Spring naar bijdragen

Mag Ftf Al Vergeven Worden Voor Speciaal Gemaakte Caches


GoudHaartje

FTF vergeven voor speciale caches ?  

147 leden hebben gestemd

  1. 1. Mag een FTF vooraf vergeven worden voor een speciaal gelegde cache ?

    • Ja, Alleen als het om een speciale gelegenheid gaat.
      45
    • Nee, belachelijk. Ik wil die FTF
      52
    • Ach, het maakt met niet uit. Ik ga nooit op jacht
      50


Aanbevolen berichten

Ik neem aan dat zo langzamerhand iedereen weet of zou kunnen weten, dat er op onze website geen rankingsysteem (meer) wordt bijgehouden van de FTF, STF en TTF punten.

 

Huh? Waarom zie ik dan bij de statistieken nog steeds mijn FTF's? Ook is het nog mogelijk om FTF te corrigeren bij DHZ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hier de legger himzelf.

Ten eerste, de FTF-melding was alleen om te laten weten dat mijn zus hem al als eerste gevonden had, dus dat die al verzegd was.

Ze heeft hem daadwerkelijk gelopen, pas daarna in het logboekje geschreven.

Ook was het om aan te geven dat ieder die zin heeft, deze wandeling gerust kan lopen.

Zij heeft alleen nog niet de tijd gehad om hem op internet te loggen op geocaching.com en om teleurstellingen te voorkomen had ik deze note geplaatst.

Mijn excuses als ik hierin niet duidelijk ben geweest.

Maar zoals ik al in een andere note melde, ik heb dit vaker gezien. Vandaar dit gebaar naar mijn zus.

Jammer dat deze cache-route zo ontvangen is.

Desondanks hoop ik dat anderen hem met veel plezier zullen lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar zoals ik al in een andere note melde, ik heb dit vaker gezien. Vandaar dit gebaar naar mijn zus.

Ik vind het een geweldig gebaar.

 

gr GH

 

Ik vind het ook een geweldig gebaar en ben al blij dat wij hem ook mogen doen.

De legger had hem ook alleen aan de zus kunnen geven of niet op de .com hoeven zetten.

Dus stop allemaal met janken en ga genieten van die wherigo.

En ja ik ben ook een FTF hunter maar wat maakt dat één puntje nu uit ???

Wens je ziub nog een proficiat met haar nieuwe voordeur.

 

Groetjes vanuit Belgie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe toch niet zo moeilijk! Als je iemand een cache cadeau doet, mag diegene hem toch we als eerste loggen???

 

Het hele ftf systeem is zo corrupt als het maar kan zijn.... Mensen die bij de legger op de koffie zijn en een cachebeschrijving in hun handen gedrukt krijgen, anderen die weten dat er een cache ter publicatie aangeboden is en alvast gaan rijden, mensen die in een niet 24/7 toch even voor of na zonsondergang die cache gaan lichten... En dat mag wel?

 

Dat is dus mijn mening.

 

Team Grasspy - Susanne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er lijkt in dit geval in ieder geval open over te worden gedaan.

Regelmatig zien we emails verschijnen van nieuw gepubliceerde caches. Deze emails zijn bij ons kersvers maar vaak is de cache dan toch al een dag eerder online gegaan en blijkbaar ook al gevonden. Rijst bij ons dan dus de vraag of bevriende medecachers eerder dan de emailnotificatie op de hoogte zijn van online komen van caches??

 

Een FTF vind ik wel leuk maar ik maak er geen punt van. En of nou linksom of rechtsom cachers meer kans op een FTF krijgen, maakt mij persoonlijk niet zo veel uit.

 

Noumoe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie heeft het idee dat het leven altijd eerlijk is? Dan wordt het tijd om wakker te worden. Wees gewoon blij dat iemand een cadeau geeft, en daarn anderen er ook van laat genieten. :thumbup: Zo kan je overal wel wat vinden om te zeveren.

Geniet van het cachen, en als je zo graag voor metaal gaat, en is het al vergeven, dan is het nogsteeds een cache.

 

Geowandelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zoiets als een cache gepubliceerd is/wordt, de eerste die na publicatie 'm als eerste logt heeft wat mij betreft FTF. Je komt dan natuurlijk wel te zitten met caches die door Kruimeldief voor een event goedgekeurd worden, maar meestal niet meer op dezelfde dag.

 

Nou hou ik de FTF's bij op die andere site en wat mij betreft heeft Monique hier de FTF (die van Team LoMo dan :thumbup: ).

 

Een ander punt is natuurlijk wel dat dit team vóór publicatie de cartridge al kon downloaden of installeren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: het begint hier bijna een grasveld te worden met al die polletjes!! Zal eens kijken of ik er een leuk cacheplekje kan vinden in een hoekje ofzo. Zijn al die polletjes toch nog ergens goed voor......

Als je niets kan of wil bijdragen in dit draadje, zeg dan niets. Graag on topic blijven. Dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe dit draadje tot stand heeft kunnen komen, begint nu duidelijker te worden. Vooral omdat de legger van de cache in kwestie zelf ook reageert hier.

Waarvoor respect en dank, zoals gezegd: eea wordt wel duidelijker zo.

 

Persoonlijk zie ik het liefst niet dat iemand voor de publicatie op .com de gegevens, of in dit geval cartridge, al heeft. Met uitzondering van eventuele proeflopers.

 

Dit houd het leuker voor de mensen die er lol in hebben om voor eremetaal te gaan. En zoals al eerder door mij gezegd, de voldoening lijkt me ook groter, als je weet dat iedere cacher de zelfde kansen heeft gehad, en het is jou gelukt om ze allemaal voor te zijn.

 

En dezelfde kansen: de een heeft twitter, de ander premium membership, weer een ander kijkt wel 7 x per dag of er niet iets nieuws online gekomen is. Al deze mogelijkheden staan voor iedereen open.

Het daadwerkelijk krijgen van de gegevens, voordat de cache gepubliceerd is op .com valt daar voor mij niet onder.

 

Toevallig tegen een al geplaatste cache aanlopen, die nog niet op .com staat, weer wel.

 

Maar hoe iedereen met dit soort dingen omgaat, tja ach, daar zijn nou eenmaal geen vaste regels voor.

En misschien maar gelukkig ook. Anders komen er weer stapels nieuwe regeltjes bij.

Als iedereen met gezond verstand kijkt naar wat hij of zij doet, en dat zelf fair vindt naar zichzelf en naar een ander, dan moet dat volgens mij goed genoeg zijn.

 

 

Femke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het gevraagd zou worden denk ik dat men er wel rekening mee houdt.. (ik wel tenminste) als het voor een bijzondere reden is, maar zo wordt het een beetje opgedrongen een heeft het een bijsmaakje.

 

Verder was het een erg leuke cache en ben ik de hele heisa wel weer vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...