Spring naar bijdragen

Mag Ftf Al Vergeven Worden Voor Speciaal Gemaakte Caches


GoudHaartje

FTF vergeven voor speciale caches ?  

147 leden hebben gestemd

  1. 1. Mag een FTF vooraf vergeven worden voor een speciaal gelegde cache ?

    • Ja, Alleen als het om een speciale gelegenheid gaat.
      45
    • Nee, belachelijk. Ik wil die FTF
      52
    • Ach, het maakt met niet uit. Ik ga nooit op jacht
      50


Aanbevolen berichten

Vanmorgen zag ik tot mijn grote verbazing een grote consternatie over een wherigo die speciaal voor een verjaardag was gemaakt. FTF was namelijk vooraf al vergeven aan de jarige job. Persoonlijk vind ik het een heel leuk idee om op deze manier een cadeautje te geven.

 

Maar het komt wel meer voor. Want deze cache is speciaal gemaakt voor een cacher die net zijn 5000ste had gevonden. Geweldig.

 

Maar blijkbaar vinden cachers dit toch not done. Dus een polletje.

 

groetjes wendy

bewerkt door GoudHaartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als de cache als eerste gevonden word door de jarige job, dan heeft hij een FTF. Maar het lijkt mij ''not-done'' dat je die plek bewaard voor iemand. Zodra die gepublished is zou iedereen een eerlijke kans moeten hebben om een FTF te winnen.

 

Edit: Wat er dus gebeurt bij de bovenstaande Wherige, vind ik belachelijk. Het is wel een heel leuk cadeautje misschien, maar je kunt niet zeggen dat je de eerste plek bezet houd. Wie als eerste vind, zou ook gewoon de FTF moeten krijgen. Want hoe kan je nou SECOND to find zijn, als er nog niemand voor je is geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie vandaag nieuwe cache on-line komen met een hele reeks notes.

Legger heeft de cache aangeboden voor de jarige en tevens vermeld dat de FTF voor de jarige is.

Betreft Whereigo, mijn dingetje niet , maar de puntjesjagers slaan natuurlijk op tilt.

Als het een trado was had ik hem denk gewoon gelogd.

De caches zijn van iedereen voor iedereen.

Nu worden er echter soms wel wat fratsen uitgehaald: daarvoor wellicht dit forum.

 

Om niet een forumdiscussie te starten bij het loggen van een cache, hier dan maar het topic geopend:

vinden we dit kunnen is de ondertoon van de notes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie vandaag nieuwe cache on-line komen met een hele reeks notes.

Legger heeft de cache aangeboden voor de jarige en tevens vermeld dat de FTF voor de jarige is.

Betreft Whereigo, mijn dingetje niet , maar de puntjesjagers slaan natuurlijk op tilt.

Als het een trado was had ik hem denk gewoon gelogd.

De caches zijn van iedereen voor iedereen.

Nu worden er echter soms wel wat fratsen uitgehaald: daarvoor wellicht dit forum.

 

Om niet een forumdiscussie te starten bij het loggen van een cache, hier dan maar het topic geopend:

vinden we dit kunnen is de ondertoon van de notes?

Deze maar samengevoegd met het even daarvoor geopende draadje over hetzelfde onderwerp...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puntjes jagen is een leuke hobby. Sommige gaan hier erg ver in, en dat is hun goed recht. Ook ik begin hier redelijk aan mee te doen :blush:

 

Aan de andere kant vind ik het ook wel eens leuk om niet altijd dezelfde FTF'ers te zien.

Maar een plaatsje reserveren voor iemand is in mijn ogen "not done". Gewoon wie het eerst komt, heeft de FTF.

 

Overigens is het bij de Wherigo goed gegaan, want op de website van wherigo is de cache reeds gelogged door de desbetreffende persoon. Ik begrijp alleen niet dat mensen een Wherigo lopen vanachter de PC? Daar is ie toch niet voor bedoeld...???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens is het bij de Wherigo goed gegaan, want op de website van wherigo is de cache reeds gelogged door de desbetreffende persoon. Ik begrijp alleen niet dat mensen een Wherigo lopen vanachter de PC? Daar is ie toch niet voor bedoeld...???

 

Deze snap ik ff niet. Hoezo vanachter de PC ? Kan dat ?

 

gr GH

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat zo langzamerhand iedereen weet of zou kunnen weten, dat er op onze website geen rankingsysteem (meer) wordt bijgehouden van de FTF, STF en TTF punten. Dit gebeurd nog wel op (een) andere site(s). De SGN heeft dit systeem bewust laten vallen, mede omdat er wat negatieve aspecten aan zaten, zoals bv het door bepaald gedrag in gevaar brengen van de toestemming tot het plaatsen van caches in bepaalde gebieden.

Alhoewel deze twee zaken los van elkaar gezien kunnen/moeten worden, hecht de SGN er waarde aan, dat de kwaliteit van caches ( nieuwe of bestaande) wordt verhoogd, waardoor kwantiteit er minder toe doet. Het laatste was soms wel eens een stimulans in het licht van de toen bestaande FTF ranking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vinden het op zich wel een leuke geste, maar waar trek je de grens? Nu is het een zus, volgende keer een neef en dan weer een buurman. Het stopt zo gewoon nergens, iedereen zou dan een FTF kunnen reserveren voor een ander. FTF is gewoon voor diegene die hem het eerste vindt en logt, dat is onze mening!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...