Spring naar bijdragen

Geocaching.com Gepland Onderhoud


Gast

Aanbevolen berichten

Misschien om hem makkelijker te maken voor iphones, ipads en dergelijk klein spul.

Als dat de reden is, hebben die de voorkeur boven het gebruik van de site door een gewone computer? Vreemd.

 

Als wij op kaart klikken, dan zien wede oude vertrouwde kaart, alleen in een kleiner formaat

Oude kaart

 

Alleen als we bij een cache op view larger map klikken, dan krijgen we de beta kaart

Als we hier voldoende op inscrollen, kun je op het puntje klikken, Dan komt de naam van de cache met een hyperlink en daar kun je weer op klikken

Maar let op: wel ver genoeg inscrollen, dan zie je ook het icoontje.

Dat werkt niet bij mij. Ik scroll tot het diepst, maar aanklikken geeft niks. Weer vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kan iemand mij vertellen hoe ik eenvoudig uitzoom (zonder het rolletje van mijn muis te mishandelen) en hoe ik de details van een icon kan zien? Aanklikken werkt niet, dan zie ik alleen de naam van de cache.

In en uitzoomen kan via de + en - linksboven in het scherm. Er is nu inderdaad een bug in de BETA map waardoor je de details niet meer kan zien. Ik kan het nu wel weer zien.

 

EDIT: Ik vind de site wel een stuk mooier geworden. Moeten ze hier op geocaching.nl ook gaan doe, de site maken in het thema van het forum.

bewerkt door Waldio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik niet. Ik vind het veel te smal. Heeft iemand een idee waarom dat is? Iedereen heeft tegenwoordig een breedbeeld voor z'n neus. Het smalle beeld komt op mij niet over als een vooruitgang, maar misschien ligt dat aan mij.

 

Helemaal mijn punt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind 't persoonlijk óók mooier geworden. Het is overigens wél ff opletten wat voor achtergrondje je gaat gebruiken. Het 'vlak van de listing' is nu namelijk doorschijnend geworden, dus bij een te drukke achtergrond kan je tekst wel 'ns onleesbaar worden. Het viel me wel op dat ze ook een update hebben gedaan aan de HTML acceptatie. Daar waar ik in HTML aangaf dat er een kader getekend moest worden, werd er niets getoond. Nu wel! :thumbup:

Met dat 'smaller maken' hebben ze misschien een eenheid weten te creëren voor de diverse browser types. Bij mij in Chrome kon een pagina er best raar uit zien als de CO een te brede foto ofzo had geplaatst. Met het lukraak bekijken van wat pagina's kwam ik dat niet meer tegen.

Ook de 'om-en-om' getinte blokken in het gedeelte van de logs, vind ik een prima verbetering. Dit komt de leesbaarheid zeer ten goede. Al met al - voor mij - géén foute update!

 

Groet, Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de Beta maps al een tijdje. Ik vind ze fijner omdat de normale kaart bij mij regelmatig vastloopt als ik hem per ongeluk te ver uit zoemt. De Beta maps doet dat niet.

 

Ik vond het beeld ook te smal. Maar met control en het wieltje van je muis kan je hem weer breder maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bugje??

 

Ik heb net een not found en drie founds gelogd.

 

De not found komt wel op de "your profile" pagina te staan. De drie founds niet. Ze worden wel geteld in de statistieken.

 

 

Edit:

Bovenstaande opmerking is niet gemaakt. Ik had zelf een datum foutje gemaakt.

bewerkt door de trije susters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast JackHoe

Ik heb al een paar keer de beta maps gebruikt, maar dat is nu standaard geworden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik eenvoudig uitzoom (zonder het rolletje van mijn muis te mishandelen) en hoe ik de details van een icon kan zien? Aanklikken werkt niet, dan zie ik alleen de naam van de cache.

 

Uitzoemen kan door dubbel rechts te klikken

 

Voor degene die de Engelse (Amerikaanse) taal machtig zijn is hier een hoop te lezen wat men al aan bugs en foutjes is tegengekomen, met reacties van Groundspeak hierop. Je kunt ook je eigen bevindingen melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het Groundspeak forum zijn niet veel mensen blij met de update.

Klachten gaan veelal over het smalle beeld (met veel te veel wit links en rechts), en over het feit dat de achtergrond image doorschijnt hetgeen lezen van een cachebeschrijving lastiger maakt.

De nieuwe maps worden volledig neergesabeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij opvalt, is dat de site veel meer toegespitst is op het gebruik van mobiele apparaten, zie de smalle pagina indeling en het zinnetje ‘go geocaching with your smartphone’ (smartphone dus en niet gpsr) rechtsboven.

 

Verder is de site vele malen gebruikersvriendelijker voor newbies, die hun eerste cache nog moeten gaan vinden. Voor huidige geocachers hebben ze alles zo veel mogelijk in tact gelaten, vind ik (als alles werkt zoals het zou moeten werken). Tja, die smalle indeling. Wen er maar aan. Mobile is the future.

 

Zaterdag een uitgebreide blogpost hierover op mijn blog (zie oranje icoon in mijn handtekening).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het beeld ook te smal. Maar met control en het wieltje van je muis kan je hem weer breder maken.

Handig! Dank voor de tip.

 

 

Hiermee zoom je alleen maar in op de pagina, en maak je hem niet echt breder.

Ik heb zelf uren besteed aan het op een bepaalde manier plaatsen van de plaatjes van mijn geocache (http://coord.info/GC297FD) op de pagina en die layout is hiermee volledig verpest. Daar wordt ik niet vrolijk van.

Ik ben het helemaal eens met de Wijngemachtigde; we hebben allemaal een breedbeeld beeldscherm en gaan nu weer terug naar de oertijd.

Moet ik dan ook maar een smartphone aanschaffen ;)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn nog van die ouderwetse cachers zonder breedbeeldscherm, dus ons was de smalle indeling (nog) niet opgevallen... :rolleyes:

 

Het enige dat wel vervelend is, is dat het Feedback-blokje aan de linkerkant van de pagina constant in beeld is. Dat was eerst ook zo, maar nu is de teksts naar links verschoven en gaat de tekst er deels achter langs. Kan je dat Feedback-blokje ook "uit" zetten, zodat het niet meer in beeld is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en over het feit dat de achtergrond image doorschijnt hetgeen lezen van een cachebeschrijving lastiger maakt.

en het bizarre is dat wanneer je CTRL en het wieltje van je muis gebruikt, het doorschijnen van de achtergrond verdwijnt... :cry:

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...