Spring naar bijdragen

Mag Ftf Al Vergeven Worden Voor Speciaal Gemaakte Caches


GoudHaartje

FTF vergeven voor speciale caches ?  

147 leden hebben gestemd

  1. 1. Mag een FTF vooraf vergeven worden voor een speciaal gelegde cache ?

    • Ja, Alleen als het om een speciale gelegenheid gaat.
      45
    • Nee, belachelijk. Ik wil die FTF
      52
    • Ach, het maakt met niet uit. Ik ga nooit op jacht
      50


Aanbevolen berichten

Wij vinden het op zich wel een leuke geste, maar waar trek je de grens? Nu is het een zus, volgende keer een neef en dan weer een buurman. Het stopt zo gewoon nergens, iedereen zou dan een FTF kunnen reserveren voor een ander. FTF is gewoon voor diegene die hem het eerste vindt en logt, dat is onze mening!

 

[sarcasme mode aan]

Goed idee! Ik heb een aantal caches in de maak, dus mensen kunnen bieden op FTF, STF en TTF. Die houd ik dan voor ze vast...

[sarcasme mode uit]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vanmorgen zag ik tot mijn grote verbazing een grote consternatie over een wherigo die speciaal voor een verjaardag was gemaakt. FTF was namelijk vooraf al vergeven aan de jarige job. Persoonlijk vind ik het een heel leuk idee om op deze manier een cadeautje te geven.

 

Maar het komt wel meer voor. Want deze cache is speciaal gemaakt voor een cacher die net zijn 5000ste had gevonden. Geweldig.

 

Maar blijkbaar vinden cachers dit toch not done. Dus een polletje.

 

groetjes wendy

 

Ik heb wel moeite mee, als metaal jagers lopen over staat terwijl de andere al slapen of nog wakker moeten worden. Als je dan bv binnen 15 minuten op de cacheplek aankomt is het zuur als de 1e plek al vergeven is. Weg spanning en sensatie.

groet the Muppets

bewerkt door The_Muppets
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen zag ik tot mijn grote verbazing een grote consternatie over een wherigo die speciaal voor een verjaardag was gemaakt. FTF was namelijk vooraf al vergeven aan de jarige job. Persoonlijk vind ik het een heel leuk idee om op deze manier een cadeautje te geven.

 

Maar het komt wel meer voor. Want deze cache is speciaal gemaakt voor een cacher die net zijn 5000ste had gevonden. Geweldig.

 

Maar blijkbaar vinden cachers dit toch not done. Dus een polletje.

 

groetjes wendy

 

Ik heb er grote moeite mee, wij als metaal jagers lopen over staat terwijl de andere al slapen of nog wakker moeten worden. Als je dan bv binnen 15 minuten op de cacheplek aankomt is het zuur als de 1e plek al vergeven is. Weg spanning en sensatie.

groet the Muppets

Waarom, het was toch aangegeven op de cachepagina ? Dan weet je waar je aan toe bent. Of gaan jullie zo snel op pad, dat de cachepagina of logjes niet bekeken worden ?

 

Gr GH

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke pol waar al veel over gezegd is.

Dan zal ik mijn mening ook nog even geven.

Ik vind het dus echt not-done om een FTF al weg te geven MI zijn er andere manieren om (in dit geval) de jarige) een grote kans op een FTF te geven. Maar in ieder geval zal de persoon in questie er toch zeker moeite voor moeten doen om de FTF te scoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben ook GOUD :thumbup: gehaald op een cache speciaal voor ons gemaakt, een leuke mysterie gemaakt door onze kinderen ter gelegenheid van ons 35 jarig huwelijk :blush: . Alleen schoonzoon Isan heeft het zo mooi in elkaar gedraaid, dat het net echt leek, alleen kwam die niet via Kruimeldief. Trouwens de cache lag na lang puzzelen in onze eigen tuin, waar die heel snicky tijdens onze afwezigheid was verstopt.

Leuk idee voor andere bijzondere gelegenheden?? :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Half on / half off topic:

 

Wat is er nu eigenlijk leuk aan een ftf waar je niets voor hebt hoeven doen. Ik denk dat ik hem op die manier niet eens zou willen hebben als ftf. Lijkt me dat dat toch een beetje "nep" voelt.

 

 

Femke

Ja daar heb je een punt... Het leuke aan het jagen op een FTF is de spanning van: ben ik de eerste of niet?

 

Als je die dan toch al cadeau krijgt wat is er dan de lol van... :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de makers zich een hoop verontwaardiging hadden kunnen voorkomen door niet de FTF weg te geven, maar gewoon een melding te plaatsen dat het wel erg leuk zou zijn als de jarige job deze als eerste zou kunnen lopen. In dit gebied ken ik de goudjagers goed genoeg om te kunnen aannemen dat iedereen aan de jarige de eer had gelaten om deze als eerste te lopen, en dan ook een FTF te loggen. Nu zit er toch een vreemde nasmaak aan. Jammer want dat zal toch de bedoeling niet geweest zijn van de makers. In ieder geval Monique gefeliciteerd met je 40e verjaardag en de groeten van een goudjager. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt een FTF en je hebt DE FTF!

 

Ik zelf ga niet voor al dat metaal, komt het een keer voor prima. Ik zie veel caches, oprapertjes, waar vol trots een FTF wordt gelogd.

Voor mij is DE FTF er één bij een cache waar je moeite voor hebt moeten doen, puzzelen, hiken, rekenen etc. een die al enige dagen online staat en zonder succes door anderen is geprobeerd te loggen. Als je die als eerste vind heb ik respect voor DE FTF!

 

Het leuke is eigenlijk dat je eigenlijk meestal een FTF hebt! Iedere cache die je voor het eerst voor jezelf vind is voor jou een FTF. Volgens mij gaat het daar toch om. Het plezier dat je zelf hebt beleefd aan de het vinden van de cache die voor jou nieuw is? Ook al zijn er tientallen voor je geweest, dat maakt niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had ooit iets opgesteld bij mijn eerste cache. Dat als je dat jaar al een FTF hebt je deze aan een ander te laten. Hierop heb ik echt hele positieve reacties gekregen (heeft een ander met een druk leven ook eens een kans). Toen ik dit een 2e keer wilde doen mocht dit niet van Kruimeldief. De regels waren verandert. Er mogen geen "onnodige" log condities meer gesteld worden omdat dit vnl in de USA uit de klauwen liep. Geen probleem en dit dus weggehaald.

 

Als we de regels volgen zou het dus niet mogen. Persoonlijk vind ik het niet zo belangrijk. Zou er een verzoek staan om niet te loggen, zou ik het respecteren. Anders is FTF een FTF.

 

Ps. Ga naar Afrika, dan scoor je een FTF op een cache die er al 3 jaar ligt :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik nu goed dat in het 1e bericht de suggestie gewekt wordt dat de cache gemaakt voor de 5000e found van Henri/Hein (K5) op voorhand al Henri/Hein zelf als FTF-fer had?? Zo ja, dan kan ik dit misverstand uit de wereld helpen...

Henri/Hein wist zelf pas van de cache op het moment dat hij online kwam, dus hij had NET ZOVEEL tijd om een FTF te scoren als een ander. Dat de puzzel over hem gaat, en er misschien wat meer kennis is, tsja daar kan hij niks aan doen maar de puzzel is door iedereen gewoon op te lossen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van de belangrijkste geocache regels is:

 

De legger heeft altijd gelijk.
Of dit nu gaat over een dubieuze berekening van het eindcoördinaat, een kromme onlogische kronkel bij een puzzel of een niet-leuke ping-pong wandeling bij een multi. Je hebt je maar te schikken naar de grillen van de legger. Heb je daar geen zin in, dan moet je die cache niet doen. Zo simpel is het.

 

Trouwens, dat hele FTF gedoe is alleen maar een spelletje. Er is nog nooit zoiets geweest als "recht hebben op". Bij wie wil je dat recht dan gaan claimen? Bij het volkstribunaal op dit forum? Overigens heeft niemand het recht op het vinden van welke cache dan ook. De FTF jacht is begonnen als een spannend grapje wat hier veel te serieus wordt genomen.

 

Zilvervloot.

 

Eh, alles wat ik hierboven opschrijf is louter mijn mening. Ik kom misschien erg stellig over maar ik hoop dat ieder component in mijn verhaal je uitnodigt tot discussie.

bewerkt door Zilvervloot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...