Spring naar bijdragen

Cache loggen door vraag te beantwoorden bij extreme drukte?


superstein

Aanbevolen berichten

Sinds een paar weken is mijn laatste cache "welcome in Rotterdam" actief.

Het is heel simpele hit en run speciaal gemaakt voor de toeristen die Rotterdam aandoen.

Hij ligt dan ook op een heel drukke plaats en dus gevoelig voor rippers.

En na het nu laat aanzien is hj nu inderdaad verdwenen.

Ik ga binnenkort eens even kijken en een nieuwe plaatsen.

Wat ik eigenlijk wil doen is dat in geval van grote drukte een mogelijkheid toevoegen tot het beantwoorden van een vraag en zo de cache alsnog te mogen loggen?

 

Wat denken we hiervan, en mag dit?

 

Gr, Team Superstein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dan zou het dus een virtual worden ?

Er zijn meer caches die op zeer drukke plaatsen liggen,

misschien is er aan de cache zelf iets te doen zodat hij onopvallend

en praktisch onripbaar is ?

 

Ik heb altijd het idee dat je meer opvalt in een drukke omgeving

als je probeert zo onopvallend mogelijk te zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen als het een earthcache type is, mag je tegenwoordig het beantwoorden van een vraag als logvoorwaarde stellen, al dan niet met een foto, verder moeten alle caches tegenwoordig minimaal een logboekje hebben waarin gelogd kan worden.

 

De overige varianten (virtuals) worden nog (oogluikend) toegestaan, maar dat betreft allemaal oudere caches. Nieuwe caches kunnen zich daar niet meer op beroepen.

 

Wel kun je natuurlijk een vraag op de cachepagina van je huidige traditional inbouwen, waarmee men bij het goed beantwoorden een code voor een cijferslot kan bemachtigen, waarmee de cachecontainer tevoorschijn kan worden gehaald, zodat alsnog fysiek gelogd kan worden. (Het cachetype verandert dan in een mysterie overigens).

Je voorkomt hiermee dat hij makkelijk wordt gemuggled. Nadeel is wel weer dat er wel eens muggles/mensen zijn die zich door zo'n slotje 'geroepen' voelen het slot open te breken: je weet immers nooit wat er in zo'n cache kan zitten!?!

 

Het beste is dan misschien nog wel om de cache zonder slotje heel goed te verstoppen en er een heel duidelijk hint bij te zetten, zodat de cacher ter plaatse niet hoeft te zoeken en juist door dat omzichtige zoeken alsnog in de gaten loopt, maar door een simpele graai de cache kan pakken.

 

Zendmasters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kort antwoord: nee dit mag niet.

 

Langer antwoord: sinds het afschaffen van de mogelijkheid tot het aanmaken van een zogenaamde virtual caches, waarbij inderdaad geen fysieke cache of logboek hoefde te zijn, is het niet meer toegestaan een nieuwe cache van het type virtual te maken. Ook voor bestaande caches (bv tradtionals of multis) dient er in alle gevallen (met uitzondering van de zogenaamd gegrandfatherde virtuals en de earthcaches) een fysieke cachehouder en een logboek minimaal aanwezig te zijn. Dit heeft niets te maken met aanvullende logvoorwaarden. Immers, heb je een cache zonder logboek (anders dan virtual of ec) dan voldoe je niet aan de minimumvoorwaarden om die cache überhaupt online te brengen/houden.

 

Greetz en succes met je cache, Bloodwoosj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik eigenlijk wil doen is dat in geval van grote drukte een mogelijkheid toevoegen tot het beantwoorden van een vraag en zo de cache alsnog te mogen loggen?

Je zou op de pagina kunnen vermelden dat als de cache weg is een foto van de plek voldoet om te loggen. Maar .. geen krabbel is geen found. Dus of dit wenselijk (en toegestaan) is. Het wordt wel vaker toegepast .. klik

Tsja .. en wat betreft deze cache .. toen ik hem vond lag hij er vrij zichtbaar bij. De gekozen plek was m.i. vragen om een verdwijning. Een nano zou een betere optie zijn geweest. Volgens mij zoekt iedereen daar ook naar als ik de logjes lees .. ik ook overigens :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan, zoals iemand anders ook al oppert, ook een heel duidelijke hint plaatsen.

Eén van mijn eigen caches heeft bijvoorbeeld de hint : "Ga rechts op het bankje zitten en pak de cache zo onopvallend mogelijk." Hij zit dan magnetisch onder een bankje.

Hiermee voorkom ik hopelijk mensen die op de grond gaan liggen om onder het bankje te kijken. Simpel zitten en voelen is genoeg.

 

Deze cache ligt op een plek waar veel mensen wandelen, midden in het dorp.

Hij is tot nu toe 2 keer geripped geweest. Tenminste, hij is twee keer verdwenen.

Zelf denk ik dat de magneetjes log hebben gelaten en hij in het water is gevallen.

 

Het KAN dus wel, op een drukke plek EN onopvallend loggen.

Alleen de "zoek-fun" is dan een beetje weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonder krabbel/sticker geen found.

Kruimeldief is er al een paar keer heel erg duidelijk over geweest: niet gevonden is niet gevonden, en kan er dus ook geen found worden gelogd, zelfs niet met een foto of email. Is een cache afwezig, dan kan er ook geen cache als gevonden worden beschouwd.

 

Maar goed, afgezien daarvan denk ik dat het op dit soort drukke plekken inderdaad een goed idee is om een hele duidelijke hint te geven zodat de cacher onmiddellijk op de juiste plek zoekt, en goed kan kijken of hij/zij de cache snel kan pakken.

 

Ik was gisteren bij deze cache in R'dam en kon hem niet vinden. De spoilerpic laat een bord zien, waar je dan natuurlijk gaat zoeken. Het blijkt dat de cache niet in of aan dat bord vastzat, maar onder een steen op de grond. Nu heb ik daar toevallig ook onder zitten kijken (je moet wat...), maar zag ook onder die stenen geen cache. De spoilerpic is wat dat aangaat bij deze cache dus enigszins verwarrend, want daar stond ik toch even flink aan te voelen (Rare vent, dacht men zonder twijfel...).

De spoiler zou in mijn ogen de uiterste noodzaak moeten zijn, de absolute 'verpester', en niet een hint in een bepaalde richting.

Als de spoiler de hoeksteen had laten zien, met een dikke vette pijl erbij over welke steen het gaat, dan was het pas een echte spoiler geweest.

 

Nou goed, voor wat het waard is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om even op de vraag van de topicstarter terug te komen: het virtueel loggen van een cache terwijl die cache WEL aanwezig is, maar niet gepakt kan worden omdat het te druk is: Mag niet: geen krabbel/sticker = niet gevonden.

 

Dan maar even wachten totdat de grootste stroom mensen voorbij is, of terugkomen op een rustiger tijdstip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is volgens mij één uitzondering.

Als je door vorst of vocht de logrol niet kunt beschrijven, of de cache niet open kunt krijgen (zonder hem stuk te maken).

Een foto waarbij je de cache in de hand hebt, mag toch als een found beschouwd worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is volgens mij één uitzondering.

Als je door vorst of vocht de logrol niet kunt beschrijven, of de cache niet open kunt krijgen (zonder hem stuk te maken).

Een foto waarbij je de cache in de hand hebt, mag toch als een found beschouwd worden!

 

En waar staat dat ???

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is volgens mij één uitzondering.

Als je door vorst of vocht de logrol niet kunt beschrijven, of de cache niet open kunt krijgen (zonder hem stuk te maken).

Een foto waarbij je de cache in de hand hebt, mag toch als een found beschouwd worden!

 

Klopt niet.

 

Strikt genomen, moet je fysiek IN het logboek hebben gelogd.

Dat je mag loggen onder de door jou genoemde omstandigheden, is goodwill van de cache-eigenaar.

Als hij het er niet mee eens is, heb je niets te zeggen en kun je gewoon terugkomen om te loggen als de cache "ontdooit" is.

 

Een foto van de cache in je handen, zegt ook niet alles.

 

Bij sommige caches ligt de uitdaging in het openen van de box. (zo zijn er zijn bijvoorbeeld een aantal beroemde "wooden puzzle" caches in Japan en elders vast ook wel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...