Spring naar bijdragen

Twitter Nieuwe Caches


mar-ine

Aanbevolen berichten

[PS: Misschien toch gaan nadenken over premium member...]

Er zijn blijkbaar dus mensen die door het niet meer beschikbaar hebben van deze informatie er nu wel over nadenken om PM te worden.

Misschien nadenken, staat er.

Ach, ik wil er geen punt van maken. Ik ben benieuwd wanneer Waldio Premium Member wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben waarschijnlijk erg ouderwets in mijn opvatting hierover. :beerchug:

Ik Twitter niet, Hyves niet, blog niet, facebook niet...niet...niet.

 

ik ben ook ouderwets wat dit betreft en heb alleen een twitter account voor caching (moet die Hilversumse twitter cache toch ook eens proberen).

 

Vind het erg leuk als je weet of vermoedt dat er bij jou in de buurt een cache komt.

 

Dat je als premium member extra features hebt, is niet meer dan normaal, daar betaal je voor, wees blij dat er nog altijd gratis accounts zijn.

 

Alleen zouden er geen tijdverschillen moeten zijn afhankelijk van de server waar je (toevallig) op zit, dat haalt het principe van gelijke kansen voor iedereen weer aardig onderuit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen zouden er geen tijdverschillen moeten zijn afhankelijk van de server waar je (toevallig) op zit, dat haalt het principe van gelijke kansen voor iedereen weer aardig onderuit.

Dat is niet waar, er zijn geen tijdsverschillen in deze de computer draait in een andere tijdzone maar je krijgt de informatie bijna realtime wanneer de cache wordt gepubliceerd. als je iet niet krijgt dan ligt het aan de afstand die je hebt ingesteld voor je notifies. Daarnaast moet je hier eens kijken http://www.geocaching.com/account/default.aspx of je wel de juiste tijdzone hebt aangegeven, kan ook wel eens een probleem geven bij een aantal zaken

 

JK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen zouden er geen tijdverschillen moeten zijn afhankelijk van de server waar je (toevallig) op zit, dat haalt het principe van gelijke kansen voor iedereen weer aardig onderuit.
Dat is niet waar, er zijn geen tijdsverschillen in deze de computer draait in een andere tijdzone maar je krijgt de informatie bijna realtime wanneer de cache wordt gepubliceerd.

Helaas zit daar wel verschil in. De www.geocaching.com site wordt door een aantal servers in een cluster geserveerd. Het gebeurd regelmatig dat direct na het publiceren van een cache, deze maar op een gedeelte van die servers direct zichtbaar is. Volgens de andere servers is hij nog niet gepubliceerd. Ik vermoed dat dit komt door een vorm van caching op de servers. Meestal duurt dit maar enkele minuten, maar als jij net terrecht komt op de verkeerde heb je dus een achterstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen moet dat voor zichzelf weten, maar ik zie dat soort zaken veelal als een deel van de steeds maar verder gaande race om sneller te zijn, eerder te zijn, modernere spullen te hebben. En ik doe daar alleen maar aan mee voor zover ik er echt niet aan kan ontsnappen. :beerchug:

Tja, dat is de manier om dit te doen, maar ja een groot gedeelte is gefocust op punten jagen en vooral op FTF jacht.

Sorry hoor, dit mis ik even. Waarom nu weer de link naar FTF? Ik jaag niet op FTF's, tenzij in in de woonplaats uitkomen, maar vind het wel prettig om te zien in welke plaatsen in Nederland nieuwe caches online komen. Niet alleen in mijn eigen woonplaats, maar ook op plaatsen in het land waar ik vaker kom. Hoezo gaat het om sneller en moderner? Het is gemakkelijker, dat wel. In plaats van door een ouderwetse, jawel, lijst te lopen met nieuwe caches waarvan de owner de datum van de listing niet heeft aangepast kan mij niet echt bekoren.

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel erg jammer! Het was erg handig om zo te kunnen zien dat Kruimel aan het reviewen was en dat er ook wel eens een cache dichtbij online zou kunnen komen. Ik krijg natuurlijk nog steeds notify's in mijn mail maar ik vond Twitter veel handiger, omdat je daarop alle nieuwe caches ziet en niet alleen een straal van 20 kilometer rondom je home coordinates. Heb Outlook maar weer ingesteld... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

op basis van dit draadje heb ik contact gehad met groundspeak over het hoe en waarom van deze Twitter stop, hieronder vindt je de letterlijke feedback die ik gisterenavond van Groundspeak heb gekregen. Daar zullen wij het mee moeten doen (vrije interpretatie van de rijdenden rechter :beerchug: )

 

 

We respectfully requested that Kruimeldief stop tweeting the latest cache publications (including coordinates). Basically, it replicated the insta-notify premium membership feature of the site (http://www.geocaching.com/notify/). Premium Member features, as you know, help us keep the website running.

 

Additionally, as with the geocaching.nl and de buren.nl data license Agreements, we do not allow third parties to publish geocache coordinates. Rather, we want geocachers to visit geocaching.com to obtain the most current information for the caches that they are seeking.

 

Please feel free to share this information. I hope it helps.

 

JK

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk kan GS beslissen wat ze willen. Maar geef nou zelf toe dat de informatie voorzieningen van GS toch wel beetje middeleeuws aan het worden is...

 

Email om nieuwe caches te notifien..... Toen dat via twitter nog werkte had ik in mijn firefox een livebladwijzer naar de rss feed van GCNotifyNL.

Tegenwoordig heeft vrijwel iedere webpagina zo'n oranje rss feed icoontje in de adresbalk (bij firefox dan) dat betekent dat je daar een rss feed kunt krijgen. GS doet dit natuurlijk niet (behalve dan een rss feed op de gallery in een cachelisting. Wat moet je daar nu mee??)

 

En over de pq's (via email ook nog eens) er bestaan handigere manieren om twee db's synchroon te houden...

 

Al met al genoeg redenen voor mij om GS uit principe niet financieel te ondersteunen (ik kijk al naar de reclame op hun site).

 

Ik rust mijn koffer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk kan GS beslissen wat ze willen. Maar geef nou zelf toe dat de informatie voorzieningen van GS toch wel beetje middeleeuws aan het worden is...

 

Email om nieuwe caches te notifien..... Toen dat via twitter nog werkte had ik in mijn firefox een livebladwijzer naar de rss feed van GCNotifyNL.

Tegenwoordig heeft vrijwel iedere webpagina zo'n oranje rss feed icoontje in de adresbalk (bij firefox dan) dat betekent dat je daar een rss feed kunt krijgen. GS doet dit natuurlijk niet (behalve dan een rss feed op de gallery in een cachelisting. Wat moet je daar nu mee??)

 

En over de pq's (via email ook nog eens) er bestaan handigere manieren om twee db's synchroon te houden...

 

Al met al genoeg redenen voor mij om GS uit principe niet financieel te ondersteunen (ik kijk al naar de reclame op hun site).

 

Ik rust mijn koffer...

 

Een begrijpelijke reactie! Maar je moet bedenken dat er mensen zijn die helemaal geen twitter gebruiken, of niet de hele dag online zijn. Daarnaast is het notificatie systeem zo gek nog niet omdat je "jouw" gebied kan instellen. Op Twitter krijg je alles. Alleen soms zijn er extra dingen die je krijgt bij een membership.

 

Over de PQ's ja er zijn andere manieren om databases in sync te houden maar dat kost geld, voor niets gaat de zon op.... Maar het gaat hier niet om 2 databases als dat zo was dan was er geen probleem. De PQ's zijn gemaakt aan de hand van jou informatie behoefte en draaien wanneer jij dat wilt. Dus jou database in sync houden met die van GS, en met een paar honderdduizend andere lijkt mij niet echt een makkelijke taak.

 

Daartegen zijn er genoeg mensen die meer dan zat hebben aan een premium membership en daarmee goed uit de voeten kunnen.

 

Jou feedback is terecht maar je moet het wel in perspectief stellen tov diverse mensen en hoe men met IT omgaat

 

JK

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel jammer, al kom ik met de notify mails ook een heel eind.

Vooral jammer dat mensen hebben lopen zeiken en klagen over de extra service, die man doet zo zijn best, en dan lopen er altijd weer een paar te zaniken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn ogen is het totaal onzin om tweets over nieuwe caches te verbieden. Dit verbod dat waarschijnlijk is ingegeven omdat er 'iemand' heeft geklaagd maakt meer dan eens duidelijk dat geocachen door iedereen anders wordt beleefd. Het maakt duidelijk dat er een groep geocachers is voor wie het competitie gevoel erg belangrijk is.

 

En misschien is dat wel de kern van het probleem in de zin van dat het hele competitie gevoel de bron van veel irritatie en negatief gedrag kan zijn. Als er competitie gevoel is dan heb je het over winnen en verliezen, over het eerste zijn, sneller zijn, beter zijn. Dat mensen bezwaar hebben gemaakt tegen tweets zal er vrijwel zeker mee te maken hebben dat men zich benadeeld voelde in de jacht naar goud.

 

Is het misschien zo dat als elk competitie element uit het geocachen wordt gehaald daarmee de angel uit een hele berg discussies wordt gehaald? Aan de andere kant is het een manier van cachen die men zo mag beleven als daar behoefte aan is.

 

In het verleden ben ik geregeld in conflict gekomen met andere geocachers omdat ik zo vel reageer op het 'braafste jongetje/meisje uit de klas gedrag' Ook dit Twitter vraagstuk valt wat mij betreft onder deze noemer. Het moet gewoon zo zijn dat er iemand heeft geklaagd bij Groundspeak... 'meneer, meneer, iemand doet aan twitter en... etc.'

 

Waar komt dat moraalridder gedrag in godsnaam vandaan, waardoor wordt het gevoed? door het hele competitie gevoel? het gevoel dat men tekort wordt gedaan? het gevoel minder te hebben te krijgen dan een ander? Wat mij betreft wederom een goed voorbeeld van het moraal dat sommige geocachers hebben. Dit is slechts een van de voorbeelden die het een en ander duidelijk maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel jammer, al kom ik met de notify mails ook een heel eind.

 

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dat die notify mails kan ontvangen? als ik ga naar de homepage van GC.nl kan ik alleen NL invoeren, maar weet niet waar je dan je home coord kan instellen, zoals ik hierboven ergens lees..

Zeer jammer dat die Tweets niet meer mogen. Scheelt heel wat gezoek en gedoe, maar ok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...