doe ik dan zonder het geluid van een schetterende iPod of andere Mp-speler in mijn oren. Ik hoor liever de natuur om me heen. :crybaby:

 

Tja, dat is de manier om dit te doen, maar ja een groot gedeelte is gefocust op punten jagen en vooral op FTF jacht.

 

Maar ik ben helemaal met je eens, gewoon genieten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je deze Twitter-feed?

 

http://twitter.com/GCPublishedNL

 

 

Lijkt me niet meer dan logisch dat gc.com dat niet wil hebben. Het Premium membership kent als een van de voordelen het ontvangen van een notificatie. Als die informatie daarbuitenom ter beschikking komt doet dat daar afbreuk aan.

Groundspeak is immers een commercieel bedrijf.

 

Lijkt me inderdaad niet zo vreemd dat het niet meer mag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf vind het jammer dat deze service niet meer mocht op de oude manier,

heb er veel plezier van gehad, maar de nieuwe manier heeft ook wel wat.

Deze treat heeft in ieder geval mij weer een tip opgeleverd (ignore listing).

 

Het mooie van een hobby zoals geocachen is dat een ieder het kan spelen op zijn of haar eigen manier.

De haalt zijn voldoening, bij het gaan voor de punten, terwijl een ander helemaal back to basic in deze hobby staat.

Dat is de vrijheid van het spel.

Ik vind het leuk om te proberen zo snel mogelijk een nieuwe cache te vinden, maar ga daar niet half nederland voor afreizen, andere doen dat wel, of helemaal niet.

Wanneer ik de volgende keer een multi door een stil natuur gebied loop, geniet ik daar ook van.

Zoveel mensen , zoveel wensen, als iedereen mekaar hierin in zijn eigen waarde laat, scheelt dat volgens mij een hoop onnodige discussies en scheve gezichten.

 

Laten we voorop stellen dat het maar een spelletje is. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik nu een e-mail bericht krijg (via de notification-dinges), mag ik die dan doorsturen naar een vriend?

Misschien woont die vriend wel dichter in de buurt?

 

Of wordt ik dan ook gestraft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of wordt ik dan ook gestraft?

 

 

Ja en voor elk berichtje dat je ver/doorstuurt strepen ze ook een gevonden cache van je lijst af. :(

 

Maar wees eerlijk voor een aantal mensen is het een van de redenen om PM te worden.

Een GC.com / Grounspeak is een commercieel bedrijf..... alles gaat om geld ook jouw/onze hobby.

bewerkt door tukkerboertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat GC het niet wil hebben is mogelijk vanwege het feit dat zij een betaalde service hebben en deze niet willen laten concureren tegen een gratis service. De kans zou dan bestaan dat PMs weg lopen. Ach, dat betwijfel ik tenzeerste.

Misschien is het wel omdat Kruimeldief ze twitterde. Hij is een GC medewerker en heeft zich aan bepaalde regels te houden. Als één zo'n regel zou zijn dat hij niet de nieuwste caches mag noemen, dan is dat een reden die ik zou kunnen onderschrijven dat er mee gestopt zou moeten worden door Kruimel.

 

Tja, het is spijtig. Twitter was eenvoudiger te volgen dan de emailtjes vind ik.

 

Maar de voetbaluitslagen vind ik ook wel aardig :(

 

-Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

................Ben benieuwd welk geitenwollen sokken type hierover geklaagd heeft...............

Ik denk niet dat het de geitenwollensokken-types zijn die hierover klagen. Het zijn denk ik juist de geitenwollensokkentypes / neo-hippies die zich verzetten tegen regels, restricties en het commerciële Groundspeak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd welk geitenwollen sokken type hierover geklaagd heeft.

 

Lijkt bijna wel censuur...

 

Geitenwollen sokken types lopen niet met een GPS op zoek naar een kistje in de NATUUR en rijden weinig auto, en zullen al helemaal niet tevreden zijn over de milieulasten die alle satellieten bij elkaar veroorzaakt hebben.

Dus..........verklaar je nader???

 

Maar wees eerlijk voor een aantal mensen is het een van de redenen om PM te worden.

Een GC.com / Grounspeak is een commercieel bedrijf..... alles gaat om geld ook jouw/onze hobby.

En wij sponsoren Groundspeak helemaal gratis en voor niets omdat we zelf de caches leggen.

Dat is toch wel erg slim. Over de rug van een zooitje ongeregeld je geld verdienen :(

Of mag je Groundspeak dankbaar zijn dat je iets leuks kunt doen met GPS, internet en buitensport?

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wij sponsoren Groundspeak helemaal gratis en voor niets omdat we zelf de caches leggen.

Dat is toch wel erg slim. Over de rug van een zooitje ongeregeld je geld verdienen :(

Of mag je Groundspeak dankbaar zijn dat je iets leuks kunt doen met GPS, internet en buitensport?

Vergeet niet dat Groundspeak jou ook gratis caches laat zoeken. Je kunt daar gewoon een gratis account aanmaken en dan heb je alle informatie tot je beschikking die je nodig hebt om die caches ook te gaan zoeken.

 

Daarnaast bieden ze een aantal additionele diensten, waar ze een geldbedrag voor vragen om daar gebruik van te mogen maken. Hier zitten een aantal nuttige features in (zoals PQ en Notifications) die het interessant maken voor een groot publiek om dat (naar mijn mening lage) bedrag te betalen en zo hun (Groundspeak) eigen bestaansrecht te garanderen. Als diezelfde informatie daarna opeens gratis beschikbaar wordt gemaakt kan ik me heel goed voorstellen dat Groundspeak daar niet blij mee is.

 

Om die reden zijn GCNotifyNL, GCPublishedNL, GCNotifyDE en GCNotifyBE (die allemaal van mij zijn/waren) per vandaag dan ook gestopt met het tweeten van de notificaties. Ze zijn ooit als persoonlijk leer-projectje en voor persoonlijk gebruik door mij begonnen om de Twitter API in combinatie met C# en Linq te leren kennen, daarbij niet wetend dat het zo'n succes zou worden onder de Nederlandse geocachende Twitter community. En omdat Kruimeldief ook al soortgelijke informatie op Twitter plaatste heb ik er toen ook nooit bij stil gestaan dat ik daarmee misschien iets verkeerd deed.

 

Dus toen vandaag het verzoek kwam om die activiteiten te staken was de keuze voor mij dan ook heel makkelijk. Zeker omdat ze het vriendelijk vroegen, wat ze ook niet hadden hoeven doen. Groundspeak staat namelijk volledig in zijn recht om dit te vragen.

 

En vergeet niet dat iedere PM die informatie nog steeds voor zichzelf beschikbaar kan maken door Notifications in te stellen die heel Nederland dekken. Je zult er inderdaad alleen zelf initieel iets meer werk voor moeten verrichten en een PM zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wij sponsoren Groundspeak helemaal gratis en voor niets omdat we zelf de caches leggen.

Dat is toch wel erg slim. Over de rug van een zooitje ongeregeld je geld verdienen :(

Of mag je Groundspeak dankbaar zijn dat je iets leuks kunt doen met GPS, internet en buitensport?

 

benieuwd hoe je dit bedoeld?

 

dat groundspeak geen vrijwilligers instituut is dat is geen geheim. Maar ik mag aannemen dat je ook TB's en coins gebruikt of gekocht hebt? Daar mee ondersteun je groundspeak ook direct.

 

Ergens geld aan verdienen is helemaal niet erg en ik denk in het geval van GS dat het geld vragen voor een PM status niet eens zo gek is. Kijk eens wat het kost om een infrastructuur in de lucht te houden voor iedereen die aan geocaching doet. Kost stroom, netwerk, servers en onderhoud. Als het ging om 500 kissies dan is het wat anders.

GS is meer dan geocaching alleen en de mannen in de USA doen nog veel meer.

 

Je hoeft GS niet dankbaar te zijn dat je iets met je GPS mag doen, maar je mag wel van ze verwachten dat men het Intellectual property dat ze hebben opgebouwd goed beschermen. Er zijn duidelijk regels die ze hanteren

 

********

Mijn berichtje kwam dus net na bbosman, met dezelfde strekking.... geheel los van elkaar

********

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem in deze is natuurlijk de intentie die er achter zit. Ik heb sterk de indruk dat Groundspeak hiervan op de hoogte is gebracht in het kader van een persoonlijke vete. Als niemand er een probleem van gemaakt had, dan was er niks aan de hand geweest. Ik geloof namelijk niet dat Groundspeak door deze service inkomsten misloopt. Dus niemand ondervind hier nadeel van, terwijl een groot aantal mensen deze service wel op prijs stelde. Dat is nu voorbij vanwege een zielig persoon die zich gelukkig voelt door anderen dwars te zitten. Sneu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof namelijk niet dat Groundspeak door deze service inkomsten misloopt. Dus niemand ondervind hier nadeel van, terwijl een groot aantal mensen deze service wel op prijs stelde.

Ergens eerder in ditzelfde topic wordt de volgende zin gebruikt:

[PS: Misschien toch gaan nadenken over premium member...]

Er zijn blijkbaar dus mensen die door het niet meer beschikbaar hebben van deze informatie er nu wel over nadenken om PM te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...