Spring naar bijdragen

Mag Ftf Al Vergeven Worden Voor Speciaal Gemaakte Caches


GoudHaartje

FTF vergeven voor speciale caches ?  

147 leden hebben gestemd

  1. 1. Mag een FTF vooraf vergeven worden voor een speciaal gelegde cache ?

    • Ja, Alleen als het om een speciale gelegenheid gaat.
      45
    • Nee, belachelijk. Ik wil die FTF
      52
    • Ach, het maakt met niet uit. Ik ga nooit op jacht
      50


Aanbevolen berichten

:offtopic: het begint hier bijna een grasveld te worden met al die polletjes!! Zal eens kijken of ik er een leuk cacheplekje kan vinden in een hoekje ofzo. Zijn al die polletjes toch nog ergens goed voor......

Als je niets kan of wil bijdragen in dit draadje, zeg dan niets. Graag on topic blijven. Dank je.

 

Ik laat toch merken wat ik er van vindt, dus heeft wel degelijk een bijdrage!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

:offtopic: het begint hier bijna een grasveld te worden met al die polletjes!! Zal eens kijken of ik er een leuk cacheplekje kan vinden in een hoekje ofzo. Zijn al die polletjes toch nog ergens goed voor......

Als je niets kan of wil bijdragen in dit draadje, zeg dan niets. Graag on topic blijven. Dank je.

 

Ik laat toch merken wat ik er van vindt, dus heeft wel degelijk een bijdrage!

O, dan heb ik vast wat gemist. Jij spreekt over je grasveld en polletjes. Ik zie niets over het vergeven van FTF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van de belangrijkste geocache regels is:

 

De legger heeft altijd gelijk.
Of dit nu gaat over een dubieuze berekening van het eindcoördinaat, een kromme onlogische kronkel bij een puzzel of een niet-leuke ping-pong wandeling bij een multi. Je hebt je maar te schikken naar de grillen van de legger. Heb je daar geen zin in, dan moet je die cache niet doen. Zo simpel is het.

 

Trouwens, dat hele FTF gedoe is alleen maar een spelletje. Er is nog nooit zoiets geweest als "recht hebben op". Bij wie wil je dat recht dan gaan claimen? Bij het volkstribunaal op dit forum? Overigens heeft niemand het recht op het vinden van welke cache dan ook. De FTF jacht is begonnen als een spannend grapje wat hier veel te serieus wordt genomen.

 

 

 

:offtopic: Start FF een polletje met deze optie dan heb je mijn stem!

 

Wat een gedoe om het 'recht' hebben op een FTF. Een legger vindt het een leuke geste om een cache te maken speciaal voor iemand en anderen menen daar het eerste recht op te hebben.... kom op zeg. Heb een beetje respect voor de legger en degene aan wie de cache is opgedragen. Van de honderden caches die er ieder jaar worden geactiveerd zullen er misschien 1 of 2 zijn die aan iemand zijn opgedragen. Om daar nou met z'n allen 'Not Done' voor te roepen........

 

Gun een ander eens wat, de wereld is al egoïstisch genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:offtopic: het begint hier bijna een grasveld te worden met al die polletjes!! Zal eens kijken of ik er een leuk cacheplekje kan vinden in een hoekje ofzo. Zijn al die polletjes toch nog ergens goed voor......

Als je niets kan of wil bijdragen in dit draadje, zeg dan niets. Graag on topic blijven. Dank je.

 

Ik laat toch merken wat ik er van vindt, dus heeft wel degelijk een bijdrage!

O, dan heb ik vast wat gemist. Jij spreekt over je grasveld en polletjes. Ik zie niets over het vergeven van FTF.

 

Nee ik reageer in het algemeen over al die polletjes, maar om dan bij de FTF te blijven, als jij wil reserveer ik voor jou wel een FtF hoor bij deze grascache! :clown: Of mag dat nou weer juist niet????

bewerkt door patje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik reageer in het algemeen over al die polletjes, maar om dan bij de FTF te blijven, als jij wil reserveer ik voor jou wel een FtF hoor bij deze grascache! :offtopic: Of mag dat nou weer juist niet????

 

Alleen als het om een speciale gelegenheid gaat wat mij betreft. Moet ik dan op mijn knieën tussen de sprietjes zoeken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gunnen de meesten een ander weinig, zelfs op iemands verjaardag nog niet. Behalve als de cache speciaal voor jou gelegd is, wat maakt het nou uit als hoeveelste je hem vind?

 

Een vriendelijk verzoek vd legger zou van mij niet eens nodig zijn, goed fatsoen zorgt er al voor dat je niet iemands verjaardagscadeau ontneemt.

 

Maar goed, ik zal de cache die ik aan het voorbereiden ben voor PapaVlinders verjaardag maar niet online gooien dan, want blijkbaar gunnen anderen het hem niet de cache als eerste te vinden op zijn verjaardag. Jammer voor anderen, want die kunnen nu niet genieten van de mooie route en ipv een stf en ttf, zal er helemaal niks meer te scoren zijn.

 

Ieder zijn mening en die verschillen duidelijk, zoals ik die niet snap van degenen die zelf die ftf willen scoren, snappen die mensen vast mijn mening niet. So be it, maar wel goed om al die meningen hier te lezen, want daar kan ik met toekomstig handelen dan rekening mee houden.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gunnen de meesten een ander weinig, zelfs op iemands verjaardag nog niet. Behalve als de cache speciaal voor jou gelegd is, wat maakt het nou uit als hoeveelste je hem vind?

 

Een vriendelijk verzoek vd legger zou van mij niet eens nodig zijn, goed fatsoen zorgt er al voor dat je niet iemands verjaardagscadeau ontneemt.

 

Maar goed, ik zal de cache die ik aan het voorbereiden ben voor PapaVlinders verjaardag maar niet online gooien dan, want blijkbaar gunnen anderen het hem niet de cache als eerste te vinden op zijn verjaardag. Jammer voor anderen, want die kunnen nu niet genieten van de mooie route en ipv een stf en ttf, zal er helemaal niks meer te scoren zijn.

 

Ieder zijn mening en die verschillen duidelijk, zoals ik die niet snap van degenen die zelf die ftf willen scoren, snappen die mensen vast mijn mening niet. So be it, maar wel goed om al die meningen hier te lezen, want daar kan ik met toekomstig handelen dan rekening mee houden.

 

groetjes GeoVlinder

 

Wel doen hoor, Geovlinder. Geweldig om een cache te maken ter ere van iemands verjaardag. Natuurlijk dient het onbeschreven logboekje eerst door de jarige beschreven te worden. Laat een ieder die zich hierdoor benadeelt voelt zich gerust in zijn eigen verdietige kinderachtigheid koesteren. Wat kunnen cachers toch klein zijn! Wat maakt het nou uit dat je de eerste na de jarige bent. Feitelijk ben je altijd de eerste. de eerste na de vorige!

Dus Geovlinder, leg je cache voor de jarige papavlinder. Het is jouw cache, niet die van de vinder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen puntenjager, dus mij maakt het echt niet uit wie de ftf heeft.

Jammer dat er zoveel mensen zo fel op reageren.

Lekker doen hoor die kadootjes, :P

En als je hem laat liggen hebben wij er ook nog een kadootje aan.

Zo kan de cache wel duizende keren een kadootje zijn.

Leuk toch??!! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet veel eenvoudiger om in dit soort gevallen met de reviewer af te spreken hoe laat de cache precies on-line komt? We hebben dat destijds gedaan met de KiloCache voot TheFalcon. Met Kruimel toen afgesproken dat de cache tussen 2 en 4 online zou komen. Hij (Kruimel) moet natuurlijk wel tijd (en zin) hebben, maar in goed overleg kom je een heel eind. Nu was het in dit geval niet de bedoeling dat hij de cache als eerste zou vinden, maar meer dat hij pas online zou komen na de 1000ste van TheFalcon.

 

Ik ben normaal ook niet zo'n FTF jager, maar als er toevallig een cache on-line komt in de buurt en ik heb tijd.....

 

Voor mijn eigen verjaardag zou ik dat ook niet erg vinden als ik de cache niet als eerste zou vinden. Het gaat erom dat de cache speciaal voor mij gemaakt zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gunnen de meesten een ander weinig, zelfs op iemands verjaardag nog niet. Behalve als de cache speciaal voor jou gelegd is, wat maakt het nou uit als hoeveelste je hem vind?

 

Een vriendelijk verzoek vd legger zou van mij niet eens nodig zijn, goed fatsoen zorgt er al voor dat je niet iemands verjaardagscadeau ontneemt.

 

Maar goed, ik zal de cache die ik aan het voorbereiden ben voor PapaVlinders verjaardag maar niet online gooien dan, want blijkbaar gunnen anderen het hem niet de cache als eerste te vinden op zijn verjaardag. Jammer voor anderen, want die kunnen nu niet genieten van de mooie route en ipv een stf en ttf, zal er helemaal niks meer te scoren zijn.

 

Ieder zijn mening en die verschillen duidelijk, zoals ik die niet snap van degenen die zelf die ftf willen scoren, snappen die mensen vast mijn mening niet. So be it, maar wel goed om al die meningen hier te lezen, want daar kan ik met toekomstig handelen dan rekening mee houden.

 

groetjes GeoVlinder

 

Hoi Geovlinder,

 

Gewoon doen hoor.

Ondanks alles heb ik er geen spijt van dat ik deze cache online heb gezet. Ik denk alleen dat ik het bericht in mijn eerste note anders had moeten omschrijven.

Wie weet was dan deze hele commotie niet ontstaan.

Mijn zus was er heel blij mee en dat hij dan ook nog online kwam, maakte het voor haar nog leuker. Daar ging het mij om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen zag ik tot mijn grote verbazing een grote consternatie over een wherigo die speciaal voor een verjaardag was gemaakt. FTF was namelijk vooraf al vergeven aan de jarige job. Persoonlijk vind ik het een heel leuk idee om op deze manier een cadeautje te geven.

 

Maar het komt wel meer voor. Want deze cache is speciaal gemaakt voor een cacher die net zijn 5000ste had gevonden. Geweldig.

 

Maar blijkbaar vinden cachers dit toch not done. Dus een polletje.

 

groetjes wendy

Het goede antwoord zit er wat mij betreft niet bij.

Cache kado zeker, prima, leuk. Maar laat de FTF over voor een eerlijk verloop als deze er al is. FTF != voorinzage == eerlijk spel.

De rest is puur genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gunnen de meesten een ander weinig, zelfs op iemands verjaardag nog niet. Behalve als de cache speciaal voor jou gelegd is, wat maakt het nou uit als hoeveelste je hem vind?

 

Een vriendelijk verzoek vd legger zou van mij niet eens nodig zijn, goed fatsoen zorgt er al voor dat je niet iemands verjaardagscadeau ontneemt.

 

Maar goed, ik zal de cache die ik aan het voorbereiden ben voor PapaVlinders verjaardag maar niet online gooien dan, want blijkbaar gunnen anderen het hem niet de cache als eerste te vinden op zijn verjaardag. Jammer voor anderen, want die kunnen nu niet genieten van de mooie route en ipv een stf en ttf, zal er helemaal niks meer te scoren zijn.

 

Ieder zijn mening en die verschillen duidelijk, zoals ik die niet snap van degenen die zelf die ftf willen scoren, snappen die mensen vast mijn mening niet. So be it, maar wel goed om al die meningen hier te lezen, want daar kan ik met toekomstig handelen dan rekening mee houden.

 

groetjes GeoVlinder

 

Wel doen hoor, Geovlinder. Geweldig om een cache te maken ter ere van iemands verjaardag. Natuurlijk dient het onbeschreven logboekje eerst door de jarige beschreven te worden. Laat een ieder die zich hierdoor benadeelt voelt zich gerust in zijn eigen verdietige kinderachtigheid koesteren. Wat kunnen cachers toch klein zijn! Wat maakt het nou uit dat je de eerste na de jarige bent. Feitelijk ben je altijd de eerste. de eerste na de vorige!

Dus Geovlinder, leg je cache voor de jarige papavlinder. Het is jouw cache, niet die van de vinder!

 

Ik zal de cache ook zeker afmaken, maar ik maak zelf wel een pagina en print hem gewoon uit, want met online gooien loop ik groot risico dat iemand anders hem toch eerst logt en dat wil ik absoluut niet, aangezien ook zijn verjaardagscadeau in de cache zal zitten.

 

Heel jammer inderdaad dat anderen niet vd tocht kunnen genieten, maar het is niet anders, ik ga het risico niet nemen als ik hier zo de reacties lees. En al zijn dat er maar een paar, 1 die denkt "ik doe het lekker toch", is al genoeg om het te verpesten voor mij.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...